Misschien een domme vraag...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Misschien een domme vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 22:22

Hoihoi,

Ik heb misschien wel een domme vraag, maar ik ben er zo lang uitgeweest...
Na 17(!) jaar ben ik weer gaan rijden, en ik vind het geweldig. Vroeger heb ik eigen paardjes gehad, en ik zit er over te denken om er heel misschien toch wel weer eentje te gaan kopen. Maar..... Vroegah.. was een paard groter dan 147,3 en alles wat eronder zit een pony.
Nu ben ik zelf niet zo groot, dus ik wil wel een paardje van zo rond de 1.50, 1.55 ofzo. Dit is dus nu blijkbaar een E-pony?
Wel goedkoper in de stalling Haha!.. maar.. Stel, ik wil ook weer wedstrijden gaan rijden. Vroeger moest je naar de paarden als je 18 werd.
Kan ik, met mijn 40 jaar, met een E-pony dressuur wedstrijden rijden??
Help!
Thnxx alvast voor jullie reacties

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:24

Jahoor je kan met je E pony gewoon dressuurwedstrijden rijden, maar je moet dan tussen de paarden starten. Net als iedereen die boven de 18 is, of je nou met een shetlander, fjord of iets anders rijd, maakt niks uit Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 22:26

Thnxx! Tis een beetje een raar idee.. Ik op een PONY! Haha!
Waarom is dat trouwens veranderd? Waarom is de max. schofthoogte van een pony verhoogt met 10 cm..???

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:32

Is alleen in nederland zo. (Heb ik ook niet zelf bedacht hoor, zelfde vraag vandaag in een ander topic.)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 23:03

Omdat de nederlanders over het algemeen erg lang zijn, dus hebben ze de E pony ingesteld Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 02:03

Leuk dat je weer wil gaan beginnen!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 07:01

Dabo schreef:
Tis een beetje een raar idee.. Ik op een PONY! Haha!


Ik ben 31 en rij ook op een pony (1.40).
Het kan idd, maar zoals al gezegd je moet wel tussen de paarden starten. Bij onderlinge wedstrijden maakt het geloof ik (nog) niet uit.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:21

Natuurlijk kan dat,gewoon doen hoor !
Leuk juist en dat na 17 jaar weer!
Succes!
Groetjes Lundi

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:39

Ineke2 schreef:
Jahoor je kan met je E pony gewoon dressuurwedstrijden rijden, maar je moet dan tussen de paarden starten. Net als iedereen die boven de 18 is, of je nou met een shetlander, fjord of iets anders rijd, maakt niks uit Haha!


Met een shetlander gaat wat ver he! Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, moet een pony minstens 1.47 om bij de paarden mee te mogen.

Maar veel succes!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:44

Ja, volgens mij kan je ook gewoon met een (e)pony bij de paarden starten hoor, als je boven de 18 bent, dus dat moet lukken Knipoog

Let love shine so bright

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:46

Dabo schreef:
Thnxx! Tis een beetje een raar idee.. Ik op een PONY! Haha!
Waarom is dat trouwens veranderd? Waarom is de max. schofthoogte van een pony verhoogt met 10 cm..???


Volgens mij zat het hem ook in de springsport. het verschil werd te groot. een pony van 1.48 kan natuurlijk niet op tegen een paard van 1.70. Vooral dan de ruimte tussen de sprongen.

Met een pony tussen de paarden kan best hoor. Ik rij ook op het ooglijkende pony (is net een paard), tussen de paarden...

:){

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:08

Marliesje"]
[quote="Ineke2 schreef:
Jahoor je kan met je E pony gewoon dressuurwedstrijden rijden, maar je moet dan tussen de paarden starten. Net als iedereen die boven de 18 is, of je nou met een shetlander, fjord of iets anders rijd, maakt niks uit Haha!


Met een shetlander gaat wat ver he! Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, moet een pony minstens 1.47 om bij de paarden mee te mogen.

Maar veel succes!
[/quote]

Nee hoor, dan zouden er o.a. al heel wat Fjorden en Haflingers niet mee kunnen doen Er is zelfs een bokker die met haar shetlander tussen de paarden start!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


sweetlady
Berichten: 28
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:17

ja vanaf 1.48 is het een e pony

heeeeeyyy allemaal
take a look at my profile!
kiss kiss sweetlady

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:22

Marliesje"]
[quote="Ineke2 schreef:
Jahoor je kan met je E pony gewoon dressuurwedstrijden rijden, maar je moet dan tussen de paarden starten. Net als iedereen die boven de 18 is, of je nou met een shetlander, fjord of iets anders rijd, maakt niks uit Haha!


Met een shetlander gaat wat ver he! Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, moet een pony minstens 1.47 om bij de paarden mee te mogen.

Maar veel succes!
[/quote]

Nee, hoor. Er is een bokster die dressuur rijdt met een shet tussen de paarden. Het profiel van Ukkiepuk: http://www.bokt.nl/forums/profile.php?m ... ile&u=8597

Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 09:28

Joh, iedereen hartstikke bedankt voor de vele reacties!
Ik weet ook nog niet zo zeker of ik wel een paardje ga kopen, ik moet ook mijn man nog even lief aankijken.
Vroeger woonde ik nog thuis, had een baan van 40 uur, hoefde bijna geen kostgeld te betalen, dus al het geld was voor mezelf en mijn paard.
Nu ben ik getrouwd, mijn man geeft niks om paarden, maar wel om mij! Dus heel misschien, als ik hem lief aankijk...
Ik hou jullie op de hoogte

Nogmaals thnxx Haha!

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:32

Het kan zeker wel met een pony tussen de paarden starten.
De grootte van de pony maakt volgens mij niks uit.
Maar als ik jou was en je wil straks met een e-pony wedstrijden gaan rijden, dan zou ik voor een e-pony gaan die paard gefokt is. Het maakt mij persoonlijk niet uit want ik heb ook een ponygefokte e-pony (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen Bloos )maar ik hoor vaak dat de jury toch liever paarden ziet en als je er dan één hebt dat wel paard gefokt is maar te klein is gebleven heb je denk ik een hele goede wedstrijd pony

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:07

Grote pony's zijn net zo geschikt als kleine paarden om wedstrijden te rijden! Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:31

Buitenzorg"]
[quote="Dabo schreef:
Tis een beetje een raar idee.. Ik op een PONY! Haha!


Ik ben 31 en rij ook op een pony (1.40).
Het kan idd, maar zoals al gezegd je moet wel tussen de paarden starten. Bij onderlinge wedstrijden maakt het geloof ik (nog) niet uit.
[/quote]

Onderling start ik met een pony tussen de paarden, is dus afhankelijk van je vereniging.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 11:35

Ik heb mijn man dus lief aangekeken, maar hij is nog niet helemaal overtuigd.. Het is namelijk zo: Ik ben in die 17 jaar ook nog aan mijn rug geopereerd, en dat zal altijd wel een zwakke plek blijven.
Maar als het in mijn rug kan schieten van een 'nies', kan het ook op een paard gebeuren. Het kan ALTIJD gebeuren.. Dus denk ik dan.. waarom zou ik niet op een paard gaan zitten? Als het gebeurt, gebeurt het TOCH, WAT ik op dat moment ook aan het doen ben.
Maar hij wil dat ik nog even wacht.. ik rijd toch pas weer sinds begin februari, en hij vind het nog te vroeg om een eigen paard te kopen.
OP mijn (uiteraard gestelde) vraag wanneer dan wel... zei hij: over een maand of 3 ofzo, als het dan nog steeds zo goed met je gaat...

Dus mensen.. DUIMEN voor mij en mijn ruggie! whiii Tong uitsteken *LOL*

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:50

We zullen voor je duimen hoor!!!!

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, maessie en 35 bezoekers