Tja, losrijden.......tragisch dat dit heeft kunnen gebeuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Tja, losrijden.......tragisch dat dit heeft kunnen gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 13:58

1) Tragischer Zwischenfall auf ital. Futurity - Pferd zu Tode galoppiert
Wir hatten bereits im September darüber berichtet, mußten aber zum Schutz der aus Deutschland angereisten Teilnehmer den Artikel wieder aus dem Netz nehmen, da wir nicht dafür verantwortlich zeichnen wollten, daß ein Deutscher Reiter deswegen "zu Schaden" kam!
Leider kommen in diesem Jahr nicht nur freudige Nachrichten aus Italien. Am 10.09.2001 wurde bekannt, daß es einen ebenso tragischen, wie auch dramatischen Zwischenfall in der Abreitehalle in Reggio/Emilia gegeben hat.
Ein Italienischer Reiter "bereitete" sein Pferd nahezu vier Stunden auf die bevorstehende Prüfung vor. Auch die Aufforderung mehrerer anwesender Zuschauer in der Abreitehalle konnte den ehrgeizigen Reiter nicht davon abhalten, sein Pferd weiter zu "fixen", bis dieses dann völlig erschöpft und schweißgebadet tot unter dem Sattel in der Abreitehalle zusammenbrach.
Mittlerweilen ist dieser Vorfal auch bis in die regionale Tagespresse gelangt.
Mehr zu diesem Thema gibt es auf der Startseite von www.wittelsbuerger.com und www.westerninfo.org.
Boos!
Groetjes.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:02

bahbah dat mensen hun dieren gewoon de dood injagen Boos! . Zulke mensen verdienen het niet om nog paarden te houden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:05

ongelofelijk gewoon. Wat een rotzak van een vent, ik had hem verrot geschopt!!!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:22

Zulke situaties komen ook in Nederland voor. Reiningruiters die al 4 uur voor een proef te paard zitten om het warm te rijden en dan de hele tijd voluit gaan ken ik ook. In dit geval is het goed mis gegaan. Ik hoop dat er wat scherper op gelet gaat worden in de toekomst. Ringmeesters in de inrijbak zijn gewoon nodig!

En ik hoop dat de Italiaanse ruiter levenslang geschorst wordt!

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:30

Hahahahaha Cassidy, als er in Nederland es een keer iemand geschorst wordt na veel 555 en 666 is het weeeer niet goed....
Ik zou nooit geen ringmeester willen zijn, dat weet ik wel..

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 16:52

Nou, geef mij elke wedstrijd Jeff Deleat maar Pling !! Prima toezichthouder die lak aan alles heeft! Ik vond dat hij het tijdens de NK WRAN goed heeft gedaan en enkele boefjes duidelijk terecht heeft gewezen!!! Ik ben het met je eens dat er helaas nog veel ruiters zijn die belachelijk lang en onnodig op hun paarden aan het 'losrossen' zijn voordat ze de dieren in de ring showen. Tja, waarom???? Spieren lekker soepel en warm maken is toch voldoende lijkt mij???? Dan is ook de joligheid eruit, neem ik aan. Maximaal een uurtje, met de nodige rustmomenten erin......dus niet een uur fencen en spinnen....zou dat niet een mooie regel zijn om op te nemen in de wedstrijdreglementen???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:39

tjee, ik vind een half uur losrijden al lang! Als ik op wedstrijd ga, rij ik mijn paarden 20 minuutjes en dat vind ik meer dan genoeg. Ik wil dat ze nog lekker fris de ring in komen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:45

Euh...twintig tot drie kwartier moet in principe voldoende zijn. Maar het goede timing van het inrijden is ook afhankelijk van de informatie en de organisatie van een wedstrijd. En zoals de afgelopen kerstwedstrijd op de Kalverhoek hoort het dus niet. De starttijden voor de beginnersreining konden varieëren van half een tot half drie? Excuse me? Dan loop je dus inderdaad het risico om langer op je paard te zitten dan die twintig minuten tot een half uur.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:51

Paarden trainen doe je thuis, als ze het op de wedstrijd nog moeten leren kom je altijd tijd te kort Verward

Volgens mij is er bij elke NQHA/WRAN wedstrijd een kontroleur bij de inrijbak, die de geldende regels handhaaft (of iig zou moeten).

Losrijden om de spieren soepel en warm te maken zou voldoende moeten zijn, temeer daar je anders in de inrijbak teveel drukte krijgt van in/uitgaande showers en inrijders. En iedereen krijgt de kans om even in de wedstrijdbak te rijden voor zijn onderdeel gereden wordt.

Dat ringmeester niet het meest favoriete baantje is mag logisch zijn, misschien zou die ook van verweg moeten komen om (blijkbaar) repercussies te vermijden.

En die Italiaan... ach die zal nog wel een staartje krijgen Extreme duivel ooit.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:57

De bovengenoemde ruiter moet HUMAAN behandeld worden.
Een spuitje voor een enkele reis naar de eeuwige jachtvelden

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:27

in de Kalverhoek reed ook zo''n vent. Ik was er om 12 uur, toen was hij al aan het rijden, trekken en zijn paard tegen de muur aan het stoppen.
Ik ging om 3 uur weg en toen was hij nog bezig en had ondertussen meegedaan in de reining.
Wordt het niet eens tijd voor toezicht.
ps nog even mijn grote complimenten voor Roel die zo perfect zijn paardje reed. Hij viel echt op in de losrijbak door zijn rustige en eerlijke rijden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 01:15

Ik ben Zondag niet op de Kalverhoek geweest, dus ik heb het niet gezien. Maar als ik vermoed dat de persoon die ik in gedachten had, en de persoon die jij Zondag hebt gezien dezelfde zijn, dan weet je dus wat ik bedoel...

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 01:45

het valt mij ook op dat er heel veel ruiters zijn die heel lang losrijden en op hun paard zitten te rossen. Ik vindt dat hier toch wel verandering in mag/moet komen, deze mensen bezorgen de western een slechte naam.

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 11:08

Eh...??? Verward
Ikke spreek keine Duits....
Maar ik begrijp eruit dat iemand zijn paard de dood in heeft gejaagd door te lang in te rijden... Verward Verward

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:57

Mijn Duits is ook niet zo goed. Waar gaat dit precies over? Kan iemand het even kort vertalen?
Groetjes,
Linda

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:07

Tragisch Incident op de Italianse Futurity- Paard gegallopeerd tot het dood was.

Wij hadden al in September erover bericht, maar moesten ter bescherming voor de uit Duitsland aangereisde deelnemers het artikel weer van het internet verwijderen, omdat wij er niet voor verantwoordelijk wilden zijn dat een Duitse ruiter er de dupe van werd.

Helaas komen er dit jaar niet alleen maar positieve berichten uit Italie. Op
10.09.2001 werd bekend dat er een zowel tragisch als ook dramatisch incident in de losrijring in Reggio/Emilia is voorgevallen.

Een Italiaanse ruiter bereidde zijn paard bijna 4 uur op een wedstrijdproef voor. Ook de opmerkingen van meerdere aanwezige toeschouwers in de losrijring konden de eerzuchtige ruiter er niet van weerhouden zijn paard verder te "fixen", tot deze totaal uitgeput en nat van het zweet dood onder het zadel midden in de losrijring in elkaar stortte.

Intussen heeft dit incident ook tot de regionale krant gehaald.
Meer info met betrekking tot dit thema vind je op de startpagina van
www.wittelsbuerger.com en www.westerninfo.org.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:23

Die vent die dat gedaan heeft, moeten ze met een knuppel zijn benen tot moes slaan, zodat hij nooit meer op een paard kan klimmen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:33

Die krijgt zijn trekken nog wel thuis. Maar wat zou je zeggen van het feit dat men dit bericht in het begin van het internet moest halen, omdat men bang was voor repressailles aan het adres van Duitse wedstrijdruiters die het allemaal persoonlijk hebben zien gebeuren?

Het is heel erg dat er een paard bij is omgekomen, maar als er dan nog gevreesd moet worden voor het leven van een mens omdat hij er wat van zegt, weet ik niet meer in wat voor tijd we leven...

Vertel me nu niet dat dit een ongelukje was, want er schijnt tussendoor nog een wissel van ruiters te hebben plaatsgevonden ook. Dus het is niet alleen een persoon geweest die verkeerd zat, maar minstens twee.

Nu zijn die Italianen ook zeer beslist geen doetjes als het om paarden gaat. Uitzonderingen natuurlijk altijd daargelaten. De westersport is in Italie heel groot en er is daar een heleboel (illegaal) geld aan besteed, maar valt daar ook heel veel geld te halen.
Mensen krijgen nu eenmaal een waas voor hun ogen als ze geld zien of ruiken...