Hoe vind je in vredesnaam een Goede bijrijder?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Hoe vind je in vredesnaam een Goede bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:17

Ik had dus weer een meisje, die heel aardig reed op manegepaarden en soms een privepaardje. Keertje laten dressuren met Milena, ging redelijk (ik moet maar blijven roepen dat ze van die mond af moeten blijven.... wat is dat toch als mensen op een Fjord gaan zitten dat ze meteen in die mond gaan hangen Verward )
Maar de keer daarna wilde ik haar laten springen (want daar zocht ik eigenlijk iemand voor), dus ze komt met Milena de bak in, die ziet al balken klaarliggen, dus de oortjes gaan erop en ik roep nog "kijk uuuuuuuuuiiiiiiit" maar daar was het eerste galopje al. Op zich geen probleem voor haar, alleen wat lastig als je nog niet zit.....
Afijn, die gekke gele ging weer tekeer als een beest, bleef maar rennen. Dus elke keer maar weer op een voltetje en terug naar stap, maar op het moment dat er draf gevraagd werd of de volte werd geopend, dan ging het VROOOOOEEEEEEMMMMMMMMstandje weer aan......
Mileen heeft zelfs geprobeerd om haar berijdster af te vegen aan de staanders. Ik zweer je, ze deed het erom.....

Bij mij doet ze het niet. En soms bij een ander ook niet. Miran (hier van Bokt) heeft laatst op haar gereden, en ze was poeslief.

Dus nu m'n eigenlijke vraag: hoe komen jullie toch allemaal aan bijrijdsters die GOED rijden? Bij mij vallen ze als rijpe appeltjes......


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:28

Haha! ... dan moet je toch gaan betalen voor een bijrijder, Sonja!

Ik zou ook geen goede bijrijders weten maar ik wil dan ook geen bijrijder.
Het beste kun je volgens mij nog een kaartje bij de supermarkt of een advertentie zetten in een plaatselijk sufferdje.
Je hebt kans dat mensen die een eigen paard hebben gehad dan reageren. Die mensen rijden nl. niet vaak op maneges is mijn ervaring.
Heb je het al via internet geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:35

Nope, (nog) niet via het net of advertenties, omdat ik zo'n eigenwijze tut ben die eerst wil zien hoe iemand rijdt, voordat ik ze bovenop het liefste wat ik heb zet.... (ben ik nu erg truttig??)
Als ik van een ruiter al zie dat ze niet op hun kont zitten en/of (te) hard in de hand zijn, dan hoef ik ze zelfs niet voor 1 keertje op m'n paardje, want daar schiet dat dier ook niks mee op. Gaat ze totaal van flippen, met alle gevaarlijke situaties van dien.

Dus vandaar dat ik erg huiverig ben voor advertenties, want iedereen vindt van zichzelf altijd dat 'ie goed kan zitten, en al helemaal dat 'ie een vriendelijke hand heeft (kijk maar op Bokt) maar mijn paard denkt daar vaak wat anders over.

Ik heb 1 keer een gouden bijrijdster gehad, maar dat was de dochter van onze vorige stalhoudster. Ligt dus wat gevoelig, dus die rijdt niet meer.....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:37

Hahahaha als je het zo schrijft durf ik niet eens te springen met die rare fjord van je ??

Mmhh gele rakker }> .

Waarom probeer je het zelf rudstig proberen schijnbaar ben jij de enige die het lukt Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:38

das de reden waarom ik geen bijrijder heb. diegene waarvan ik vind dat ze kunnen rijden (zodat ze of mijn paard verbeteren of 'm opo het zelfde nivo kunnen rijden)
Hebben of een paard of vragen er geld voor.

Ik heb er gelukkig geen nodig maar toch een echt goede bijrijder is hier wel te vinden maar onbetaalbaar.. anders kom je idd uit op meiden van een manege die leuk kunnen rijden zolang het paard alles volgens het boekje gaat maar problemen oplossen wil dan weer niet of ze maken het probleem groter...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:47

Nou Pris, het probleem zit 'm erin dat ik alles boven een halve meter niet zo tof vindt, en Milena alles onder een halve meter......

Misschien moet ik het idd maar opgeven, maar ik zou zo graag 1 of 2 avonden in de week willen gebruiken om Leonardo (van Dick) te rijden, want ook die heeft wat scholing nodig. En ook voor hem is geen goede bijrijder te vinden, want de meeste meiden staren zich gewoon stomweg blind op dat mooie krulletje in die hals. En dat doet 'ie heel makkelijk, dus ben je 'klaar' en kun je het hele uur gewoon lekker dom rondjes hobbelen en mooi gaan zitten wezen.....

Er zijn gewoon te weinig redelijke tot goede ruiters hier in de buurt. Degenen die wel leuk kunnen rijden, hebben stomweg een (verzorg-)paard.
En mensen die een paard gehad hebben, schrikken al af als ze horen dat het een Fjordje van nog geen 1.40 is. Weten zij veel dat het wel een Super-Fjordje is.... Lovers
Dat gekke ding sprong vorige week nog over een afrastering van 1.20, vanuit een sukkeldrafje....
Vandaar dat ik zo graag een meisje dat zelf geen pony heeft en het dus moet hebben van een ander (een soort van Sonja dus, maar dan 15 jaar jonger *LOL* ) de kans wil geven om plezier te hebben met mijn beestje.
Ook oefenparcoursjes enzo in de regio behoren best tot de mogelijkheden. Die veewagen staat immers maar te wachten tot we weer weggaan.....

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:55

Hoeveel moet je d'r hebben. Hier kun je ze als rijpe appeltjes oogsten. *LOL* *LOL*
Kwestie van zoeken, heel erg goed zoeken. Met een gigantische lantaarn, kan ik je met korting leveren *LOL*
Lid worden van de NVVR wil ook neg wel eens helpen, moet je wel actief zijn binnen de vereniging, het komt je niet aanwaaien.
Ik heb het liefst volwassenen, soms kun je goeie kinderen vinden, maar die zijn pas echt zeldzaam. Zoek ze.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:58

Ik zal eens over zo'n toverlantaarn van jou na gaan denken Gerry, misschien helpt het *LOL*
Ik denk dat ik gewoon een te veel eisende muts ben....

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:02

Sonja, ik zou best eens met jouw superfjord willen springen, maar Veldhoven is zo enorm ver weg! Wij hebben iemand gevonden toen we nog op een manege stonden. Daar lukt het vaak wel, om iemand te vinden die aardig kan rijden, althans wel bij ons destijds.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:04

ge-orven! Haha! Mijn bijrijdster reed al op Escala voor ik Scaal ook maar kende. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:15

jij bent gewoon een vreselijke Bofkont, ik wil het niet eens horen *LOL* !
Maar jij hebt haar gezien vorige week; is toch gewoon een gaaf beest, waar je zo op zou stappen?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:28

Wil Cowgirl niet bijrijden... Schijnheilig Milena is echt een onwijs leuke fjord, moet toch een keer lukken...Trouwens, sinds zondag hebben wij ook een fjord op stal staan, super brave merrie joh!!! En tsja, ik ben heeeeeeel zuinig op mijn bijrijdster!!!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:54

bij mij zijn ze zo binne komen lopen Haha!

heel handig....

Haha!


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 09:52

Je kunt een advertentie zetten en daarin zetten: minimaal M niveau (ik zeg maar wat)

Ik was namelijk ook zon manege ruiter die een verzorgpaard zocht. Er stond een advertentie in de krant en daar vroegen ze iemand voor een grote kwpner -minimaal L niveau.
"oooooh dat ben ik wel" dacht ik.
Die man had veel reacties gehad en hij liet iedereen rijden. Ik viel flink door de mand toen ik dat paard niet eens aan de teugel kon rijden

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 10:36

Ik heb echt een fantastische bijrijdster voor Kaminka. Zij heeft altijd van jongs af aan eigen paarden en pony's gehad en kan ook nog eens veel beter rijden dan ik. Door studie gecombineerd met werk heeft ze voorlopig geen tijd voor een eigen paard en is dus heel erg blij met deze oplossing.

Zeker voor dat gele gevaar van jou zou ik een bijrijdster proberen te vinden die zelf een of meerdere paarden heeft gehad, maar daar door werk of gezin of zo geen tijd of geld meer voor heeft. Waar je die vindt weet ik niet, de mijne had vroeger bij deze stal gestaan en kwam daar nog regelmatig eens langs. De stalhouder wist dat ik een ervaren ruiter voor Kaminka zocht en vroeg haar toen of dat niks voor haar was. Zo ben ik dus aan mijn bijrijdster gekomen, niet via een advertentie.

Succes met zoeken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 34 bezoekers