Ben mijn paardje kwijt *snik snik*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Ben mijn paardje kwijt *snik snik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 17:51

Ik had dus een fjord om op te rijden en 2 andere paarden erbij. Ik had met de eigenaar afgesproken dat ik ze een maand zou voeren omdat zij op vakantie ging. Ik gelukkig, kon ik leker veel rijden Haha! en wat aan de wei sleutelen. ( kon wel gebeuren namelijk )
Dit zou ik een maand doen ( tot de 25e ) toen kwamen de 24e 2 vriendinnen van de bazin langs om ff te kijken of ales goed ging. Ik wou net gaan rijden en daarna alles op gaan ruimen ( was tenslotte mooi weer ) toen ik terugkwam keken ze heel boos, zeiden niks en liepen weg, ik zag wel dat de stoep alvast geveegd was. Ik denk nou ja, heeft vast een slechte bui ofzo. Toen kwam ik binnen en lag er een briefje met dat ik ze slecht verzorgd had, dat ze met hun enkels tot in de sh*t stonden dat het vol lag met haren, dat er zooi lag in de waterbak, dak ze nie gepoets had, en dat de stoep ranzig was en nog veel meer Verward . Terwijl ik 2 dagen van tevoren de stallen had gedaan, en ze die dag weer helemaal wou gaan doen. ( dus met hun enkels tot in de sh*t kon nie ) ik had net geborsteld, logish dat er haren liggen toch? Ik ververste om de dag de waterbak helemaal. En poetste ze regelmatig.
( ze hebben een stuk modder, logish dat ze vies worden als ze erin gaan liggen rollen ) En de stoep was ranzig ??? Ik veegde 's ochtends zo veel mogelijk voor ik naar school ga, en 's middags de hele stoep. Hoe kan de stoep dan ranzig zijn?? Kijk ik kan nie voorkomen dat er na 7 uur wat zooi ligt en drollen.

Na fijn, komt de eigenaresse weer thuis. Ze zou bellen als ze er weer was. Ik had nog wel gehoord dat ze donderdag thuis zou komen.Had ik zaterdag (27e) nog niks gehoord!! ikke dus zelf maar gebeld. Ik kon de paarden gaan voeren en dan lag er een briefje voor me klaar???

Stond op het briefje dak nie betrouwbaar was dat ik me moest schamen en weet ik veel wat nog meer. Ik moest mijn sleutels maar inleveren en hoefde niet meer terug te komen. Verdrietig

En mij best dat ze het er niet mee eens waren, maar het waren 3 volwassen vrouwen. En geen van de drie had het lef ( of wat het ook is ) om mij gewoon even te vertellen wat er aan de hand was. En dan bedoel ik recht in mijn gezicht. Niet via een briefje... zij zouden zich moeten schamen.

Nou dit moest ff van mijn hart af. Maar heb ook weer positief nieuws ( meteen de dag erna Haha! ) waarschijnlijk gaan de ouders van mijn oppaskindjes ( zijn goede vrienden van me ) een eigen paard kopen. En dat willen ze samen met mij gaan doen, dus misschien rijd ik over een tijdje weer. Maar dan op een eigen paard. *LOL*

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:55

Misschien waren ze zo kwaad dat ze dachten dat ze zichzelf niet in konden houden als ze je zo voor hun zagen!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:56

Wat een lafbekken zeg... Nou hebben de meeste verhalen twee kanten, maar als ik dit zo hoor vind ik het echt te laf voor woorden.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:56

o wat een schande zeg van die drie mensen, had het echt zo moeten wezen dat had jij het niet op bokt gezet.

maar dat is dus volwassenheid, het lef niet hebben om uitleg te vragen aan de persoon zelf maar gewoon een briefje neerleggen van hoepel maar op!!

veel succes trouwens met je mogelijke nieuwe paardje!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:58

Jeetje, dat is niet leuk en aardig van die mensen om dat zo te doen!

Maar nu heel veel plezier met je nieuwe paardje! Haha!

Let love shine so bright

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:00

ja het kan gebeuren op deze manier ik vind stallen uitmesten belangrijker als rijden dus als je ooit een nieuw verzorgpaard krijgt maak dan eerst alles netjes schoon voor je gaat rijden dan is dat teminste netjes gedaan en krijg je daar geen gezeur over en ja wat irish_lady al zegt het kan zijn dat ze het niet persoonlijk konden zeggen omdat ze zich dan mischien niet kunnen inhouden. Het is natuurlijk wel netter persoonlijk maar het is ook niet leuk als je verot gescholden word. Hopelijk word het wat met dat paardje suc6

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:02

Want als er ook maar de helft waar is van waar zij jouw voor beschuldigen dan zou im me ook niet in kunnen houden! Mijn paard is me heilig!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:05

tjonge wat laf zeg van die 3 "volwassen" mensen. Maar ja wat versta je onder volwassen. Meiden van 21 , 22 kunnen ook nog heel gemeen zijn.
Echt heel banketstaaf voor je dat het allemaal zo is gegaan. Gelukkig dat je over een tijdje op je eigen paardje kan rijden

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:05

irish_lady schreef:
Want als er ook maar de helft waar is van waar zij jouw voor beschuldigen dan zou im me ook niet in kunnen houden! Mijn paard is me heilig!


ze hadden haar ook om uitleg kunnen vragen en blijkbaar kennen ze haar toch al een tijdje anders hadden die mensen haar niet gevraagd om een maand hun paarden te verzorgen toch?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:12

Vindt het een kinderachtige reactie. Als volwassene dan kan je heus op een normale manier met iemand praten en zeggen wat jij er van vindt en haar verhaal aanhoren. Dan hoef je heus niet helemaal uit je vel te springen. Tuurlijk kan je kwaad worden en laat dat dan ook merken maar om het zo te spelen

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 18:14

irish_lady schreef:
Want als er ook maar de helft waar is van waar zij jouw voor beschuldigen dan zou im me ook niet in kunnen houden! Mijn paard is me heilig!


Ja, en dat waren die paarden dus ook voor mij. Ik heb daar 3 jaar gevoerd gereden en weet ik veel wat nog meer. Ik heb altijd mijn best gedaan om ze het zo goed moegelijk te maken. En die stallen als ik niet voerde. Die stonken omdat er zo veel plas en poep in lag. Heb regelmatig de stallen voor de bazin gedaan. Dat fjordje at niet goed (Heb daar ook een topic overgeplaatst) ze had wel tests laten doen maar voorderest deed ze er niks aan. Ik ben dus die hele maand wezen experimenteren, en met een handje muesli erdoor at ze het zo op, probleem opgelost. Dan vraag ik me af wat ZIJ over heeft voor haar paarden, zij deed er niks aan. Terwijl een handje muesli genoeg was. En dan nog niks over de voedertijden. 's middags om half 1 kregen ze hun ontbijt en 's avonds om 6 uur avondeten. En dan zeggen ze wat over mij.En die 2e vriendin had de grootste mond op papier, maar voorderest doet ze nooit iets met paarden.
Ik ben daarom best wel boos want ik sta me daar een maand uit te sloven voor die beesten ( niet dat ik het erg vond hoor, vond het best leuk ) en dan krijg ik dit te horen.

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 18:16

ff voor mickydo.
Ze waren 22, 37 en de bazin is 35.

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:19

isabelle schreef:
o wat een schande zeg van die drie mensen, had het echt zo moeten wezen dat had jij het niet op bokt gezet.maar dat is dus volwassenheid, het lef niet hebben om uitleg te vragen aan de persoon zelf maar gewoon een briefje neerleggen van hoepel maar op!!

veel succes trouwens met je mogelijke nieuwe paardje!


idd helemaal mee eens. Jammer dat je je zo hebt uitgesloofd voor ze. Hoop dat gauw je andere paardje komt.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:19

jeetje meis, wat een pech!
tenminste zo zie ik het, pech dat je net de verkeerde mensen hebt getroffen want zo te horen ben jij een supergoeie verzorger!
vaak durven mensen niet recht in iemands gezicht te zeggen wat ze denken, en misschien had de eigenaresse in jouw geval iemand anders gevonden en durfde ze dat niet op een normale manier te zeggen??


offtopic: waar staan die fjorden dan ergens? (ik kom nl uit heesch Lachen )

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:24

jeetje ook al?

Veel sterkte ermee... Ach gut

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 18:27

In oss, vlakbij geffen Haha! 't is maar 1 fjord en zo te zien ( woon er dichtbij ) heeft ze al weer een nieuwe verzorgster. ( ze had er al een, nu zijn het er dus al weer 2 ) Misschien dat ze m verkoopt. Had haar ooit horen zeggen dat ze 3 toch wel erg veel vind.

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:56

he wat belachelijk zeg, gewoon jaloers dat jij zo leuk bent met dat beestje zeker..

-

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:16

Waar slaat dat nou weer op, wat ongelooflijk laag van die mensen, ze hadden het op zijn minst in je gezicht kunnen zeggen, of heel duidelijk aan moeten geven voor ze weg gingen wat ze van je verwachtten.Als het dan niet helemaal ging zoals ze wilden, hadden ze een reden gehad. Maar dit is wel heel erg flauw.

Iig succes met je nieuwe paardje... Lachen

how sweet can it be to be loved by you

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:02

is dat toevallig een heeeel erg dikke fjord?
dan heb ik m wel eens door oss zien rijden nl

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 08:47

Da zal dan niet want ze is namelijk veel te dun. hihi

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:38

whaha okej dan
want in oss zie ik vaak echt een ballon lopen
niet normaal hoe dik dat beest is...zielig gewoon!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:42

Zo das inderdaag niet echt leuk.
Maar toch fijn dat je er binnenkort misschien een paardje bij hebt om op te rijden.
Veel sterkte.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:53

Dat is niet leuk,:n ik zou gewoon de eigenaresse bellen en vragen wat er nou eigenlijk aan de hand is.. Als ik jou was zou ik het doen en natuurlijk die paard van je vrienden verzorgen (als ze het kope) maar toch zou ik wel weten wat er aan de hand is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:24

poehhh ga fijn dat paard rijden en laat ze lekker maar zelf alles doen!
en als je niet betrouwbaar bent, zou ze je ook niet vragen voor haar paarden of niet dan!!!Laat ze gewoon stikken..

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:42

heej ,
jammer van die paarden hoormaarruh je hoefd die paarden toch helemaal niet te verzorgen(de paarden wel maar voor de eigennaresse)! Ze doet het maar lekker zelf als ze zo zeurd! En al helemaal als ze het nog op een briefje doet zeg! Nou veel succes met je eigen paard!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Bielsje, BimAsSpi, hoogendroog, josien_m_, Kirrietje, Mark0919, senna21, Vagabondo, XladyX en 42 bezoekers