Even een Rosalien verhaaltje :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Even een Rosalien verhaaltje :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 11:23

Ik doe Rosalien nu alweer 4 weken! Vanavond ga ik voor het eerst niet, want ik wil wat leuks gaan doen met m'n vriend, hij heeft eens in de zoveel tijd ook wat aandacht nodig. Bloos! Normaal gesproken ga ik van maandag t/m donderdag. Het kost me totaal geen moeite om 4 dagen in de week erheen te gaan, ik vind het juist lekker. Zeker nu we thuis in een verbouwing en dus in de troep zitten.

Met rijden moeten we nog veel oefenen. Ze heeft een tijdje stil gestaan en heeft nu wat moeite met weer aan het werk gaan. Als het haar wat te zwaar wordt, dan probeert ze er onderuit te komen, door hard te gaan draven en het bit beet te pakken. Gelukkig kan ik dat al wat meer beperken. Ik heb eens per week les, waar ik echt veel aan heb. Ik heb wel het idee dat we iedere week een stapje vooruit gaan. Zo stak ze vorige week nog haar kop de lucht in en drukte ze haar rug weg. Zo ging het gisteren stukken beter. Ik kon haar vanaf het begin in stap al goed vwnw rijden, alleen in draf heb ik nog veel moeite, maar daar werken we aan. Ik ben ook blij met iedere pas die er wel goed uit komt.

Ik ben dus al met al wel blij met Rosalien. De eigenaresse is ook blij dat het nu zo geregeld is. Ze hoeft zich geen zorgen meer te maken. Eerst kon ze bijna niets doen, want door de weeks deed Rosalien niets, tja, dan kun je haar in het weekend niet ten volle laten werken. Rosalien is ook in een goede stemming, in het begin kwam ze een beetje duf over, maar ze is nu al een stuk levendiger geworden. Verder is staat ze nu in een andere box, naast een ruin waarmee te helemaal "in love" is. Eerst stond ze naast een ruin met voerdernijd en ze heeft er zelf ook nogal last van, dus dat was geen succes.

Kortom: iedereen is eigelijk blij en tevreden, wat wil je nog meer?! Haha!


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:29

Super zo toch!
Fijn voor allemaal,allemaal tevreden wat wil je nog meer?
Lundi

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:39

Super Tess! Waar staat Rosalien eigenlijk? Ik ben ook nog steeds wel een beetje om me heen aan het kijekn naar een leuke stal met weidegang (ook in de winter?). Als het nou een beetje te doen is vanuit Den Haag, kom ik snel een keertje kijken als je aan het rijden bent of als je les hebt!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:40

Leuk dat t zo goed gaat!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 11:53

@Marijn -> De stal ligt tussen Leidschendam en Zoetermeer bij de Voorweg/Wilsveen. Ze hebben in de zomer van ongeveer 8 tot 5 weidegang, in de winter niet helaas. Je kunt je paard dan wel in de paddock los gooien. Het is zelf mesten (doet de moeder van de eigenaresse voor Rosalien Haha!). De bak is nu goed te rijden, absoluut niet zwaar, alleen bij veel regenval wordt ie wat minder. Voor longeren en losgooien zijn 2 aparte paddocks, zodat de bodem van de bak redelijk goed blijft.

Je mag natuurlijk een keertje komen kijken, maar dan wel als het wat beter gaat ajb. Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:04

puh puh tessebes, het ging hardstikke lekker afgelopen dinsdagavond !!! Vond jullie een leuke combi, je past er leuk op !!!!!! veel plezier met haar !!!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:12

Tessebes schreef:
Eerst stond ze naast een ruin met voerdernijd en ze heeft er zelf ook nogal last van, dus dat was geen succes.


gaat dit over gamble Verward Verward

Gamble

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 12:21

_Michelle_"]
[quote="Tessebes schreef:
Eerst stond ze naast een ruin met voerdernijd en ze heeft er zelf ook nogal last van, dus dat was geen succes.


gaat dit over gamble Verward Verward
[/quote]

Jep... blijkbaar is het geen voedernijd dus, anders had je niet zo gereageerd. Haha! Hij steekt z'n neus door het gat waardoor het voer in de voerbak wordt gegooid, terwijl Rosalien wil eten, dat stelde ze niet zo op prijs.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:27

en daarom heeft ze rosalien dus verhuisd? dus lida zei dat gamble voedernijd heeft?
toen ik het zag staan dacht ik, dan weet jij meer dan ik dat hij voedernijd heeft Scheve mond hij heeft het dus niet... oke, hij is een beetje geobsedeerd door eten, maar hij word niet helemaal gek ofzo als er gevoerd word hoor. als ik gamble aan het poetsen ben en ze krijgen kuil en hij krijgt het niet voor zijn neus dan word hij een beetje boos, soms geef ik hem dan een plukje en dan is het over. rosalien gaat vaak staan stampen enzo en dat doet gamble niet dus kunnen we misschien eerder ervan spreken dat rosalien voedernijd zou hebben...

Gamble


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 12:32

Je hoeft je niet zo aangesproken te voelen hoor, want zo was het absoluut niet bedoeld. Ik heb het misschien verkeerd uitgedrukt idd. Zoals jij zegt, Gamble is een beetje geobsedeerd door eten, hij gaat daarom Rosalien pesten en daar krijgt ze voedernijd van. Nu staat ze stukken beter iig. Ze was gelijk veel rustiger op stal.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:55

Rosalien heeft altijd al naast jewel gestaan, ze heeft maar heel even naast gamble gestaan, die 2 hebben elkaar nooit gemogen, en jewel en rosalien elkaar wel Knipoog Vandaar dat ze nu waarschijnlijk beter staat..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:51

Leuk hoor tess dat je iig het gevoel hebt de goede keuze gemaakt te hebben. Ik vind zeker dat je erop vooruit bent gegaan, ik vind het een leuk paard en ik denk zeker dat jullie als combinatie heel goed uit de verf zullen komen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 17:57

gijsenkim schreef:
ik denk zeker dat jullie als combinatie heel goed uit de verf zullen komen


Maar nu nog even niet... Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, cariena1, chldsy, DeGelukkige4, douschka, fokfanaat, KaasSouffle_, Liaan, Lielle, Ninouschka, shadowstar, Vuri en 122 bezoekers