Ik zie het echt niet meer zitten!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Bokkertjuhh
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-03-04

Ik zie het echt niet meer zitten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 13:45

Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen met mijn verhaal maar ik zie het gewoon niet meer zitten. Het gaat al jaren niet meer goed thuis en ik weet niet meer wat ik met de situatie aanmoet. Mijn ouders kunnen niet meer in vrede in en huis leven want het word altijd ruzie. Mijn vader heeft al een paar keer gezegt dat hij misschien weg ging van mijn moeder maar mijn moeder wil dat niet. Ik hoorde een paar dagen geleden dat mijn ouders waarschijnlijk wel uit elkaar gingen. Mijn moeder is hier kwaad over en reageert haar woede op mij af. Ze doet heel oneerlijk tegen me en ze is soms heel agressief en heeft zichzelf niet meer onder controle. Ze doet dan hele erge dingen en daar word ik heel erg bang van. Ik ben dan bang dat ze rare dingen gaat doen. Mijn vader is soms thuis maar woont vaak ook tijdelijk ergens anders. Mijn vader heeft het er ook moeilijk mee. Soms heb ik wel goede gesprekken met hem maar ik durf hem niet echt veel te vertellen. Mijn relatie tussen mij en hem zal nooit helemaal geweldig zijn want vroeger heeft hij mij vaak geslagen omdat hij kwaad was. Ik ben daardoor heel erg bang voor hem en weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Hij heeft later wel zijn excuses aangeboden en hij heeft gezegt dat hij zijn woede op mij afgereageert heeft zonder dat ik iets heb gedaan. Ik heb het hem wel vergeven maar denk er nog elke dag aan en heb het er heel erg moelijk mee. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik snap mezelf niet meer goed want ik wil heel graag afvallen zodat ik mijn problemen kan vergeten want dan ben ik ergens anders mee bezig. Terwijl ik weet dat ik al heel erg dun ben. (Ik ben 15 jaar, ben 165, en weeg 38 kilo) Ik weet dat het heel weinig is maar toch eet ik soms een paar dagen niets alleen s`avonds wel omdat mijn ouders het anders zien. Als er heel veel vervelende dingen gebeurt zijn krijg ik vaak eetbuien en daarna kots ik alles weer uit. Ik snap het zelf niet en ik heb mezelf ook nog nooit zo meegemaakt. Ik durf dit aan niemand te vertellen omdat ik me ervoor schaam. Ik vertel dit ook onder een schaduwaccount omdat ik mensen ken van bokt en ik durf dit niet te vertellen aan iemand. Aan iemand het vertellen durf ik echt niet want daar schaam ik me voor en ik doe dat echt niet. Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben zodat ik het iets beter allemaal kan maken. Ik voel me schuldig over alles en ik zie het helemaal niet meer zitten. Ik maak het liefste een eind aan mijn leven maar dat durf ik toch ook weer niet. Ik haat me zelf zo om deze situatie. In een ruzie met mijn ouders hebben allebei mij ouders gezegt dat ik het huis maar uit moest en allemaal van dat soort dingen. Later zeiden ze dat ze het niet meenden maar ik wil best wel het huis uit maar ik weet dat niet waar ik heen moet en bij een vriendin kan ik ook niet terecht omdat het daar ook niet zo goed gaat. Mijn ouders hebben vreselijke dingen tegen mij gezegt. Ik weet niet meer wat ik moet doen..... Sorry voor dit lange verhaal en dit rare verhaal. Maar ik zie het niet meer zitten want ik weet niet wat ik moet doen.


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:03

Niet weten wat te doen? Gewoon je verhaal hier neergooien!!
Soms is alleen je verhaal kwijt zijn al een grote opluchting.

Ten eerste moet je eens lezen wat je over jezelf schrijft. 38 kilo en nog steeds af willen vallen. Dat is absoluut niet goed. Ik ben 1.65 en weeg toch echt 75 kilo Bloos! . Jij weegt gewoon de helft. Daar moet je echt iets aan willen veranderen. Zet de stap om hulp daarbij te zoeken, want niet alleen mensen die veel te dik zijn kunnen er ziek van worden, maar ook mensen die veel te mager zijn hebben daar kans op. Het vervelende daarvan is dat je dan afscheid moet nemen van je liefde voor paarden en dat is niet de bedoeling neem ik aan.
Meid(neem ik aan) kom op, zet die eerste stap ernaartoe om jezelf weer op de rails te krijgen.

Ouders die niet met elkaar door 1 deur kunnen is ontzettend vervelend, maar daar mag je jezelf echt nooit de schuld van geven. Soms gaat de liefde tussen 2 mensen over en dat is echt nooit de schuld van een kind. Het gewoon niet meer genoeg bij elkaar passen van de ouders. Dat is moeilijk, maar zoveel beter als je straks 2 ouders hebt die geen ruzie meer met elkaar maken omdat dat niet meer hoeft.
Zoiets neemt voor jou ouders een hele hoop ellende met zich mee en daardoor kunnen zij zich anders gedragen. Het is niet echt netjes als het op kinderen afgereageerd word, maar vaak hebben ze dat niet in de gaten. Ga jezelf niet uit de weg, maar praat over je gevoel. Je mag best laten weten dat jij het ook moeilijk vind hoor.

Je hoeft je absoluut niet te schamen meid, het is een situatie waarin meerdere mensen in terecht komen. Dat het klote voelt snap ik heel goed, maar je mond dichthouden is niet goed. Praat zoveel je kan met mensen, bv een oom of tante, je ouders zelf of een vriend vriendin. Je kan ook andere hulp zoeken, maar dat is maar net waar jij je prettig bij voelt.

Slechte dingen op je route in het leven, brengen je vanzelf bij de goede dingen!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:04

Ik zou professionele hulp zoeken die je kan begeleiden. Dit is teveel voor iemand om alleen op te lossen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:07

Romkabouter schreef:
Ik zou professionele hulp zoeken die je kan begeleiden. Dit is teveel voor iemand om alleen op te lossen.


idd helemaal mee eens teveel dingen Ach gut .

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:08

Meisje zoek idd proffessionele hulp, hier kan je niet alleen uitkomen en kunnen wij bokkers ook helaas heel weinig aandoen vanaf de computer. Dus kom op, ga naar de huisarts, want hier wordt je niet beter van, en eet alsjeblieft normaal ook al vind je het moeilijk. Je wordt zo een wandeld skelet, terwijl je vast een mooie meid zal zijn..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:09

Romkabouter schreef:
Ik zou professionele hulp zoeken die je kan begeleiden. Dit is teveel voor iemand om alleen op te lossen.


Helemaal eens met RK.
Ach gut

My imaginary friend thinks you have serious problems!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:10

Zoals Holly al zei, dat je ouders problemen hebben, dat ligt niet aan jou. Ik vind het al heel erg knap dat je hier je verhaal kwijt kan. Dat is al stap 1. Probeer er toch ook eens met vrienden over te praten of broers/zussen, ook al is het moeilijk. In ieder geval mensen uit je omgeving. Je kan dit niet alleen oplossen, maar je moet echt hulp zoeken hoor
Voor je eetprobleem moet je professionele hulp zoeken. Probeer anders eens te praten met de huisarts, die heeft een geheimhoudingsplicht dus je ouders zullen er niets van te weten komen hoor.
(Ik ben trouwens ook rond de 1.68m en ik weeg rond de 70 kilo Bloos!)
Heel veel sterkte en als je je verhaal kwijt wil kan je altijd pben.
Liefs joyce Ach gut

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:14

NoaC"]
[quote="Romkabouter schreef:
Ik zou professionele hulp zoeken die je kan begeleiden. Dit is teveel voor iemand om alleen op te lossen.


Helemaal eens met RK.

Ach gut
[/quote]

Ik kan ook niet veel meer zeggen dan dat ik me er helemaal mee aansluit. Kop op meid, laat de moed niet zakken!!!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Bokkertjuhh
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 14:22

Ik ben heel blij dat ik hier goede reacties op krijg. Ik vond het doodeng namelijk om het hier neer te zetten en heb heel lang getwijfeld. Ik weet dat ik hulp moet gaan zoeken maar ik durf dat echt niet. Omdat mijn het echt niet meer ging thuis(mijn ouders hebben hele rare dingen tegen tegen mij gezegt die echt niet meer normaal zijn.) Ik heb toen gezegt dat dat echt niet normaal was en hebben heel erg ruzie gekregen en ze hebben mij heel veel pijn gedaan. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Maar omdat ik er niet tegen kan dat mijn moeder alles op mij afreageert, word ik daar heel boos om en krijgen we ruzie. Nu heb ik dus wel een gesprek gehad ergens(omdat het niet ging met die ruzie`s) maar ik durfte daar niets te zeggen. Heb alleen gezegt dat ik vaak ruzie had met mijn ouders en dat het niet zo lekker ging. Het heeft geen nut om daar te praten omdat ik hem niets durf te vertellen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:26

Erg goed van je dat je hier je verhaal durft te doen. Stap 1 heb je zo al genomen. Misschien kun je eens bellen met de mensen van de kindertelefoon. Zij kunnen goed luisteren en je ook doorverwijzen naar andere instanties. http://www.kindertelefoon.nl/

Heel veel sterkte!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:27

is er niet iemand die je al kent waar je eerste mee kan praten?
die kan je dan misschien opweg helpen met proffessione hulp..
En meid als je verder gaat met lijnen kan het wel eens heel gevraalijk worden...

Dag lieve mama...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:30

Bij jou op school is er een vertrouwenspersoon, daar kan je je verhaal ook doen en hij of zij zal je doorverwijzen naar de goede instanties en je helpen met hulp zoeken!

sterkte!

Bokkertjuhh
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 14:30

Ik zou niet weten wie ik durf dat gewoon niet
En de kindertelefoon die heb ik een hele tijd geleden gebeld, een jaar geleden ofzo en toen legde ik de situatie uit en toen zeiden ze ja dat is vervelend en ze gaven mij niet tips ofzo. Voor de rest heb ik er nooi over gepraat of hulp gezocht. Ik weet dat het fout is maar ik durf het echt niet.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:34

Kan je het niet op papier zetten net als je hier doet en dat laten lezen terwijl je erbij zit?? Dit is misschien makkelijker voor je, en dat vergemakkelijkt meestal het gesprek wel..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Bokkertjuhh
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 14:37

Dat is het probleem, het is niet zo zeer het vertellen maar ik wil niet dat ze het weten want daar schaam ik me voor en ik durf dat niet dat ze het weten.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:41

meid geloof me ,zoek hulp. Ik heb dit van dichtbij meegemaakt met een vriendin en dat liep helemaal verkeerd af. Zei durfde ook niet naar iemand toe te stappen maar je omgeving merkt wel degelijk dat er iets niet in orde is. Je kan dit echt niet alleen oplossen en je hebt echt hulp nodig. Ik hoop dat je snel een stap durft te ondernemen .
Alle bokkers hier zullen je steunen en tips geven maar het probleem oplossen kan niemand van ons. Heel veel sterkte !!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:48

Waarom zou je je schamen?? Je hebt niks verkeerd gedaan en het is niet jou schuld. Je wilt van je problemen en zorgen af, dan zal je die stap toch echt moeten nemen. Er die mensen zijn ervoor om jou te helpen, je bent niet de enige met deze problemen vrees ik. Wij kunnen je alleen aanhoren en zeggen dat je proffessionele hulp moet zoeken, de rest moet je toch echt zelf doen..
Ik hoop echt dat je dat gaat doen, en schamen is echt nergens voor nodig..nogmaals het is niet jou schuld..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:50

Romkabouter schreef:
Ik zou professionele hulp zoeken die je kan begeleiden. Dit is teveel voor iemand om alleen op te lossen.

Dit lijkt me ook het beste. Ik zelf zat ook met het probleem dat alles wat veel voor me werd en heb toen mijn huisarts benaderd die heeft me doorverwezen naar iemand die me nu gaat helpen. In jou situatie lijkt me dat ook niet geheel onverstandig. Deze mensen hebben ervaring met dit soort situaties en kunnen jou het beste begeleiden en advies geven.
Het is misschien een moeilijke stap maar als je hem eenmaal genomen hebt zul je zien dat dit het beste voor je is!

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:57

Ik zit nu zelf ook in zo'n k.u.t situatie, maar dan is er drank in het spel en tussen mijn ouders gaat het ook absoluut niet letten. Heb er met hun over proberen te praten maar dat liep ook weer op een gigantische ruzie uit. Ze willen geen hulp gaan zoeken (voelen ze zich denk te goed voor of zo) dus ik ben laats zelf naar de dokter gegaan (ik vond het ook heel eng om die stap te zetten hoor). Mijn vriend was met me mee en dat scheelde al een hele hoop. Ik heb nu volgende week een afspraak met een maatschappelijk werker. Als ik jou was zou ik echt hulp gaan zoeken, ookal doe je het alleen voor jezelf dat je er leert mee om te gaan. Dat doe ik nu ook (en in de hoop dat ze mijn ouders er op een gegeven moment ook bij betrekken). En neem desnoods een vriend of vriendin mee, geloof mij, dat scheelt heel veel.
heel veel succes ermee

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:04

Ik denk dat je het makkelijkst hulp kan zoeken als je naar de huisarts stapt. Ik weet niet of je een beetje een goede relatie met hem/haar hebt, maar hij/zij kan je vaak helpen aan adressen van personen die je verder kunnen helpen.

Dan hoeven je ouders ook niet gelijk te weten dat je hulp zoekt, bij de huisarts kom je wel vaker om iets...

Bokkertjuhh
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 15:19

Ik ga donderdag na heel lang twijfelen toch naar de huisarts. Mijn ouders weten er wel van. Maar ik wil heus wel wat dingen zeggen daar. Het gaat niet zo goed thuis, dat ik slecht slaap de laatste tijd(is ook zo)enz. En dat het dus gewoon niet lekker gaat meer. Maar juist de erge dingen die durf ik dus niet te vertellen. Ook niet bij die andere man waar ik al eerder heb gepraat maar ook niet aan de huisarts. Ik weet dat het stom is maar ik durf het niet aan dat zij dit weten.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:21

Heel verstandig dat je naar de huisarts gaat! Erg moedig! Ik wens je veel sterkte en succes!

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:23

Ik had het ook ff heel moeilijk om het allemaal te vertellen aan mijn huisarts. Daarom had ik mijn vriend meegenomen (die ook van de hele situatie afweet) want anders had ik er echt geen woord uitgekregen. Hij zei ook dat dat de moeilijkste stap was om naar je huisarts te gaan. Heb je geen goede vriend(in) die er ook van afweet en die mee wil gaan. Het is echt een hele grote steun.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:27

Als je je zelf beter wilt gaan voelen denk ik toch echt dat je wel moet je problemen van je af moet praten hoor.
Je kan niet alles alleen oplossen, daar zijn die mensen ook voor aangenomen, om je te helpen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:30

mariska18 schreef:
Ik had het ook ff heel moeilijk om het allemaal te vertellen aan mijn huisarts. Daarom had ik mijn vriend meegenomen (die ook van de hele situatie afweet) want anders had ik er echt geen woord uitgekregen. Hij zei ook dat dat de moeilijkste stap was om naar je huisarts te gaan. Heb je geen goede vriend(in) die er ook van afweet en die mee wil gaan. Het is echt een hele grote steun.

Dat heb ik toen ook gedaan! Diegene kan je ook aanvullen als je het zelf even niet meer weet!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 114 bezoekers