hengstenadvies voor Appolonius xx X Vanitas merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mer1980

Berichten: 18787
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

hengstenadvies voor Appolonius xx X Vanitas merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 10:08

De merrie is langgelijnd. heeft een goede stap draf en galop geen spektakel wel vermogen tot verzameling. heeft Z2 gelopen. exterieurmatig kan er wel wat aan verbeterd worden. merrie is 15 jaar en stamboek KWPN. het veulen wordt voor de eigenaar zelf. merrie heeft een horizontale halshouding en een wat kort voorbeen. heeft wel een goed snel en sterk achterbeen.

Ze wil graag een veulen met wat meer front en wat schuinere schouder. de merrie is rontgen goed en is zeer lief van karakter.

Welke hengst?

groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:11

Krack. Die fokt front en mooi type.

De hond is de betere mens


anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:12

Wat wil je voor hengst springen of dressuur? Aan haar bouw zou je zeggen dat ze zelf spring gefokt is ondanks dat ze dressuur loopt. Heb je een foto van haar?
Mijn eerste keus zou zijn Ferro, ook een springgefokt dressuurpaard.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:17

Dressuurruiters vinden Ferro een goed springpaard. Springruiters gek genoeg niet.

De hond is de betere mens

fokfanaat

Berichten: 20208
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:27

Cabochon is een veelbeproefde combinatie (en met heel veel succes) met een appollonius merrie! Zou ik altijd doen!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:36

Samsam schreef:
Cabochon is een veelbeproefde combinatie (en met heel veel succes) met een appollonius merrie! Zou ik altijd doen!

Iid Cabochon schijnt goed aan te sluiten op appollonius hij heeft iig een merrie nodig met veel bloed. Daarvoor kun je ook altijd van norel benaderen zij zijn tenslotte de mensen die veelvuldig de combi cabochon appolonius hebben toegepast. Zij kunnen je vast meer vertellen waarom etc. En ik neem aan dat je ook wel wat cabochons x appollonius fokproducten kunt bekijken daar.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:46

Cabochon x Appolonius begin ik toch wat van terug te komen, ze missen te vaak halslengte en hoeveel van die combi's lopen er nou echt opvallend goed? Dit is in verhouding tot het enorme aantal wat gefokt is maar een klein percentage... Een Luzelma Slottie kan mij ook echt niet bekoren, ik vind het net een pony.

Ik heb uit dit bloed wèl hele knappe Amsterdams en Oscars gezien, vooral laatstgenoemde vielen mij enorm op en ze lijken ook nog eens een heel fijn karakter te hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:48

Ja Oscar was ook het eerste dat bij mij boven kwam, of kijk eens naar de foto's in het topic van Kigali, alhoewel ik weinig van zijn fokkerij weet, het is puur op afstamming dus.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:03

Een Appolonios x Vanitas lijkt mij ook bijna een Van Norel fokproduct! Misschien eens contact opnemen met Van Norel? Die weet als geen ander wat er bij dit bloed past. Oscar x Appolonios heb ik erg leuke dieren van gezien met front, blije uitstraling en een zeer mooi achterbeengebruik.

Mer1980

Berichten: 18787
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 11:06

ehhh die combi hebben idd allang bedacht maar VANITAS is de halfbroer van Cabochon. zelfde moeder als cabochon. Zij vind dat dat iets te dichtbij komt.

Ze wil een dressuurpaard fokken.

dekgeld tot € 1250,00. Ik heb helaas geen foto van de merrie.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:30

Ik moest ook meteen aan Oscar denken. Schitterende paarden heb ik daar van gezien. Echt opvallend goed lopen.

Mer1980

Berichten: 18787
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 11:39


Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:00

Concorde of een afstammeling van Concorde heb van die combi mooie veulens van zien komen

...Dreaming with my eye's wide open...

Suzanne F.

Berichten: 49107
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:44

Blijf een beetje in de van Norel filosofie.....Oscar, Cabochon, Darlington....

Of misschien Kennedy?? Sluit ook vaak mooi bij volbloedmoeders??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:29

oscar v. Wolfgang, appolonius merrie met de hengst oscar leken ook fijne dieren te brengen tijdens de hengstenkeuring

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:04

Lord Sinclair fokt een goed front!! Daarbij ook nog vrij 'korte" paarden. Als LS je iets te duur is kun je nog uitwijken naar zijn volle broers LS II (www.st-ludwig.de, wel iets zwaarder type met veel wit) of LS III (www.kempke-hof.de)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:10


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:42

Suzanne F. schreef:
Blijf een beetje in de van Norel filosofie.....Oscar, Cabochon, Darlington....

Of misschien Kennedy?? Sluit ook vaak mooi bij volbloedmoeders??

Lijkt me een goede tip. Allen kennedy lijkt me wat minder geschikt. Kan nogal wat ponyachtige paardjes leveren in combi met veel bloed.

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:21

Ik heb ook een Apollonios xx x Vanitas merrie! Grappig! Misschien is het leuk om eens te mailen! Ben wel benieuwd!!! Ik heb er een Negro veulen uitgefokt. Die heeft op mijn merrie duidelijke verbeteringen gegeven!!! Meer oprichting en zwaardere hals, schuinere schouder, dus een goed front, beter in de lendenen en plaatst het achterbeen meer onder de massa! Als je foto's wilt wil ik ze wel naar je mailen hoor!
Oscar zou ik ook wel willen proberen, net als cabochon... Wel inteeld maar noem het terugfokken in de lijnen. Liever zou ik voor Oscar kiezen! Succes en ik ben heel benieuwd naar de keuze!!! Laat je het nog even weten????

Hoe kan men met halve informatie hele meningen vormen?
www.doggenklets.multiforum.nl, duitse doggen forum!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers