Te verlegen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Te verlegen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 16:30

Ik en annika (piedrolover hier) zijn dus zoals de titel als zegt, TE verlegen Schijnheilig

Op school hebben we maar een kleine vriendenkring (oftewel: nog 2 meiden waar we wel goed mee omgaan, voor de rest eigenlijk niet....) We kunnen wel gewoon gezellig omgaan met andere kinderen van onze school, maar echt leuke dingen samen doen

Eigenlijk willen we dus onze vriendenkring wat uitbreiden . Maar we weten dus niet echt hoe... Bloos
Onze andere vriendinnen zijn ook verlegen dus daar hebben we ook niks aan.... Scheve mond

Je kan natuurlijk zeggen: vraag een x of jullie een keer wat leuks gaan doen met wat andere meiden, maar eigenlijk zijn er niet veel meiden of jongens bij ons op school die ons wel aardig lijken.... we kennen ze allemaal wel ongeveer (uit de 4e dan..) en weten dat het niet onze type's zijn...

Weten jullie misschien hoe we onze vriendenkring wat kunnen uitbreiden??? Verward

ps: nog zo'n voorbeeld...:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=219050

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:20

Van de 33 personen die hier hebben gekeken, reageert er niemand? ...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:39

Eeehm heb je geen les op een manege ofzo?? Bij je hobby vind je ook nog eens mensen die wat gemeen met je hebben...Verder kan ik je niet echt helpen hoor Bloos

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:42

Fonnie schreef:
Eeehm heb je geen les op een manege ofzo?? Bij je hobby vind je ook nog eens mensen die wat gemeen met je hebben...Verder kan ik je niet echt helpen hoor Bloos


Jewel, maar dat zijn niet echt kinderen om mee uit te gaan enzo, whaha die zijn nog veeeel verlegener dan ons Tong uitsteken
Ze zijn wel heel aardig maar ze zijn niet zo in jongens en zo geinteresseerd Tong uitsteken:P:P

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:48

poe...tjeempie! dan maken jullie het wel erg moeilijk om een manier te vinden om "vrienden' te maken...ga gewoon uit, en dan maak je vanzelf wel vrienden....... Knipoog
en wie weet wat er achter die "niet jullie type"mensen schuil gaat..misschienw el vette vriendinnen. jullie moete hun ook ene kans geven, anders krijg je idnerdaad noooit vrienden...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:54

Hoeveel vrienden wil je hebben? Knipoog Ik ken een boel mensen maar ik noem er maar weinig 'vriend' of 'vriendin'. Mensen waar ik weleens mee op stap ga maar verder niks vallen niet in die categorie, dat zijn kennissen. En die kunnen ook heel leuk zijn!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 18:13

Justy schreef:
Hoeveel vrienden wil je hebben? Knipoog Ik ken een boel mensen maar ik noem er maar weinig 'vriend' of 'vriendin'. Mensen waar ik weleens mee op stap ga maar verder niks vallen niet in die categorie, dat zijn kennissen. En die kunnen ook heel leuk zijn!


Wat we bedoelen is, dat we gewoon te weinig contacten hebben....
Eigenlijk alleen uit onze klas en wat kinderen van de manege (die zien we maar 1x per week), meer niet Scheve mond

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:18

dan moet je samen met je vriendinnen stappen ondernemen. Ga uit . Zorg ervoor dat je nieuwe mensen leert kennen. Anders kom je nooit aan nieuwe vrienden .

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:22

piedro"]
[quote="Justy schreef:
Hoeveel vrienden wil je hebben? Knipoog Ik ken een boel mensen maar ik noem er maar weinig 'vriend' of 'vriendin'. Mensen waar ik weleens mee op stap ga maar verder niks vallen niet in die categorie, dat zijn kennissen. En die kunnen ook heel leuk zijn!


Wat we bedoelen is, dat we gewoon te weinig contacten hebben....
Eigenlijk alleen uit onze klas en wat kinderen van de manege (die zien we maar 1x per week), meer niet Scheve mond
[/quote]

Spreek dan eens met de meiden van de manege af om buiten de manege om iets leuks te gaan doen. Gewoon vragen joh, vinden ze vast leuk!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 21:34

mickydo schreef:
dan moet je samen met je vriendinnen stappen ondernemen. Ga uit . Zorg ervoor dat je nieuwe mensen leert kennen. Anders kom je nooit aan nieuwe vrienden .


Gezellig met z'n 2en uit.... Scheve mond We zijn allebei verlegen, gaan nooit uit (willen wel..), weten niet waar we heen zouden moeten gaan enz.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:38

piedro"]
[quote="mickydo schreef:
dan moet je samen met je vriendinnen stappen ondernemen. Ga uit . Zorg ervoor dat je nieuwe mensen leert kennen. Anders kom je nooit aan nieuwe vrienden .


Gezellig met z'n 2en uit.... Scheve mond We zijn allebei verlegen, gaan nooit uit (willen wel..), weten niet waar we heen zouden moeten gaan enz.
[/quote]

ja we kunnen wel shelley meenemen Knipoog maar die is nog meer verlegen... of we moeten een keer met mn broer en z'n vrienden mee, maar die wil ons er vast niet bij hebben Knipoog whaha

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:39

Organiseer een keertje wat leuks voor b.v de hele klas, en ga zo met iedereen een praatje maken, b.v of ze het leuk vinden etc. Mischien is dat wat?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:41

Is er niet een soort jeugdsoos in de buurt waar je heen kan, of je gaat op Streetdance bijvoorbeeld! Weet je zeker dat jullie anderen vinden van jullie leeftijd Lachen

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 21:42

piedrolover"]
[quote="piedro"][quote="mickydo schreef:
dan moet je samen met je vriendinnen stappen ondernemen. Ga uit . Zorg ervoor dat je nieuwe mensen leert kennen. Anders kom je nooit aan nieuwe vrienden .


Gezellig met z'n 2en uit.... Scheve mond We zijn allebei verlegen, gaan nooit uit (willen wel..), weten niet waar we heen zouden moeten gaan enz.
[/quote]

ja we kunnen wel shelley meenemen Knipoog maar die is nog meer verlegen... of we moeten een keer met mn broer en z'n vrienden mee, maar die wil ons er vast niet bij hebben Knipoog whaha
[/quote]

Nee, Shelley doet zich héél stoer voor, maar eigenlijk is ze nog erger dan ons!!!
Enne ik denk inderdaad dat je broer er niet zo blij mee zal zijn als wj mee gaan Clown Al was het met oud en nieuw wel errug gezellig Haha!

Met e en m moeten we ook nog een keertje mee....
Jammergenoeg zijn dat 2 meiden van 27. Ze vragen steeds of we meegaan naar de kroeg enzo, maar waar hun komen, zitten toch alleen maar mensen van hun leeftijd. Dan zijn wij enorme ukkies Bloos
Lijkt me nou niet zo gezellig... Scheve mond

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:43

Summertje schreef:
Is er niet een soort jeugdsoos in de buurt waar je heen kan, of je gaat op Streetdance bijvoorbeeld! Weet je zeker dat jullie anderen vinden van jullie leeftijd Lachen


hihi ik en streetdance, ben ik veel te houterig voor Tong uitsteken
Maar wel bedankt voor t idee OK dan!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 21:44

Summertje schreef:
Is er niet een soort jeugdsoos in de buurt waar je heen kan, of je gaat op Streetdance bijvoorbeeld! Weet je zeker dat jullie anderen vinden van jullie leeftijd Lachen


jeugdsoos

En streetdance lijkt me op zich wel leuk, maar ik heb d'r geen tijd voor... Scheve mond (oke, ik kan tijd maken natuurlijk Tong uitsteken )

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:47

ik vind dat jullie wel wat meer initiatief moeten tonen..gewoon zelf wat organiseren enzo! Het komt niet allemaal vanzelf!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:51

Precies Apollo vind ik ook, praat gewoon met klasgenootjes onder de les,vraag of ze mee willen gaan winkelen of iets,ga gewoon met zn tweetjes uit,wat maakt het uit!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:52

Apollo schreef:
ik vind dat jullie wel wat meer initiatief moeten tonen..gewoon zelf wat organiseren enzo! Het komt niet allemaal vanzelf!

ben ik t helemaal mee eens.. jullie zulle het gewoon moeten proberen anders lukt t nooit..

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 23:02

Om te beginnen moet je afstappen van het idee 'wij zijn verlegen'. Dat werkt juist niet! Hoe is het contact met de rest van je klasgenoten? Probeer wat meer contact met ze te maken, praat met ze in de pauze. Die mensen ken je als het goed is al een tijdje, dus dat kan niet eng zijn. Misschien kan je dan eens met hen gaan stappen? Je moet niet bij iedereen die je tegenkomt denken 'misschien is dat een potentiële vriend(in)', zorg gewoon dat je open staat voor nieuwe contacten, dan komt het vanzelf. Dit soort dingen kan je niet afdwingen namelijk.

Je kan ook een baantje zoeken, daar kom je ook weer nieuwe mensen tegen.

Mocht het nou over een paar jaar nog niet gelukt zijn, tegen de tijd dat je gaat studeren, kan je altijd nog bij een studentenvereniging Lachen

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 06:39

Afstappen van het idee dat je verlegen bent is juist heel moeilijk. Ik ben zelf ook erg verlegen. Ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen enzo.

Wat Apollo eerder in dit topic zei, zit wel wat in. Misschien lijken die "niet jouw type"-mensen jou op het eerste gezicht niet jouw type, maar als je even met ze praat zijn ze misschien best aardig en kunnen jullie het toch goed met elkaar vinden. Maar zoals ik al zei, dat vind ik zelf ook erg moeilijk.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:52

ga sporten, ga uit, ga paardrijden, ga naar school, dan ben je al heel veel onder de mensen...

verder heeft vrijwel iedere school een faalangsttrainer, dus als het heel erg is kan je daar mee praten.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:45

pffft.... ik was ook verlegen en had ook niet zoveel vriendinnen ofzo toen ik jullie leeftijd had. Je moet gewoon leuke dingen gaan doen... jeugdsoos is niets mis mee, ik vind dat je te snel oordeelt.. Je kunt je mening niet geven als je er nog nooit geweest bent. En anders ga je toch op scouting ofzo? Zoek een leuke groep uit (die zijn er genoeg, met alleen maar meiden van jouw leeftijd) en je zult zien dat je binnen no time een heel stuk van je verlegenheid kwijt bent en genoeg leuke dingen te doen hebt! Ik weet dat er op scouting een bepaald stempel zit, maar je kunt ook hier niet over oordelen als je er nog nooit geweest bent!
Probeer iets, neem gewoon wat meer initiatief en stel niet zulke hoge eisen is mijn advies!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:45

misschien een boktmeeting organiseren of naar toe gaan allemaal mensen die wat gemeen hebben met jullie. succes

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:47

Het klinkt alsof jullie altijd samen zijn. Dat is ook een drempel. Als je alleen bent ga je toch sneller met iemand praten. Nu "durf" je niet en ga je alleen maar met elkaar praten. Op die manier zal er ook nooit iemand op jullie afkomen!

Probeer eens afzonderlijk van elkaar iets te gaan doen, let maar op, dan leer je opeens een heleboel mensen kennen! En later kun je die natuurlijk weer aan elkaar voorstellen.

(is best eng, in je eentje, dat geef ik toe Haha! )