springwedstrijd,arbier versus welsh A!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

springwedstrijd,arbier versus welsh A!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 20:00

hah! was lachen vandaag! had 2 leerlingen, en omdat Joey de Welsh A pony nu een week bij mij thuis was, konden de leerlingen samen in 1 les (normaal rijden ze alleen)

Ik dacht, we gaan een springwedstrijdje houden,lachen!
4 hindernissen (nou ja, hindernisjes) en daar zo snel mogelijk overheen. Vera op Joey als eerste in een tijd van 47 seconden Haha! Toen Kelly met Cezanne de rabier in een tijd van 40 seconden.

Toen wilde juffrouw natuurlijk niet achterblijven, eerst op Joey (ahum) de fenominabele hoogtes van 30 centimeter springend, in een tijd van 18 seconden (gewonnen!) en op Cezanne in 19 seconden (alweer gewonnen!)
Vera en Kelly vonden het helemaal geweldig, ik raad het mensen echt aan om zoiets een keer te doen, het is leuk, en het hoeft echt niet hoog om moeilijk, ik had 30 cm (met een pony van 1m36) opgezet, en een balk op de grond.

Nu hadden ze allebei wel erg goed gereden voor hun doen, dus juffrouw was erg trots op haar studentjes Schijnheilig die tijden waren wel een beetje vals geef ik toe, ik rij al vaker wedstrijden met springen, dus ik wist waar ik af moest wenden om tijd te winnen, en zij niet Schijnheilig het was hun allereerste keer dat ze meerdere hindernissen sprongen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:48

*LOL* *ziet het voor zich*

Leuk hoor !

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:37

Dat lijkt me inderdaad erg leuk!

Als Kyra ooit fatsoenlijk ingereden is (en wil springen) Schijnheilig willen mijn neefjes rijles. Ik kan niet wachten!

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:41

Ik lijkt mij ook heel leuk om een keer een springwedstrijdje te organiseren!!
Ik geef ook wel 's een meisje les en dan nog met een paar vriendinnen, lijkt me erg leuk!! haha iig bedankt voor de tip.. Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 01:26

Toen ik Julius had won ik altijd. Wilde mijn vriendin met haar arabier eens een ren wedstrijdje houden. In het bos een ideaal pad. Ik lag meteen al voor. *grijns*

Ja dan maar in draf. Maar welsh Cobs zijn fenomenale dravers. Dus toen ik draafde en zij galoppeerde haalde ze me nog niet in.

Welshjes rules!!

Dennis

Berichten: 31479
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:55

Dennis heeft er wel een keer een kleine KWPNer uit gedraaft Tong uitsteken . Moet ik wel zeggen dat hij toen zo gek als een deur was hoor. En die KWPNer wat in gehouden werd omdat hij anders helemaal onbestuurbaar wegknalde. Maar Dennis in draf, en de KWPNer in galop. Wel een komisch gezicht volgens mij.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:32

Hihi leuk.

Zo heb ik eens met een welsh tegen een quarter gereden, de jongen op de quarter zei dat ik met die kleine nooit sneller zou zijn dan hij. Dat moet je dus niet tegen mij zeggen.
Wij in een grote bak ( lees: hele grote ) op de cross, heen en terug.
We gingen knoerterhard en de eerste keer werd ik dan ook in de bocht gelanceerd omdat de beugelriem knapte Bloos! *LOL*
Nieuwe beugelriem eraan en opnieuw... in volle cross op dat kleine ding, tegen de quarter aan de andere kant.
Ik roep nog steeds dat ik heb gewonnen en mijn toeschouwers van toen ook, de jongen riep dat het gelijkspel was ( kan niet tegen zn verlies Haha! )

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:11

Zo rijden wij regelmatig met een eenspan welsh een vierspan Kwpners voorbij in de marathon. Haha! Kan niet wachten op het moment dat we tweespan gaan starten.

(moet er eigenlijk wel bijvertellen dat wij een van de weinige deelnemers zijn die onze paarden in de heuvels van Zuid-Limburg trainen en die dus ook niet terug schrikken van een bergje van 10%, veel deelnemers, waaronder de kwpn-ers, komen uit de polder en andere vlakke gedeeltes van NL. Maar dat maakt het meteen een stuk minder leuk)