Wat doe je als een bokker de spullen niet opstuurt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat als je de spullen niet krijgt

Bombarderen met boze PBtjes
24 (13%)
Jammer geld weg...
2 (1%)
Eisen dat je het geld terug krijgt....
31 (17%)
Proberen via de bank het geld terug te halen? (als dat kan)
24 (13%)
Open en bloot op BOKT bekend maken....
85 (47%)
anders, namelijk.....
14 (7%)

Totaal aantal stemmen: 180


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Wat doe je als een bokker de spullen niet opstuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 07:23

Nou ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

ik heb tot nu toe altijd geluk gehad

Maar ben heel benieuwd naar de volgende situatie:

1. je koop iets van een bokker
2. stort het geld
maar
3. ze stuurt het niet op...... Boos!

EN DAN.......?! Verward

Wie heeft hier ervaringen mee, ik heb zelf zowiezo al een lijst met bokkers waar ik spullen van heb gekocht en goede en slechte ervaringen, zodat alle bokkers dat kunnen zien in mijn profiel

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 07:42

Ligt eraan. Er kunnen natuurlijk verzachtende omstandigheden zijn... zoals prive problemen. Maar als dit niet het geval is.... Open ik zo een topic met diegene zijn naam erin. Maar dan moet het wel erg bont worden hoor.... Dan heb ik eerst al een PB Bom gestuurd met alleen maar kwade Pbtjes. Haha! Heb het gelukkig nog niet meegemaakt

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 07:48

Je slaat de bokker in elkaar.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:04

Malabarista schreef:
Je slaat de bokker in elkaar.

*LOL*



Maar ik zou eerst paar keer vriendelijk een pb-tje sturen, zoniet, dan wordt ik dus wel een stukje bozer Knipoog Maar dan hoef ik die spullen ook niet meer, geef mij het geld dan maar terug hoor.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:12

Na een berg boze pb-tjes, mails en telefoontjes en als ik m'n geld niet terug krijg (via de bank of via de bokker) zou ik in de auto stappen en richting bokker rijden om verhaal te halen... Maakt me niet uit of het ver is of niet, ik heb betaald dus ik wil krijgen waar ik voor betaald heb.

Waarna ik uitgebreid verslag zou doen op bokt, inclusief naam van de bokker zodat anderen niet met hetzelfde probleem komen te zitten.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:16

Denk eerste veel pbs ed. Als het echt niet opgestuurd wordt, zou ik ook zo de naam bekend maken. Als het om een niet heel klein bedrag gaat zou ik er heen gaan.
Gelukkig nog nooit meegemaakt!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:59

Aaaarg, lijkt me echt irritant! Ik verkoop ook wel eens iets via Bokt, en als ik het geld binnen heb stuur ik de spullen altijd zo snel mogelijk (meestal meteen!) op, dus dat diegene nooit een paar dagen op z'n spullen hoeft te wachten. En.. het ligt hier toch maar in de weg, dus tsja.
Als iemand zo iets bij mij zou flikken, zou ik eerst met PBtjes gaan gooien, en daarna lekker topics erover openen Boos!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:07

uuhhh ik koop geen dingen via bokt (behalve de sleutelhanger Schijnheilig maar daarvan weet ik zeker dat het betrouwbaar is )

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:11

Ik heb al een aantal x wat gekocht en dat is allemaal goed verlopen, ook als ik zelf iets verkoop dan probeer ik het altijd zo snel mogelijk!!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:19

Als je na veel pb's en email waarin je bijvoorbeeld ook een duidelijke deadline stelt, nog steeds niets ontvangen heb zou ik in ieder geval de naam op Bokt bekend maken, zodat anderen niet ook de fout in gaan.

Een good/bad trader list zou op zich wel een goed systeem zijn daarvoor... Misschien een idee voor 'nog' een forum op EA?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:48

Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad. Ben zelf altijd netjes en vlot met opsturen en andersom is het eigenlijk ook altijd zo gegaan. Nou koop ik ook eigenlijk nooit wat van een "onbekende" bokker, is altijd van mensen geweest die ik al wat beter ken (en waarvan ik weet waar ze wonen Schijnheilig ), dat scheelt denk ik wel.
Grotere bedragen laat ik toch al nooit opsturen, daar stap ik zelf wel even voor in de auto, ook omdat ik het dan eerst wil zien.
Het is gewoon altijd een beetje een risico dat je neemt, dat is ook wel een beetje de "sport" vind ik, wil je dat risico niet, dan moet je het nieuw in de winkel kopen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:54

een combi van alles!

eerst blijven pb'en, dan proberen t gekd terug te krijgen, werkt de bokker niet mee, dan maar via de bank
en daarna alles op bokt zetten!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:55

heb nog nooit iets gekocht via bokt.
maar wel verkocht.
dat is tot nu toe altijd goedgegaan.
als het geld binnen was dan ging gelijk diezelfde dag het pakje op de post.
staat hier altijd al gelijk na de bestelling klaar dus snel weg brengen en heb ik weer plaats in de beikeuken.
ik stuur de mensen ook altijd een pb dat het geld binnen is en dat het pakje die dag of de volgende dag op de post gaat.
ben blij dat ik zo via bokt alles van me paardjes verkocht heb, nu heb ik haast alles verkocht en anders had ik er mee gezeten en dat is niet zo handig als je geen paarden meer hebt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:59

Ik geef zelf trouwens altijd het 3S nummer als ik een pakje verstuur, dan kun je via www.tracktrace.nl zien waar je pakje is. Ik vraag daar ook altijd om als er iets naar mij opgestuurd wordt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:01

Ik heb voor de laatste gekozen. Ik zou op bokt op zoek gaan naar iemand die de verkoper persoonlijk kent en die persoon vragen hoe het zit. Verder zal ik proberen het telefoonnummer te achterhalen op www.ikhebje.nl, normaal gesproken vraag ik trouwens het totale adres en telefoonnummer, voordat ik geld over maak. Ik stuur natuurlijk ook wel PB-tjes. Ik zou aan Bart vragen of hij wat voor me kan betekenen. Uiteindelijk zou ik het open en bloot op bokt zetten, als dit alles tot niets lijdt.

Geld terughalen via de bank gaat helaas niet, dus dat kun je wel uit je hoofd zetten.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:15

Ik zou het op bokt zetten...Het is niet netjes om zoiets te doen maar dan vragen de mensen er wel om.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:18

sommeren alsnog op te sturen... aangetekend als dat kan.
binnen een week.
Daarna geld terughalen via de bank...onverschuldigde betaling Lachen wegens niet nakomen overeenkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:28

Eigenlijk is alles altijd goed gegaan, behalve de Boktpetjes die Prisca zou laten maken.
Er hebben toen heel veel bokkers betaald maar de petjes zijn nooit gekomen en we hebben echt heel erg lang op ons geld moeten wachten Scheve mond
Zijn toendertijd ook heel wat topics over verschenen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:49

Anya schreef:
Daarna geld terughalen via de bank...onverschuldigde betaling Lachen wegens niet nakomen overeenkomst.


Dat kan dus niet.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:57

ik zou die gen eeers dood gooien met pb´s en als dat niet werkt, een telefoonnummer gaan zoeken-vragen en als ik hem-haar dan te pakken krijg is even goed de waarheid zeggen.
en alles op bokt zetten natuurlijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:04

Als ik het geld binnen heb, stuur ik het ook altijd meteen op.

Maar als zoiets mij zou overkomen zou ik denk ik eerst wat 'vriendelijke verzoekjes' pb'tjes sturen, en als daar geen reactie op komt..

Stoom uit je oren

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:04

ik zou diegene ook dood gooien met pb tjes,
verder vind ik het gewoon rond uit associaal,
je hebt samen afspraken gemaakt en dan kom je die ook na vind ik !

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:15

Ik zou die persoon eerst via pb-tjes stalken.
Mocht dit geen resultaat hebben dan ga ik mijn geld terug eissen.
Nog geen reactie dan ga ik dreigen met het bekend maken van de naam.
Tot op heden heb ik nog geen problemen gehad met bokkers die de dingen niet opstuurde.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:31

Heb tot nu toe alleen nog dingen verkocht via bokt.
Maar als ik iets koop en heb het geld gestort en ik krijg het niet dan zou ik eerst een aantal PBtje sturen. En komt daar niks uit dan zou ik het op bokt zetten.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:13

Ik zou eerst PBtjes en mailtjes sturen.
Als dat niet lukt zou ik er een moddie op aan spreken, kijken of die kan bemiddelen.
En ik zou ook al via de bank mijn geld terug proberen te krijgen.

Ik heb het gelukkig ook nog nooit gehad.