zebravinkjes en hun eitjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

zebravinkjes en hun eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 18:30

Ik vraag het me nu ondertussen wel af. Al 11 jaar hadden we 2 vinkjes. Ze legde altijd volop eitjes en deden hard hun best met broeden. Nooit kwam er 1tje uit. Misschien lag het aan het stelletje. Vorig jaar is er 1tje dood gegaan. Afgelopen week hebben we er onverwacht 2 bij gekregen. Ook een stelletje, ook zij leggen weer volop eitjes, maar ook deze zijn nooit uitgekomen. (afgelopen jaar ook niet toen ze nog niet bij ons woonden)
Hoe kan het toch?
Niet dat we perse jonge vogeltjes willen, maar ik snap het niet. Die beestjes broeden echt Rolleyes

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:31

Zijn het er niet toevallig 2 van hetzelfde geslacht?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 18:50

Nee, het is echt een mannetje en een vrouwtje?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 20:40

Verder niemand een idee? Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:27

hoe zien die zebravinkjes eruit?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 21:32

Uhhm 1tje is wit, maar die is remi en legt geen eitjes meer (het vrouwtje is er nog).
Het stelletje zijn van die grijze zebravinkjes. Het mannetje heeft van die strepen op zijn borst en een rode snavel. Het vrouwtje heeft geen streepjes en is wat groter dan het mannetje. Zij heeft een oranje snavel.
Ze maken allebei een ander geluid. Het mannetje fluit echt en het vrouwtje zegt alleen maar ep, ep, ep Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:37

haha ik heb ook zebra's gehad, en de mannetjes haal je er duidelijk uit ik weet alleen niet meer of ze een ander geluid maken.
Ik weet wel dat ze een geluid konden maken als..."tu tu turle tu tu turle" *LOL*
En ze hadden jonkies bij het leven als er wel een ras wat makkelijk broedde waren het de zebra's wel!
Ik zou het even aankijken en ander de oude eitjes weggooien want ze broeden hun hele kont kapot!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 23:01

Ja dat tu tututut geluid doet het mannetje!! Haha!
Ik denk dat ik morgen de oude eitjes maar weg haal, ik wil ook een keer babyvinkjes. Ik snap maar niet waarom ze het niet lukt.. Ze hebben nu 4 eitjes. Ik las dat ze vanaf 3 eitjes erg gaan broeden. Maar ze hebben wel vaker eitjes gehad..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 23:04

Hebben ze wel goed de mogelijkheid voor een nest? Die van mij waren heel erg blij met de nestkastjes. Had ieder jaar een hoop jonkies

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 00:30

Heb je er wel een dicht broedkastje inhangen?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:07

verschil mannetje/vrouwtje is dat het mannetje rode wangetjes heeft, en een vrouwtje niet.

Heb je idd wel een ( dicht ) nestkastje met event. wat wilgentakken?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 11:22

Wilgentakjes kan ik wel meenemen ja Ik zal ook het nestkastje vervangen. Ze hebben nu wel een nestje waar ze hun eitjes in leggen, maar misschien idd eentje die dan dicht is.. Hopelijk gaat het lukken Haha!
Het mannetje heeft idd ook rode wangetjes, het vrouwtje niet. Ik weet zeker dat het man en vrouw zijn, daar twijfel ik echt niet aan.
Als ik terug ben van stal eens even hard mijn best doen hun hokje in orde te maken met kleine wilgentakjes en een dicht kastje. Als er baby's zijn horen jullie het wel Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:29

Mijn tante had ze ook (zijn allebei dood nu) maar die beesten konden idd broeden bij het leven zeg! Zij gooide die eitjes op een gegeven moment weg (ach) want ze werd er echt helemaal gek van.... Ze kwamen toch nooit uit ensow! Haar vriendin had ze ook en die gooide ze ook weg!

Ik zou het even afwachten, ik zou ze iig niet weggooien, vink wel zielig...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:33

bij mij legden ze ook zowat iedere dag een ei maar meestal pikte het mannetje ze kapot en ruimde mijn moeder ze op. Er is er ook nooit 1 uitgekomen.