ik heb t echt verknalt dit maal:(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

ik heb t echt verknalt dit maal:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:42

zoals de tittel al zegt!
gisteren (maandag) had ik met mijn leerkracht gesproken over de rapporten, deze zei dat ik serieus zal moeten knokken voor een B-attest Huilen
nu zit het zo dat ik volgend jaar een richting lager wou doen, en dat zei ik dus ook toen antwoordde ie: dan moet je wel nog eerst dit jaar uitgeraken

het zijn veel buizen, maar vrij lichte (48 of 49)
alleen engles is enorm gebuisd Huilen
ik wil gewoon dat B attest
zo niet...weet ik niet wat ik doe, dan maak ik nog liever me zelf af dan het tege me ouders te zegge dat ik mijn jaar mag over doen

ik heb het serieus verknalt! Huilen
wat moet ik toch doen..is er een mogelijkheid tot het halen van een B?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:45

ik snap totaal niet waar het over gaat... wat zijn buizen????

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:46

Misschien kan je iets beter uitleggen wat een B-attest enzo inhoudt. In Nederland kennen we dat namelijk niet, en ik denk dat er een heleboel Bokkers zijn die hier niets van begrijpen Lachen Ik studeer zelf in Belgie en ben er pas net achter wat een A, AA, AAA, B, C, D enz inhoudt. Lachen

Gewoon hard je best doen. En als het niet lukt, is dat ontzettend balen, maar meer dan je best kun je niet doen

Sterkte en succes in ieder geval!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:48

oke...
a-attest: je mag gewoon door naar eender welke richting, naar elke moderne richting, en als je latijn hebt gedaan mag je ook een latijn richting nemen
b-attest: je mag over naar het volgend jaar...maar je mag bepaalde richtingen niet nemen
c-attest: je mag je jaar over doen
een buis is als je bijvoorbeeld (in mijn geval) 49% op 100% hebt, dus, dat je onder de helft zit

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:49

buis=fles=onvoldoende Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:52

bedankt voor de toelichting, ik ken dat idd niet


Dat zie je toch aankomen als je je cijferlijst in de gaten houdt?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:53

nee...over het algemeen gaat het totaal nog wel, het minste is 64% dus ik snap het echt niet wat ie bedoeld...misschien dat ik dit rapport enorm gezakt ben...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:52

Pharagirlke, een gemiddelde is niet het enige waar naar gekeken wordt hoor, er is ook een maximum buizen (en diepte van buizen)
En het hangt er ook nog eens van af of het hoofdvakken zijn of niet (die buizen)

Bijvoorbeeld: als je nu heel erg zou buizen op wiskunde, frans, nederlands, ... maar op vakken als aardrijkskunde, biologie, LO, ... in de 80à90% zou scoren, dan is het gemiddelde misschien wel hoog genoeg, maar heb je de eindtermen voor de hoofdvakken absoluut niet gehaald en mogen ze je niet laten overgaan naar een hoger jaar.

En tja, wat kunnen we verder nog zeggen: bewijs dat ze zich vergissen in jou en dat je het WEL kan halen, maw: schiet maar in gang he Knipoog En veel succes en goei moed toegewenst natuurlijk.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 02:04

Buizen is dus onvoldoendes halen?? Wat grappig Lachen

Ik weet niet wat je precies moet halen om door te mogen naar je volgende jaar, dus daar kan ik niets over zeggen...Maar het is wel een beetje raar dat je zelf niet precies weet waar je dus slecht voor staat en waar goed? En of je gemiddeld alles haalt?
Ik zou als ik jou was even heel goed uitzoeken wat je cijfers/scores en gemiddeldes zijn, want dan weet je waar je aan moet gaan werken en hoe belangrijk alles precies is.

Heel veel succes in ieder geval!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 07:15

Raar he... Belgie is zo dichtbij maar zo anders...

Kom op je kan het wel... eventjes eraan trekken!!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:21

En wat is de reden dat je het verknalt hebt? Heb je hard genoeg geleerd of heb je er je voeten wat aan geveegd?
Probeer nu alsnog heel hard je best te doen... er zijn nog 1x examens dus kan je de schade nog beperken door daar heel erg je best op te doen.
En lukt het niet, een keer een jaartje over doen is echt geen ramp hoor...

Dus hop, in actie schieten en zorgen dat je een B-attest haalt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 13:15

ja...ben ik mee bezig ook, mijn eerst toets van wiskunde (die ik inmiddels al gehad heb) was 12/15 morge toets aarderijkskunde, die ken ik ook...mijn wiskunde heb ik nagekeken, en het is alleen frans dat licht gebuisd is(van da hoofdvakken) en formatief (dus dagelijks werk) is het ook nog biologie ook, maar dat is niet 100% mijn schuld maar dat is weer een ander verhaal...maar die achterstand ga ik deze vakantie proberen in te halen...

en buizen: is eigenlijk niet echt een nederlands woord, eigenlijk is het slagen of niet slagen,maar buizen is een woord dat onder tieners gebruikt word op school denk ik, maar het is er zodanig in gebakken dat ik er niet aan gedacht heb dat jullie waarschijnlijk niets van dat woord snappen aangezien nederlands en ons vlaams toch eenheel verschil is *LOL*

mijn vrienden steunen me ook dat ik het wel kan...en misschien als ze zien dat ik echt mijn best doe, dat ze me alsnog een B geve...ze weten ook dat ik een richting zak...
dus leren leren en nog eens leren, en een beetje hopen...ik ga er zoiezo voor vechten om der door te geraken! wil niet achter blijven