Wat te doen tegen maagpijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Wat te doen tegen maagpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 12:42

Zondag kreeg ik last van accute buikgriep. Braken, koorts etc. Sindsdien heb ik gruwelijk veel pijn in mijn maag en heb al drie nachten wakker gelegen van de pijn. Niet eten helpt niet. Wel eten helpt ook niet. Of ik nu alleen op beschuit leef of warm eten het maakt niet uit de pijn blijft en s'nachts wordt ie alleen maar erger. Mijn huisarts zegt dat ik paracetamol moet nemen maar dat helpt echt voor geen meter. Het braken is gestopt en de koorts is gezakt maar de maagpijn blijft.
S'nachts helpt een warme zak kersenpitten nog wel wat om te pijn te verzachten maar verders heb ik echt niets wat helpt.
Wat doen jullie bij zulke maagpijn??


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:48

Hmm, ik denk dat er weinig anders opzit dan uitzieken en warm houden. Ben je al naar de dokter geweest ervoor?? Misschien dat hij wel wat kan voorschrijven..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:53

Yep een paracetamol helpt. Maar niet de gewone pijnstillers want die zijn juist heel slecht voor je maag.

Dus je moet zetpillen halen.

Ik heb heel vaak last van mijn maag en buik. En een zetpil helpt dan als enige

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:54

ik heb het ook gehad, pijnstillers en spierverslappers deden heel goed zn werk, het gaat vanzelf over.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:26

Misschien overbodig maar je weet nooit: In ieder geval NIET roken!

Nicotine werkt heel erg sterk in op je maag. (wist ik ook niet, maar na jaren last van mijn maag gehad te hebben, ben ik gestopt met roken toen ik dit hoorde, en sindsdien echt VEEEEEEEL minder last!) (is wel moeilijk Haha! )

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 13:41

Ik rook niet dus dat kan het niet zijn. Ik heb best wel vaak last van mijn maag. Volgens huisarts niets ernstigs. Wat eventueel door stress veroorzaakt wordt. Ik kan het s nachts echter niet meer uithouden van de pijn. Van ellende ga ik dan maar tv zitten kijken.


mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:44

Ik heb dit ook gehad en ik kreeg van de dokter zetpillen. Bij mij werkte die perfect en was na een week weer helemaal de oude..

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:44

Ma(a)lox of Motilium (vloeibare vorm) kan misschien helpen als het echt gewoon de maag is... waar ik wel vanuit ga omdat het door buikgriep komt.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:54

GribaldiFAN schreef:
Ik rook niet dus dat kan het niet zijn. Ik heb best wel vaak last van mijn maag. Volgens huisarts niets ernstigs. Wat eventueel door stress veroorzaakt wordt. Ik kan het s nachts echter niet meer uithouden van de pijn. Van ellende ga ik dan maar tv zitten kijken.



Stress slaat idd vaak op de maag, dat heb ik ook. Probeer er ook goed op te letten wat je eet en probeer stressvolle situatie te vermijden als dat lukt..
Weet je zeker dat het je maag is en niet je darmen ofzo? Ik heb namelijk een tijd terug een ontstoken dikke darm gehad (buik was ook helemaal opgezet) en heb toen voor acuute gevallen zetpillen gehad, verder heeel veel vezels eten en geen vet en snoep meer. Ik kroop namelijk af en toe ook van de pijn..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 16:08

Na veel gezeur zetpillen gekregen hopelijk helpen ze tegen de pijn. Het is diclofenac-natrium misschien dat dit bekend klinkt?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:14

Nee komt me niet bekent voor, maar meestal geven ze wel rust..
Sterkte..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:18

Diclofenac ken ik wel, heb ik gehad toen ik nierstenen had. Werkt als een trein!! Helpt warme anijsmelk niet tegen de kramp? (Moet je van houden hoor, sommigen gaan er alleen maar meer van kotsen Haha! )

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:29

Zantac helpt heel erg goed! Het is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en drogist. Het zijn zakjes met poeder wat je moet oplossen in water.
Even opdrinken en binnen no-time is je maag weer rustig en de pijn weg.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:48

*maagpatient meldt zich*
Zantac is een goed middel, anders riopan of een rennie. Als ik wil eten, eet ik vaak eerst een banaan of droog brood. Uitkijken met gekruid eten, roken en alcohol. Als het aan blijft houden kan je je door de dokter laten verwijzen voor een maag onderzoek maar dit is absoluut een vervelend onderzoek. Je moet je afvragen waar het vandaan komt. Mijn maagzweren komen van de stress, en ja dat zal je toch moeten aanpakken als dat de oorzaak is.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:53

Veel pijnstillers zijn inderdaad erg slecht voor je maag. Ik heb gelukkig geen echte maagklachten, maar als ik weer loop te stressen,etc. Ga ik aan de pepermuntthee. Lekker en geen extra gif in je lijf. En ik vindt het nog lekker ook.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:01

SPIERVERSLAPPERS, en proberen om nietineen te duiken. Doordat je pijn hebt verkramp je en word de pijn erger, hoe moeilijk het ook is moet je prberen om je te ontspannen op de pijnlijke momenten. Je hebt het dus alleen nu, normaal niet? Als je er normaal ook last van hebt kun je een voedingstest laten doen. Ik mag b.v. geen melk en spagetti lasagda hebben krijg ik enorme krampen van. Te veel koffie of red buul overigens ook. Succes!!

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:12

Hiero nog een maagpatiënt.. Voeger veel problemen gehad..gastritis (onsteking van het maagslijmvlies) en veel maagzuurklachten. In het verleden ben ik met medicijen behandeld..nu gebruik ik alleen af en toe nog een Maalox-tabletje. Die kun je gewoon bij de drogist kopen, en bij maagzuurklachten werken ze bij mij prima..zelfs bij misselijkheid wil het wel wat verlichting geven Lachen

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:59

Volgens de internist heb ik ook een hyperactive maag,veel maagpijn en misselijk.
Ik kreeg daarvoor motilium tabletjes,alleen als ik iets voel neem ik er 1 in en het is zo over.
Ze zijn ook vrij verkrijgbaar bij drogist en apotheek wel prijzig.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:31

Een vriendin van mij had een tijdje terug precies dezelfde klachten, had zulke hevige pijn dat ze naar de EHBO zijn gereden. Na onderzoeken bleek dat ze (teveel) gal in haar mag had??

En idd: zetpillen! Lijkt me ook beter!

Beterschap en sterkte!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:49

Diclofenac is een middel dat de maag tot rust brengt volgens mij. Ik heb het wel eens gehad in combinatie met medicijnen waar ik niet goed tegenkon. Toen moest ik diclofenac erbij slikken en ging het beter.

Beterschap!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:28

Een paar jaar geleden had ik eens een wortel gegeten. Kort daarna kreeg ik vreselijke steken in mijn maag. Na een paar uurtjes trok het weer weg om vervolgens de volgende dag terug te keren. Dat was op een zaterdag, dus de dokter gebeld. Die zei dat ik het moest proberen met lauwe melk. Dat dus opgewarmd en dat heeft idd geholpen!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:36

Ik heb diclofenac gekregen voor pijn in mijn knie. Dus het is niet speciaal voor je maag.
Ze hebben mij toen verteld dat het een ontstekingsremmende pijnstiller is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, GoogleAdsense, GrapeshotBot, hel1, kamsel, Shettepret en 35 bezoekers