Geld bespaar tips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Geld bespaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 15:08

Dit leek me wel een interesant iets eigenlijk omdat ik soms de neiging heb om dingen nog goedkoper te willen doen, en ik neem aan dat vele dat zouden willen. Misschien leuk om elkaar op ideeen te helpen? Verward

Zo was ik afgelopen week voor een nieuw bed op pad en kwam ik thuis met spaarlampen. Eenmaal thuis met mijn 2 lampjes bedacht ik dat ik dan net zo goed alle lampen kon vervangen. Dus de volgende dag weer terug. Op zoek naar goedkope spaarlampen. Ik wist niet eens dat mijn huis zoveel lampen heeft joh. Bloos!

Daarnaast piep ik altijd over het knopje op de wc. Die zit er niet voor niks. Bah weg, knopje indrukken om water te besparen. Word regelmatig vergeten door mijn vriend.

Dit zijn natuurlijk maar een paar dingen om geld te besparen, maar het lijkt me dat er nog veel meer dingen zijn die je kan doen. Altijd lekker om nog meer geld over te houden.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie doen om geld te besparen.


veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:23

Je inkomsten en uitgaven in een schrift opschrijven helpt wel goed, zo zie je hoeveel en waaraan je je geld uitgeeft. Ik heb 't ook een tijdje gedaan en schrok van sommige dingen, dat ik zoveel geld uitgaf en zulke onnozele dingen!

Brent mijn stoere vent !

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:25

De kachel een graadje lager, en een uur voordat je naar bed gaat, op een lagere temperatuur zetten.
En met dit weer uit natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:34

* Apparaten niet op standby laten staan,
* gordijnen dicht 's avonds als de verwarming aan is,
* gordijnen dus ook niet voor de radiotor laten hangen,
* Niet meer water koken dan je nodig hebt (mannen doen waterkokers altijd helemaal vol voor 1 kopje thee Haha! )
* Huis luchten beter in 1x een half uur dan de hele dag een raampje open
* Douchen ipv in bad
* Wasmachine pas aan als de trommel vol is
* Boodschappen doen bij Aldi ipv Appie
* Keertje vaker fietsen dan uit gewoonte in de tuut stappen
* 1x per week boodschappen doen is goedkoper dan elke dag (ivm impulsaankopen)
* Liever een wat duurdere en kwalitatief goede aankoop dan een goedkope die minder lang meegaat (geldt niet voor schoenen Tong uitsteken )
* Het fruit ook opeten ipv het laten wegrotten op de fruitschaal Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:44

En natuurlijk niet teveel troep voor je paard(en) kopen Knipoog
Ik heb een tijdje geleden besloten dat ik niet meer zoveel onnodige spullen ga kopen.
2 shabrakjes is genoeg, ik heb er geen 10 nodig.
Hoewel..... die oranje is wel erg gaaf Vingers aflikken
En als ik iets koop voor "de heb" op het gebied van paardenspullen, dan verkoop ik hetgeen waar het voor in de plaats komt.
Scheelt een hoop rommel in de zadelkast, en je financiert je nieuwe aankopen voor een deel.
Nog iemand interesse in een gebroken beugelriem van Stubben ? Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 15:54

samantha23 schreef:
De kachel een graadje lager, en een uur voordat je naar bed gaat, op een lagere temperatuur zetten.
En met dit weer uit natuurlijk!


Heb er een met knopjes, dus die kan ik instellen enzo. Heel handig en vind ik zelf ook besparend. Vroeger hadden we zo'n draai ding, maar die vergeet je compleet en deze slaat gewoon uit als hij dat moet. Lekker handig

Ik ben helemaal gek op bloemkool met een sausje, en heb uitgevonden dat er ook zakken zijn met bloemkool ipv zo'n vierkant pak. Doe je langer mee en is veeeeel goedkoper. (vers vind ik te ingewikkeld)

Een vriendin van mijn vriend blijft erbij dat pannenkoeken het goedkoopst zijn, maar volgens mij kan het goedkoper.

Het is wel fijn als je door wat goedkoper denken toch weer 20 euro extra op je spaarrekening kan zetten nietwaar
Laatst bijgewerkt door holly op 31-03-04 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:56

Wissel je de pannenkoeken en bloemkool toch af? Gevarieerde voeding Haha!

Die zakken heb je bij de Aldi trouwens ook met broccoli, die is ook erg lekker. Je hebt ze ook met prei maar die vind ik niet zo lekker.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 15:58

Sonja schreef:
Wissel je de pannenkoeken en bloemkool toch af? Gevarieerde voeding Haha!

Die zakken heb je bij de Aldi trouwens ook met broccoli, die is ook erg lekker. Je hebt ze ook met prei maar die vind ik niet zo lekker.


Ieuw sonja wat een combi's Misselijk

Afwisseling? Ik houd niet zo van pannenkoeken en mijn vriend niet van bloemkool. Helaas dus niet elke dag feest haha Cool

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:02

je zadelkast helemaal leeghalen, alles uitstallen en schoonmaken, en alleen terugstoppen wat je ook werkelijk gebruikt. De rest verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:05

Stoppen met nutteloze supplementen en extra voer in je paard stoppen, wil bij sommige paardeneigenaren ook nog wel eens een leuke besparing opleveren.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 16:11

ArwenLune schreef:
je zadelkast helemaal leeghalen, alles uitstallen en schoonmaken, en alleen terugstoppen wat je ook werkelijk gebruikt. De rest verkopen.


Dan leg ik alles terug, want ik ben helemaal niet zo'n setjes figuur en iemand die veel nodig heeft. Om precies te zijn heb ik een zadelsteun met zadel, hoofdstel, 2 dekjes zwart en wit en 2 paar bandages ook zwart en wit. Verder de longeerspullen en wat borstels. Oh joh ik heb nog meer.. voor ieder een halster en halstertouw. Wat ik zelf aan heb is ook eigenlijk aan vervanging toe.
Als ik soms lees hier op bokt zijn sommige echt aan uitverkoop toe met al de hebbendingetjes Tong uitsteken

Als je rookt, wat rook jij dan?

Ik vraag me stiekem af of degene die tips hebben ze ook zelf uitvoeren Bloos!


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:40

Ik rook niet. En het zadelkast-plan gaat in uitvoering zodra ik m'n camera terug heb, kan ik gelijk alles te koop zetten. Ik ben geen setjesmens maar ben wel net overgeschakelt van western naar engels, dus heb een hoop spullen die wegkunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:26

ik ga nu ook beginnen met m'n uitgaven op te schrijven...ik heb nl alweer 60 € in 1 week uitgegeven...( jah stufi is al weer bijna op).

-koop alleen dingen voor jezelf ( ik drink alleen thee en sap, koop dus niks "voor als er iemand langs zou kunnen komen, jah of ik moet wat afgesproken hebben)
- geen boodschappen doen als je honger hebt.
- ga es naar de action of wibra, hebben ze shampoo en andere huishoudelijke spullen veel goedkoper.
- maak een boodschappenlijste...en hou je er aan!
- ik doe wel per dag boodschappen, als ik 1x per week ga koop ik teveel dat ik niet nodig heb Lachen
-als je een aanbieidng ziet die in de vriezer kan, neem het dan mee
- ga op zaterdagmiddag voor sluitingstijd naar de Lidl ( als je die hebt) het brood is dan gratis!!!

en om heel eerlijk te zijn, ik weet hoe ik zuinig moet leven...maar hou ik me eraan...nope...( aan het eind van m'n geld heb ik altijd een heel stuk maand over)

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:31

-geen boodschappen doen als je honger hebt
en als je niks te eten in huis hebt? moet je dan maar verhongeren?

nog een tip: neem niet veel geld mee in je portomonnee, dan heb je minder zin om iets impulsief te kopen, want je moet dan nog naar huis of de bank achter geld enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:33

dutske schreef:
-geen boodschappen doen als je honger hebt
en als je niks te eten in huis hebt? moet je dan maar verhongeren?


haha. Nee ik bedoel dat je boodschappen moet doen op een moment dat je vol zit zeg maar.Anders koop je te snel van die lekkere snack dingen..die je vaak niet nodig hebt....

Enne tja geen boodschappen doen is natuurlijk een optie...bespaard genoeg geld Knipoog

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:30

hihi Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:33

- koop groente en fruit op de markt. Scheelt echt euro's Lachen
- maak jezelf wijs dat merkloze producten (zoals hagelslag) net zo lekker zijn als Venz Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 00:59

superlenie schreef:
- ga op zaterdagmiddag voor sluitingstijd naar de Lidl ( als je die hebt) het brood is dan gratis!!!


Dat hebben ze bij ons ook, maar niet een vaste dag.
Een asielzoeker die door de winkel liep kwam op het idee om dan maar 2 keer achter elkaar boodschappen te doen. Wat hij kan kan ik ook (nog niet uitgevoerd) eerst vriendje door de winkel sturen(koop er altijd de cola en wc papier) en dan zelf nog een rondje doen. 2 gratis brood Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Charlotte446, ChristaMoor, Corelli, Eleeke, janderegelaa, janna, Jannie79, Johnie, Kimberley_, ManonGrr, manonutjuh, maringe, Marleen_L, Miran, Roosch, Schapenvacht, Toffeltje, verootjoo, xSCWx en 74 bezoekers