WELK BIT !!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

WELK BIT !!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 12:57

Dag bokkers!!

Ik heb een vraagje ik zoek namelijk een zeer paardvriendelijk bit, dus zacht in de mond, niet te scherp etc.. Wie weet een aantal merken of bitten, of misschien heb je zelf een bit wat je mijn kunt aanraden!!!

Alvast bedankt!!!

Dag allemaal Knipoog


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:58

Tja... een bit is eigenlijk zo hard als de hand van de ruiter natuurlijk. Ik vind een dubbelgebroken bit met rond tussenstukje het zachtst overkomen, maar het is eigenlijk per paard verschillend. De een van dit fijn, dan ander weer een ander bit.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:29

Dat is idd per paard verschillend. Mijn pony loopt het lekkerst op een dubbelgebroken bit, met bol tussenstukje, terwijl een ander paard dat een vreselijk bit vind.

[o]


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:04

Wat Tessebes al zei, een bit is zo hard als de hand van de ruiter.
Toen we een bitje gingen halen voor de minishet, vertelden ze ons dat een watertrens of d-trens het zachts is.
Maar ik hoor ook veel dat een dubbelgebroken bit zacht is.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:24

Een Happy-Mouth-Bit, errug lekker(appelsmaakje)en lekker zacht voor de paarden mond!!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:28

meiske16 schreef:
Een Happy-Mouth-Bit, errug lekker(appelsmaakje)en lekker zacht voor de paarden mond!!!!

Maar blijft het constant naar appel 'smaken'? Of is het na 1 keer gelijk opgegeten Haha!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:29

Je kan wellicht bij je ruitersportzaak verschillende bitten testen. Althans, dat kan bij ons wel.

Toos paardloos

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:50

verootjoo schreef:
Dat is idd per paard verschillend. Mijn pony loopt het lekkerst op een dubbelgebroken bit, met bol tussenstukje, terwijl een ander paard dat een vreselijk bit vind.

mijne ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:21

probeer eens een enkel gebroken en een dubbel gebroken bit en kijk dan wat je paard het fijnste vindt.

Maar mijn eigen persoonlijke ervaring is dat veel paarden een dubbelgebroken bit wel prettig vinden.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:54

enkel gebroken of dubbel gebroken watertrens, of een appelbitje.
Dit zijn alle drie hele zachte bitjes.

Zelf rij ik het meeste met een dubbelgebroken watertrens en een dubbelgebroken appelbitje.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:19

dubbelgebroken bit met bol tussenstukje, dikke bustrens ( niet TE dik ) of rubberbitje/appelbitje.

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:21

rubber is niet zacht, maar juist stroef

appelbitje (kunststof) is wel zacht.
alleen kan je paard dat snel kapot bijten, dus echt elke keer kijken of het nog heel is, want de haakjes die eraan komen als ze erop bijten zijn vlijmscherp.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 31 bezoekers