Zal ik die pony erbij kopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Zal ik die pony erbij kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 19:49

Hoi hoi, ik heb een paard, Toet en bij ons staat een mevrouw die ijslanders fokt, nu zit ik er aleen tijdje over te denken om een bruine ruin van 3,5 te kopen, hij is net gecastreerd, maandje terug ofzo. Hij is zooo gaaf, mooi beest om te zien. Op zich zou ik het kunnen betalen, maar dan alleen als Toet dan ook dag en nacht naar buiten gaat, vind toet helemaal niet erg denk ik, op stal is ie vaak zo sikkeneurig. Of een bijrijdster voor toet die dan meebetaald in de stalkosten voor toet. Het lijkt me super om er een totaal andere pony bij te hebben, en als ik het zo doe kost het me niet meer als nu een paard te houden. alleen wormenkuur en hoefsmid en dergelijke natuurlijk. Weet ook niet wat ie kost, maar zij heeft er niks aan dus ik hoop niet te veel....
Wat zal ik doen?? en hoe betalen de mensen die er twee hebben dat allemaal?? Verward Ik loop nu al bijna twee maanden met die pony in mijn kop hij is zoooo stoer! echt zo'n macho, mooi beest. ach misschien doe ik het ook gewoon, maar wil binnenkort toch ook op mezelf wonen, maar kan met haar wel een afspraak maken over de betaling....
help


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:31

als jij het wil moet je het er eens met die mevrouw over hebben!
Maar denk ook goed na over Toet!
Veel succes en lijkt me wel gaaf zo'n ijslander erbij!
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:42

Als het een raszuivere ijslander is zal hij niet goedkoop zijn. Een 4 a 5 jarige met gemiddelde papieren kost al snel tussen de 8 en de 10 duizend gulden. Deze misschien minder omdat hij nog jonger is. Houdt er wel rekening mee dat je met een ijslander pas in het 4de levensjaar voorzichtig kunt beginnen (een paar maanden trainen ) en dan het liefste ze;fs daarna weer wegzetten en pas verder gaan als hij 5 is.

Het lijkt mij persoonlijk heel eng als ik het maar net zou kunnen betalen. Wat als er iets mis gaat en je paard op stal moet. Een goede verzekering en een spaarpotje lijkt mij wel een vereiste

Maar wel heel tof als je een ijslander wil!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 22:41

in principe kost het me per maand niet meer als nu alleen toet, mits ik toet dag en nacht buiten ga houden of een bijrijdster zoekt die me aanvult... Ik kan met de fokker ook regelen dat ik de pony pas over anderhalf jaar, als ie oud genoeg is om op te gaan rijden en er echt wat mee te gaan doen, te betalen... dan kost ie me nu voorlopig nog niks en kan ik goed sparen. Dat heeft een vriendin van mij namelijk ook zo met haar geregeld. Misschien verzeker ik ze dan ook wel, dat is misschien wel slimmer...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 23:58

Ik heb ook 2 paardjes (een grote en een shet). Ik heb het geluk dat ik boxen en 2 flinke stukken weiland heb kunnen huren voor een vast bedrag per maand, ongeacht het aantal paarden wat er op staat.
Als ik ze in pension had, zou ik er financieel ook absoluut geen 2 op na kunnen houden.
Maar realiseer je wel idd de hoefsmid e.d. en als er eentje flink ziek zou worden. De kosten zijn toch dubbel....

Succes met je beslissing!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 11:54

Hoi ik weet wat je bedoeld, heb een Tinker maar ben altijd helemaal gek van Appaloosa's geweest en nog steeds. Nu kwam er een appy op mijn pad en ik kon hem niet weerstaan. Het is nog wel een veulen dus de kosten zijn nog enigzinds te overzien, maar het is wel druk hoor 2 paarden, maar ik wil ze beide voor geen goud kwijt en hoe ik het doe ach soms denk ik wel waar ben ik in godsnaam aan begonnen maar aan de andere kant ze hebben het goed en we zijn allemaal happy kan ons het schelen wat het kost, en nou en dan staat ze een paar dagen stil jammer Koko ook weer blij (is ook niet zo'n fanatiekeling :0)) ze komen elke dag buiten dus daar maak ik me geen zorgen om.
Succes met je beslissing


Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 12:56

Waar heb je ze staan dan? staan ze in pension? of dag en nacht buiten? hoe doe je dat?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

IJslander erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:04

Als je dit paardje wilt kopen, wat wil je er dan mee gaan doen? Wie gaat hem straks inrijden? Een IJslander inrijden is niet gemakkelijk. Ze zijn sterk, eigenwijs en dan is er nog het gangen-verhaal. Ik zou het alleen doen als je je serieus wilt verdiepen in het rijden en trainen van IJslanders, en niet alleen omdat het zo'n leuk stoer paard is. Wat Dimmelin al zegt: hij zal niet goedkoop zijn, zeker als hij gefokt is door een goede, serieuze fokker. Ga dus eerst na of je echt wel een IJslander wilt. Ga bijv. een paar keer rijden op een IJslander om te kijken wat je ervan vindt (voor adressen van IJslanderbedrijven: even pb'en).
Wat is zijn afstamming trouwens?

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers