Wat vinden jullie? Is dit een redelijk voorstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Wat vinden jullie? Is dit een redelijk voorstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 09:39

Aangezien er uiteindelijk geen weidegang mogelijk bleek te zijn op mijn huidige pensionstal ben ik al een tijdje geleden op zoek gegaan naar nieuwe stalling met weidegang (paarden staan nu de hele dag in de paddock). Gisteren kreeg ik echter een voorstel van een andere pensionklant. Zij bleek het weilandje recht tegenover mijn huidige stalling te hebben gehuurd en om de kosten te drukken zocht ze nog 2 medehuurders. Zij had hiervoor hetvolgende voorstel:

Het huren van het weilandje kost haar op maandbasis 100 euro. Zij heeft 3 paarden die weidegang krijgen en zij stelde mij dus voor om s'ochtend (rond 10 uur) haar paarden in de weide te laten en s'middags (rond 3 uur) mijn paard en het paard van een andere pensionklant (en vriendin van mij). Het huren van de weide zou mij dan dus 20 euro per maand kosten maar omdat zij mijn paard dagelijks in de wei zou zetten vroeg zijzelf ook nog een bijdrage van 25 euro. In totaal moet ik dus 45 euro per maand gaan betalen voor deze weidegang. Vinden jullie dit een redelijk voorstel? Mijn vriend vond de bijdrage van 25 euro die zij vroeg wat aan de hoge kant. Met de 2 pension paarden die zij dan dagelijks in de weide zet haalt zij op 10 euro na het hele bedrag voor weidegang er mee uit.

Deze mogelijkheid loopt dan van april tot oktober, daarna moet de weide opknappen. Vinden jullie dit een redelijk voorstel qua kosten en is het redelijk dat haar paarden s'ochtend gaan en die van ons s'middags? (in de zomer moeten de paarden soms toch naar binnen door de hitte Verward ) Ik ben benieuwd Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:45

Op zich vind ik het wel redelijk maar kun je niet kosten drukken door zelf je paardjes binnen te zetten..
Wat wij nu doen is iedere dag zet iemand anders de paarden s`middags weer binnen hierdoor krijgen wij korting op het stalgeld..! Is dit niets voor jou dan..?


tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:45

Waarom gaan haar paarden 's ochtends al en die van jou pas 's middags? Heeft ze daar een goede reden voor? En haalt ze ze ook weer binnen?

Op zich vind ik de bijdrage niet zo gek, maar ik kan me voorstellen dat jij je paard liever ook 's ochtends al naar buiten wil hebben.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:46

Tsja aan de ene kant is 25 euro voor het buitenzetten best wel veel, zeker omdat zij waarschijnlijk haar eigen paarden dan toch gaat halen en dus die van jou in een moeite mee kan nemen. Aan de andere kant is het toch wel een goede oplossing als jij verder tevereden bent over je stal

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:50

Ik vind het wel een goede prijs. Ik heb (sinds gister) 2 pony's bij mij op het land maar 'schrok' er al van hoeveel werk ik er aan heb.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:06

Ik vind het een heel goed voorstel, maar ik vind persoonlijk dat ze teveel vraagt voor het buitenzetten... Dan heeft zij lekker haar paard voor nop staan.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:13

Kunnen jullie het weiland niet in tweeën splitsen? Dan kunnen alle paarden tegelijk naar buiten.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 12:41

Citaat:
maar ik vind persoonlijk dat ze teveel vraagt voor het buitenzetten...


Dat vind mijn vriend dus ook, hij vind de verhouding huur weiland/buitenzetten niet helemaal eerlijk Scheve mond

Citaat:
Wat wij nu doen is iedere dag zet iemand anders de paarden s`middags weer binnen hierdoor krijgen wij korting op het stalgeld..! Is dit niets voor jou dan..?


Ik heb zelf (ivm mijn werk) niet de mogelijkheid om mijn paard s'ochtends vroeg buiten te zetten en/of s'middags weer binnen te halen helaas. Daarnaast gaat de hele verhuur van dit weiland buiten de eigenaar van de pensionstal om, korting is dus sowieso niet mogelijk .

Citaat:
Kunnen jullie het weiland niet in tweeën splitsen? Dan kunnen alle paarden tegelijk naar buiten.


Degene die het weilandje gaat huren wil de paarden sowieso gesplitst houden, ze is geloof ik nogal bang voor blessures. Daarnaast is het weiland nu ook niet echt groot, voor 5 paarden wel wat aan de kleine kant denk ik Scheve mond

Ze haalt mijn paard s'avonds overigens niet binnen, het is de bedoeling dat ik daar zelf voor zorg als ik s'avonds op stal kom.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:03

Klinkt op zich wel heel leuk..Jouw paard kan lekker naar buiten en je hoeft niet te verhuizen..Alleen nogal raar inderdaad,hoe jou stalgenootje dat wilt regelen..Wel betalen voor buiten/binnen zetten...Maar 's avonds moet je zelf maar zien hoe jou paard binnenkomt? (of lees ik verkeerd)Wat je zei,'s zomers is het niet zo fijn voor je paard om in de brandende zon te staan..(is er trouwens schuil mogelijkheid?)
Ik zou het denk ik toch even proberen,wie weet valt het alles mee,of juist tegen...

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:09

klinkt goed, zo is het bij ons op de manege ook, dus lijkt me wel goed hoor

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 13:17

KellyenXena schreef:
Maar 's avonds moet je zelf maar zien hoe jou paard binnenkomt? (of lees ik verkeerd)Wat je zei,'s zomers is het niet zo fijn voor je paard om in de brandende zon te staan..(is er trouwens schuil mogelijkheid?)


Nee dat begrijp je goed, s'avonds (en dat is rond 20.00) moet ik haar dus wel zelf binnen halen. En wat jij zegt over de brandende zon, s'middags rond een uur of 3 zit het een beetje op zijn hoogtepunt (dacht ik dan) en juist dan gaat mijn paard naar buiten... Schuilmogelijk heden zijn er dus niet, daar zit ik nu juist een beetje mee....

Aan de andere kant wil het zoeken naar een nieuwe pensionstal ook niet echt vlotten... De stallen die ik inmiddels bezocht heb vragen allemaal zo rond de 250 of meer en dat vinden wij een beetje veel als ik het vergelijk met wat ik nu heb Scheve mond Maar jullie zouden het dus proberen? En zouden jullie dan iets vast laten leggen en/of welke afspraken zouden jullie dan wel duidelijk maken?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:20

ik zou het wel proberen ja, in het begin is het toch niet zo warm, en 's zomers gaat mijn pony 's ochtends het land in, en gaat er 's middags pas weer uit, en om 12 uur staat de zon het hoogste....

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:02

als je overdag werkt dan ga je op de avond ook rijden. Daarom zou ik absoluut willen dat mijn paard op de ochtend weidegang zou krijgen zodat de beweging zo goed mogelijk over de dag is verdeeld.
Voor die E25,- zou ik wel bedingen dat ze beenbeschermers en dekens wisselt voor me.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:52

de warmste periode van de dag is tussen 11 en 15:00 uur,dus wat dat betreft zit je juist wel goed!
maar €25,- voor alleen buiten zetten is te veel,wij betalen hier €25,- in de maand voor buiten-,en binnenzetten !!!!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:58

kan de eigenaar van weidegenootje van jouw paard niet de paarden op het land zetten, en dat jij ze dan weer binnenhaalt in de avond? Dan hoef je daar ook niet voor te betalen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:13

25 euro om je paard buiten te zetten en dan niet eens binnen halen. Sorry maar dat vind ik belachelijk veel geld. Ik zou daar zeker niet mee in zee gaan. Zei wil de kosten van de wei drukken door de wei met meerdere mensen te delen en dan ook nog eens geld vragen voor het buitenzetten van jou paard. Ja zo druk je de kosten inderdaad lekker. Ik zou het zeker niet doen. Ik betaal 170 euro per maand en dan wordt alles voor me gedaan en mijn paard staat de hele dag buiten wordt buiten gezet en weer binnen gehaald ....

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:17

Het is wel veel geld, maar heb je veel keus? en je hebt wel weidegang dan, als je nee zegt heb je misschien niets?

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:18

en ik ben het echt 200% met mickydo eens! Je bent echt gek als je nog eens zoveel geld er bovenop betaalt om die paarden buiten te laten zetten, zo wordt er echt ontzettend van je geprofiteerd! Zij betaalt uiteindelijk bijna niks aan de wei, terwiujl ze 3 paarden heeft! Die eten ook veel meer gras met zn drieen en dus is die wei eerder kaal door toedoen van haar paarden! Niet dat dat heel belangrijk is, want voor jou is volgens mij t belangrijkst dat ie naar buiten gaat, maar toch. inm principe verbruiken haar paarden veel meer wei dan die van jou!

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:35

Ik vindhet idd ook erg aan de hoge kant. De weihuur zelf niet, maar wel het buiten zet geld. Zij moet er toch heen om haar paarden weer binnen te zetten, wat is het dan voor moeite om die van jouw even buiten te zetten. Ik zou er 30 of 35 euro van proberen te maken als ik jouw was.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:49

Ik betaal voor mijn paard voor een maand weiland huur 70 euro... Als ik het daar mee vergelijk dan sta je daar dus erg goedkoop. Zeker als je bedenkt dat de eigenaresse van de wei niets met mijn paard hoeft te doen..
Je komt op een bedrag per dag voor het buiten zetten op iets meer dan 80 cnt. Dat vind ik persoonlijk iets teveel. Ik werk op een stal en als ik de paarden buiten zet kost dat de eigenaren 50 ct. Dan komt je per maand uit op 15.50 (uitgaande van 31 dagen in een maand) en dat is dan wel aanzienlijk minder...
Ik weet niet hoe groot het weiland is maar als het groot genoeg is voor de paarden die erop staan zou ik het doen, ondanks dat zij voor het buitenzetten redelijk wat vraagt. Uiteindelijk vind ik het namelijk zeker niet duur.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:46

Ik denk dat je het heel simpel moet bekijken :

- jij wilt weidegang voor je paard
- daarvoor zou je moeten verhuizen
- andere stal vinden valt niet mee / te duur

Nu krijg je de mogelijkheid om op dezelfde stal te blijven (altijd erg fijn als je verder tevreden bent! ) en daar weidegang voor je paardje te hebben.

20 euro per maand vind ik absoluut niet veel voor die broodnodige weidegang.

Alsje dat niet doet dan ben je niet wijs , en krijg je spijt als haren op je hoofd.
Ik neem aan dat andere stalgenoten maar wat graag van dit aanbod gebruik zouden maken

Het buitenzetten heeft niks met de weidehuur te maken.

Als jij daar zelf geen zin / tijd / wat dan ook voor hebt dan biedt zij aan dat zedat eventueel wel voor je kan doen.

Ze had ookkunnen zeggen dat ze daar geen zin in had , en dan ?
Je moet het zien als een extraatje , je hoeft het niet te doen.

Maar zij biedt aan om je dat "probleem" uit handen te nemen...en wil daar dan 25 euro voor. Je HOEFT niks, het is maar een aanbod....

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 09:40

Iedereen bedankt voor de reacties Knipoog Gisteravond heb ik het er nog eens over gehad met mijn stalgenootje (de medehuurder dus) Zij vond het dus een belachelijk voorstel en zij gaat het dus ook zeker niet doen. Als ik jullie reacties zo lees denk ik ook dat het eigenlijk niet helemaal fair is.... Die 20 euro voor het huren van het weilandje vind ik spotgoedkoop! Maar die 25 euro alleen voor het buitenzetten... Eigenlijk vind ik het uberhaupt al niet echt eerlijk aangezien ik dus volpension stal, (en betaal) hierbij zitten ook de kosten voor het binnen- en buitenzetten in de paddock. De weide is echter een ander verhaal en daar wil de staleigenaar verder niks mee te doen hebben... Scheve mond (principe kwestie, de weide is niet van hem en dus wil hij er ook niks voor doen) Mijn stalgenootje heeft sinds gister echter een andere stalling gevonden en zij zal dus op korte termijn weg gaan. Als zij weggaat betekend dat dat er voor mij alleen maar meer kosten verbonden zullen zijn aan deze weidegang. Al met al denk ik dat ik dan uiteindelijk beter (en waarschijnlijk goedkoper uit ben) als ik toch verder zoek naar stalling waar weidegang standaard bij zit Scheve mond[/quote]

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:48

Ik vond 25 euro voor alleen buiten zetten ook wel veel ja.
Heel veel succes met het zoeken naar die nieuwe stalling. En is er niet toevallig nog een stal vrij waar dat stalgenootje heen gaat??

Let love shine so bright

sweetlady
Berichten: 28
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:18

ja

heeeeeyyy allemaal
take a look at my profile!
kiss kiss sweetlady


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, GoogleAdsense, Trendiction, wendyh en 83 bezoekers