mijn stampertje is dood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

mijn stampertje is dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 20:14

hallo allemaal.

vandaag is mijn konijntje overleden Scheve mond Huilen . hij heette STAMPERTJE en is een dwergkonijntje. maar hij was wel 6 jaar geworden als het niet ouder is. ik had hem vandaag ook nog uit de kooi gejad en werd erg mager terwijl hij elke dag 1 of 2 stukken brood kreeg en 2 keer per dag gewoon voer.
nou weten we eigenlijk niet wat we ermee moeten doen Verward
we hebben zowat achter huis al een heel dierenbegraafplaats met heel veel vissen en parkieten. maar ik woon in een rijtjeshuis dus er zijn nogal veel poezen bij ons in de buurt. we vinden het zielig om hem zomaar in de afvalbakken te gooien en ook weer raar als de poezen hem opgraven! weet jij hoe ik dit kan doen?????/
PLEAS, HELP ME!!!!!! OK dan!


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:16

Heh bah.. sterkte hoor!

Ik denk dat als je hem diep begraaft dat de katten er dan niet bij kunnen, zo heb ik al mijn kleine huisdieren ook zelf in de tuin begraven...

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 20:17

dank je


Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:37

Mijn konijntje van 8 is ook paar maanden geleden overleden. Ik heb jammergenoeg geen afscheid kunnen nemen. Wij hebben haar begraven op haar lievelingsplekje in de tuin met een bloembak erop zodat de katten er niet bij kunnen. Hopelijk vind je een mooi plekje, en héél veel sterkte! Ik weet hoe je je voelt, nooit gedacht dat die diertjes zo'n impact kunnen hebben op je gevoelens.

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:56

Heel veel sterkte.
Als je het trouwens niet ziet zitten om hem in de tuin te begraven, misschien dat je in het park ergens een mooi plekje kunt vinden?
Laatst bijgewerkt door foetsie op 31-03-04 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 21:03

dank je

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:07

In eerste instantie heel veel sterkte. Het is nooit leuk om je huisdier te verliezen, maar 6 jaar is een erg mooie leeftijd voor een konijn. Zolang het konijn geen pijn heeft geleden is het altijd fijn.

Maar je kan het beste je konijn zo diep mogelijk begraven, dan komen de katten er niet snel bij. Zij graven vaak niet zo diep. Ik hoop in ieder geval dat ze het nooit zullen doen want lijkt me wel een erg raar gezicht. Maar mijn beestjes liggen ook in de tuin begraven en hier komen ook regelmatig katten, maar er is er nog nooit 1 opgegraven. Dus gewoon wat dieper dan komt alles goed.

Heel veel sterkte.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:43

Sterkte met het verlies. Wat je ook kan doen is naar de dierenarts brengen als je niet wil dat ie in de tuin wordt begraven. De dierenarts zorgt ervoor dat hij samen met andere diertjes wordt gecremeert.

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:16

Heel erg veel sterkte. Ach gut
Ik zou m gewoon in de tuin begraven.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 18:19

we hebben hem al begraven en er een grote bloempot opgezet dankzij het idee van ASTRAGIRL.

bedankt allemaal voor de reakties!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:28

ik breng mijn overleden diertjes altijd naar de dierenkliniek, je betaald dan een kleine bijdrage en dan wordt het diertje samen met andere dieren gecremeerd. Sommige van m''n dieren zoals cavia's en konijnen laat ik apart cremeren, gewoon voor m'n gevoel, hier betaal je alelen wat meer voor (zo'n 50 euro) maja ik ben een echt dierengek dus mij maakt het allemaal niets uit (kwa kosten), als ze maar goed terecht komen, ook na hun dood...

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:00

Gewoon in de tuin begraven inderdaad.
heb ik ook met mijn overleden dieren gedaan.
(kat ratten en konijntjes)
mijn honden heb ik laten kremeren en staan nu in een mooie urn op de kast.
Veel sterkte.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:21

Sterkte Ach gut
Ons vorige konijntje heeft mijn zusje in het park vlakbij begraven.
Bij mijn paard liggen alle overleden huisdieren in de wei, nog nooit is er iets opgegraven door de andere dieren. Dus ik denk dat je hem gewoon in de tuin kan begraven.
Hoe oud kunnen konijntjes worden? ik heb er nu 2 van 6 jaar oud, beide (gelukkig) nog reuze vitaal. Lovers

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:40

Gecondoleerd. Gelukkig heb je een manier gevonden om hem te begraven Ach gut

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:13

wij hebben gisteren onze cavia weg gebracht (zie bij algemeen cavia krijgt vanavond een spuitje)deze hebben we bij de dierenarts achtergelaten, maar de vorige (3 weken terug ligt in de tuin, in een diep gat. maar om er nou twee cavia,s te begraven, nee dat zagen we niet zitten, dus bleef ze bij de dierenarts. Maar veel sterkte ermee, weet wat het is

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, dazai, Ladypronk, Mieke, Paardennamen, StalNollie en 101 bezoekers