Hoeveel stro?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoeveel balen stro gebruik je per week.

2
15 (100%)

Totaal aantal stemmen: 15


brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Hoeveel stro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 17:02

Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers
Hai ik heb een stal van 3 bij 3 en mijn vraag is,hoeveel balen stro gebruiken jullie per week om je pony lekker droog en warm te laten staan,ongeveer dan he ,mijn pony is erg vies in zijn stal poept en pist echt waar hij staat,dus als ik hem de ene dag uitmest ziet de stal er de volgende dag dus echt niet meer uit dus krijg hij weer lekker vers stro.
Maar ze vinden dat ik dus te veel stro gebruikt,maar ik wil hem niet in zijn eigen vuil laten staan.
Vandaar dat ik dus nieuwsgierig ben hoeveel jullie gebruiken,en mesten jullie elke dag uit of strooi je de ene dag op enz?
Groetjes Britt. Verward Verward


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:13

Tja, ik kan hier niet (eerlijk) op antwoorden, om de volgende redenen:

1) grootte van een baal
2) kwaliteit van een baal
3) de staluren verschillen per dag of per week
4) grote van de stal


Ik heb dus echt mega balen van superkwaliteit, en ben 'maar' 2 balen per week kwijt voor 2 paarden. En dat terwijl ze echt tot de knieën in het stro staan in een grote stal.

Ik heb ook wel eens van dat vlasstro gehad (kleiner), en was toen 4 balen per week kwijt. In verhouding was dat dus een stuk duurder!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:22

ik kan hier ook geen precies antwoord op geven.
bij queen hadden we weerder 4 balen per weeek nodig 2 paarden.. stonden ze goed droog maar niet extreem veel... waren kleine balen....

Love the life that you live, live the life that you love

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:34

Voor Shadow gebruiken we ongeveer een halve baal per dag dus zeg maar 3 balen per week. Dit zijn kleine balen (klein genoeg om ze in 1x op te tillen in ieder geval)
Nou is Shadow een hele schone pony, daar zijn we wel blij om, het is een schimmeltje grinnik Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:39

Briit, mijn zus had dit probleem ook. Haar paard is ook een enorme smeerpoets en mijn zus had daardoor veel meer stro nodig dan de andere penisiongasten.
Hoe ze het nu doet: elke dag met rubber handschoenen de drollenhopen uit de stal halen, dan met een mestvork de hele stal opschudden, dus de natte plekken worden dan vermengd met de nog droge stukken.
Daaroverheen gooi je 2 a 3 plakken schoon stro per dag.
Voordeel is dat het paard op een veel dikker pak stro staat, dus veel warmer, en je hoeft maar 1x in de week, anderhalve week, de hele stal leeg te halen. Af en toe de natte plekken eruit halen dan heb je veel langer plezier van je stro.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:41

Idem dito voor mij. Ik heb balen van 400 kg, dus kan niet zeggen hoeveel ik gebruik aan kleine balen.
Ik heb het voordeel dat de mijn paarden niet zo vies zijn en als het erg koud is strooi ik lekker op (oude mest wordt natuurlijk warm) en anders elke dag de ergste plekken eruit.
En idd het verschilt, de ene dag staan ze 4 uur op de wei en de andere dag 8 uur. Dus dan is de stal ook minder vies.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:47

Wij hebben zaagsel....

sorry oneliner Schijnheilig Schijnheilig

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:20

Cassidy schreef:
Wij hebben zaagsel....

sorry oneliner Schijnheilig Schijnheilig


Zo heb ik geen onliner Haha!
Wij hebben dus ook zaagsel.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:26

ik heb een stal van 4,5 bij 3,5 daar gaan per week 5 balen in het is ook wel een viezerik hoor

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:28

Wil iedereen ofzo "de poll" uitproberen Verward Gaaaap
Maargoed,
als ik 1x uitmest (elke dag duz) gebruik ik ½ tot 1 baal,
ligt eraan hoeveel mijn knollie heeft gemest.Dus een redelijke
vraag vind ik dit niet Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:54

Een halve baal per paard per dag ongeveer. En twee balen zaagsel. Wij mogen gelukkig mengen, dus de paardjes staan altijd lekker schoon en droog. Zelfs Leonardo, het eerste door KWPN opgenomen varken *LOL*

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:13

Ik gebruik denk ik zn halve baal per dag = 3.5
Kleine baaltjes. Daaronder ligt een laag zaagsel.
Maar op zich ben ik best zuinig met stro. Hij staat er wel dik in maar ik mest met rubber handschoenen uit. Daarmee bespaar je echt veel stro. Ook vang ik urine op met een emmer als hij net in zijn verse stal komt (dan plast hij namelijk altijd) en s'avonds wordt het meestal ook opgevangen (door iemand anders).
Het paard naast smiles is zelfs geheel zindelijk (ook s'nachts). Dus zij hoeven alleen mest eruit te halen en hoeven dus ook maar heel weinig stro te gebruiken.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 09:41

wij krijgen maar 1.5 baal per week, de rest moeten we bijkopen.
mijn paard krijgt elke week 1 baal zaagsel en 2 balen stro

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 14:50

ligt ook aan je paard, sommige paarden houden hun stal heel schoon en anderen totaal niet, ligt er ook aan hoe groot de balen zijn en de kwaliteit van het stro, in de winter verbruik je meer dan in de zomer

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 15:17

ik gebruik zoveel ik nodig heb, vaak 1 pak perdag, en dan 1x per week 2:)

de stallen moeten altijd schoon zijn en lekker dik. dat is dan met 1 pak heel goed te halen met 3 stallen, mijn engeltjes houden de stallen wel lekker schoon.
alleen hebben we nu dat K stro heel wisselend soms houd je van 1 pak nog veel over en de andere keer moet je er bijna 2 op strooien en dan staan ze nog niet overdreven dik.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 18:24

Een! Voor mijn Shet. Hij heeft een niet zo grote stal waar ik aan het begin van de week een lekker .ligbes in leg van 3/4 baal. De eertste avond eet hij hij daar heel veel van op :evil: en dus krijgt hij de volgende dag nog twee nieuwe plakjes erbij.

mesa57

Berichten: 49
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 22:03

Ik heb ervaren dat als je telkens alles eruit haalt de nattigheid
alleen maar erger wordt.
Beter is het een laag onderop te laten liggen waarin het
vocht enigszins kan intrekken.
Daarbovenop een dikke laag droge stro waar je iedere dag
weer een laagje droge bovenop doet.
Een keer per week helemaal leeghalen is genoeg.
Wel de drollen er een of meerdere keren per dag uithalen.
En ik kan het weten met die witte schimmel van ons !

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 11:45

Op de manege wordt Pjelk zijn stal twee keer per week helemaal leeggehaald en hij krijgt er dan een hele nieuwe baal stro in . Dat zijn dus 2 balen per week.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 00:26

Ikzelf halde elke dag de natte plekken eruit, dan gebruikte ik ongeveer 3 kleine pakken stro per week. In winter ook nog hemparade of zaagsel onderop, 1 pak per week.

Nu wordt om de dag uitgemest, en komt er denk ik 1 tot anderhalve plak van zo'n heel groot pak stro bij in. En dan die andere dag alleen de drollen eruit of aan de kant en zonodig wat bijstrooien (stalhouder doet er meestal bij uitmesten flnike hoeveelheid stro in, dus blijft aardig wat van over die tweede dag, mits pony ook even buiten komt...)

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 09:44

Toscar maakt er ook een zooitje van en ik doe dus 2x per week zijn stal echt er flink uit (om de dag 1 kruiwagen met de ergste zooi, 1x per weeek schep ik hem bijna leeg (alleen en "schone" hooi laten liggen, dat schuif ik weer naar de viese plekken, en dan 1x schep ik hem helemaal leeg) op dagen dat ik niet ga scheppen, gooi ik vaak de drollen op en hoop en dan op 1 grote schep en dan ff wegbrengen, dan gooi ik 3 dikken plakken hooi terug in zijn stal! Hij staat vaak op een lekker dik pak stro en als ik hem dan leeg haal begin ik met een dunnere laag, Toscar staat altijd droog en kan altijd goed liggen (hij rolt iedere ochtend, dus als het een bende zou zijn had hij nou bruine manen!)
Weet niet hoeveel balen ik gebruik (die boer gooit er per week zo'n 5 neer en die gebruikt hij ook voor de kalverenboxxen) ik denk dat ik 2/3 balen gebruik per week en dat zijn dan van die pakken van 40x70x40 schat ik zo.... Best veel geloof ik Schijnheilig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:12

Toen ik op mijn vorige stal stond had ik een stal van 3 bij 3 en hij kwam toen ongeveer 2 tot 3 uur naar buiten iedere dag.
Ik gebruikte toen zo n 3/4 baal op 1 dag.
Hij is nogal een smeerpoets dus de stal was altijd zeiknat.
Nu sta ik op een andere stal en sta ik op vlas, dat is veel en veel beter hij is nu schoon en droog.
Al moet ik wel zeggen dat ik de plakker stro weleens mis Clown
Wat ja het was wel lekker warm
Greetzz Tamaar

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:53

geen Haha!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 22:50

ik gebruik ongeveer 4 tot 5 balen per week want als de stal erg vies is dan krijgt ze wat meer soms is de stal nog erg schoon dan wat minder
als het vriest ik krijgt ze zeker per dag een baal

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 11:00

omdat het stro op stal idioot hard opgaat , hebben ik en de andere verzorgsters nu net zo'n stallensysteem als cody haar zus heeft. geen idee of het stro bespaard ..... Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kla4tje, Mark0919, Nannetje7, xSuuzerd en 47 bezoekers