1 keer ontsmetten genoeg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

1 keer ontsmetten genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:12

Gister is de DA weer bij mijn paard geweest omdat de rasp (we dachten dat dat het was) weer terugkwam. DA heeft toch maar een kweek meegenomen en nu blijkt hij ordinaire mijt te hebben Huilen
Nou heb zwaar geschut meegekregen in de zin van Panalog, Sebacil en een Antibioticakuur. Dit moet zeker wel voldoende zijn alleen vraag ik me wel af hoe vaak ik alles moet blijven ontsmetten?? Heb Sil vandaag meteen helemaal moeten wassen met Sebacil (inderdaad heftig goedje zeg!) Ik heb nu werkelijk alles meegenomen om in de Dettol te zetten en de dekjes en bandages etc goed wassen. Maar als ik morgen ga poetsen moet ik dan alles weer meenemen om te ontsmetten? Iemand tips wat ik het beste kan doen?? Zal zoiezo vorlopig maar wel elke dag schone bandages en onderlappen gebruiken.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:26

Eeeh Silly, volgens mij hoef je je borstels maar één keer te ontsmetten, en je hoofdstel, je zadel en alles. Da's met de meeste huidaandoeningen zo, want dan is de ziekte-veroorzaker gedood. En ja, je bandages en onderlappen en dekkies enzo, zou ik wel elke dag schoon meenemen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Da's een minder groot probleem. Trouwens wat de borstels betreft: toen Odessa schimmel had (dacht de DA), heb ik mijn goede borstels gewassen, toen heb ik zo'n heel goedkoop borstelsetje voor kinderen gekocht bij de hypo en haar daarmee gepoetst tot de schimmel weg was en vervolgens deze borstels weggegooid. Toen waren mijn goede borstels ook weer droog van het wassen! Succes hoor, dessie

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:33

Rosanna schreef:
Eeeh Silly, volgens mij hoef je je borstels maar één keer te ontsmetten, en je hoofdstel, je zadel en alles. Da's met de meeste huidaandoeningen zo, want dan is de ziekte-veroorzaker gedood. En ja, je bandages en onderlappen en dekkies enzo, zou ik wel elke dag schoon meenemen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Da's een minder groot probleem. Trouwens wat de borstels betreft: toen Odessa schimmel had (dacht de DA), heb ik mijn goede borstels gewassen, toen heb ik zo'n heel goedkoop borstelsetje voor kinderen gekocht bij de hypo en haar daarmee gepoetst tot de schimmel weg was en vervolgens deze borstels weggegooid. Toen waren mijn goede borstels ook weer droog van het wassen! Succes hoor, dessie


Hee dessie...Dat ik jou hier tegenkom hihi OK dan! Maar de schurft is na 1 keer behandelen toch nog niet weg? Vandaar dat ik het even niet meer wist hoevaak ik aan de slag moet met ontsmetten... (gelukkig heb ik dit niet vaak) Maar ja het verklaard natuulijk wel waarom ik er zolang mee heb gelopen. Zal morgen bij Hypo (dicht bij mijn nieuwe baan Knipoog maar zo'n kinderpoetssetje halen..
Gr marjolein

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:42

Hee Marjolein Haha! Nee, op zich zal je niet met een keer Silly ontsmetten klaar zijn, maar je zult ook niet elke dag je borstels opnieuw hoeven te ontsmetten. Volgens mij als je Silly gewoon behandeld, zoals is voorgeschreven, en verder alle dekjes, dekens, singels, zadels, halsters, hoofdstellen en noem maar op ontsmet én je koopt zo'n gezellig rugzakje met wat borstels voor 8,95 voor de time being, ben je volgens mij goed bezig hoor! Wel balen man! Al dat ontsmetten is zó balen! Vooral die borstels, hoewel ik heb gehoord dat je die ook kunt wassen in de wasmachine Scheve mond , maar dan moet je ze wel eerst in een kussensloop doen! Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, hoor! Veel succes morgen, xie je wel weer op stal OK dan! !