Het thee topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Het thee topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 23:52

ZO... ik zal vast niet de enige theeleut zijn denk ik... ik ben altijd op zoek naar nieuwe soorten thee die lekker zijn, dus tips zijn welkom.
Enneh.. wat voor theedrinker ben je?! ben je een slappe theedrinker of juist een sterke? Hoeveel thee drink je gemiddeld op een dag?! Wordt je, net als ik chagerijnig als je een tijd geen thee hebt gedronken?! Ik ben erg benieuwd!!

Oh... trouwens, ik drink gemiddeld denk ik toch wel zo'n 2 à 3 liter thee op een dag, 's morgens altijd gewone saaie thee, en dan tussendoor en 's avonds een smaakje. 's avonds vind ik vooral rooibos lekker om te drinken. Verder vind ik thee met aardbeiensmaak niet lekker maar andere rode vruchten wel... Nieuwste ontdekking is SPICE thee van Pickwick... erg apart smaakje en heeeeeeeel lekker ook!!!

Der Ellmauer Dancing Queen



Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:31

Ik drink soms heel veel thee en andere dagen helemaal niet.
Mijn favorieten zijn Earl Grey, Kaneel, Rooibos (met honing), Aardbei en Cactusvrucht.

(is trouwens een favo-thee-topic op Voedertijd geweest...)

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:47

En dit topic verplaats ik ook even naar VT. Knipoog

Aangezien het uitgebreider is en niet alleen over je favoriete theesoort gaat, laat ik het open. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:38

Ja hier nog zo'n thee leut.
Ik ben in voor apparte thee soorten in het buitenland, maar die zijn
hir moeilijk te krijgen.
Mijn favoriten zijn, zoethout, mango, meloen, honing.
IK drink elke dag wel thee eigenlijk maar de hoeveel heid verschild wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:44

Ik ben een hele grote theeleut. Op mijn werk gaat er met gemak een liter of 4 doorheen. Ik heb mijn eigen waterkoker en mijn eigen theepot en soms tank ik nog bij bij de koffiejuf.

Ik drink eigenlijk van alles. Het lekkerste is wel de thee van Celestreal Seasonnings en dan de toffee thea. Ik hou niet zo van die goedkope thee met fruitsmaakjes, dat smaakt me te chemisch.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:45

Hier meldt zich nog een theeleut. Ik ben van de slappe thee, als ik koffie wilde zou ik wel koffie zetten! Knipoog
Momenteel ben ik erg van de Pickwick Groene Thee Ginseng. Andere favorieten zijn Pickwick thee met sinaasappelsmaak, Twinings Lady Grey, Prince of Wales en Earl Grey. En af en toe Lemon Zinger van Celestial Seasonings, met een flinke scheut honing. Jummie! Vingers aflikken'
Het is dat ik te lui ben om op te staan Bloos! , anders zou er wel een paar liter per dag doorheen gaan...

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:00

En hier nog eentje, ik ben ook zo'n ongelovelijke theeleut, op mijn werk haal ik veruit het vaakst (bestaat dat woord?) thee. 'Gewone' thee vind ik niet zo, Earl Grey vind ik lekkerder. Of Orange Pekoe, qua 'thee zonder smaakje'. Qua thee met smaakje heb ik net de Peer-Perzik thee van de Appie ontdekt, erg lekker! Dan is er nu weer de lentethee, ook een grote favoriet. Groene thee, ook erg lekker, reguliere, met citroen of de Honey-lemon-ginseng versie van Celestial Seasonings (maar die is wel een beetje erg duur). De pepermuntthee van CS is ook erg lekker trouwens. Verder Fruit en Kruid citrusvruchten en Rooibos met honing van Pickwick (gewone Rooibos van Pickwick vind ik niet zo, te boterachtig). Kersenthee vind ik momenteel weer helemaal geweldig, maar vaak vind ik het ook helemaal niets. Ligt aan mijn bui zeker. Verward

Grote favoriet onder de theetjes blijft toch echter de citroenthee. Of thee met een schijfje citroen erbij, nog lekkerder! De Lemon Zinger van CS vind ik overigens weer wat te zuur, die is niet aan mij besteed.

En laten we vooral de koude versie niet vergeten, Icetea! Ook niet te versmaden. Lachen

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:08

Ik ben helemaal geen theeleut... ik drink misschien een beker thee per week ofzo... en dat moment is denk ik zo direct Haha! . Mijn keuze valt eigenlijk altijd op een beker sterrenmixthee, die vind ik nl. zo lekker ruiken en ook aardig weg te drinken...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:13

Ik heb mijn periodes.
Soms drink ik 8 keer op een dag een grote kop thee, soms maar 1.
Wat ik het lekkerste vind is meloenthee. Lekker fris, maar maakt je toch warm ;P

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 21:09

Die thee van de appie lijkt mij ook wel wat! Eens even langsrijden na school of werk! goed plan! Daarom heb ik dus dit topic geopend, om nieuwe ideeen op te doen!
Oh.. nog een theetje dat ik errug lekker vind is sleepy time. Moet je me ook niet op een ander moment van de dag geven, want ik word er dus ook echt slaperig/ rustig van. Heb ik trouwens ook met Rooibos (ja, reageer een beetje overdreven op sommige stofjes in eten/ drinken... ook de reden dat ik geen koffie drink... als ik dat doe ben ik dagenlang van de leg door die cafeine --ook red bull en dergelijke is niet goed voor me Scheve mond--

Der Ellmauer Dancing Queen

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:58

bij mn vriend drink ik meer thee, dat is dus vooral in t weekend
thuis drink ik te weinig, dus ook weinig thee, pak makkelijker een fles sinas dan een pot thee....
ik vind gewone thee wel lekker, earls grey wel, perzik, citroen, veel fruchtentheeen wel, meloen ook erg lekekr
rooibos is erg lekker
ehm, tja, zoveel, vruchtenmixen ook, en natuurlijk honing
er zijn zoveel lekkere soorten thee, ik heb ze vast nog niet allemaal geproefd, aangezien ma de boodschappen doet :p

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 23:10

Ik ben verslaafd aan thee Haha! welke thee, dat komt in fases. Momenteel tropische vruchten, mango en gewone. Probleem is alleen dat als ik 2 a 3 bekers snel achter elkaar drink, ik zo ongeveer op de wc kan blijven wonen...

(snel achter elkaar betekent niet dat ik ze adt, maar dat er niet veel tijd tussen zit Knipoog )

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:27

Drink tegenwoordig wat minder thee, en eigenlijk alleen kruidenthee/caffeine vrije (of waar heel weinig caffeine in zit), omdat dit veel gezonder is. Ik drink veel rooibos (honing, safari or kaneel), kamille, brandnetel thee etc.
Het is niet alleen dat de caffeine in gewone thee slecht voor je is, maar ook de aanslag die op je kopje achterblijft, hecht zich ook aan je organen vast. En dat vond ik niet zo gezond.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 16:43

theïne bedoel je waarschijnlijk.... ligt ook aan de hardheid van het water... want hier thuis heb ik het nauwelijks (duingebied)

Der Ellmauer Dancing Queen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:49

Sterrenmunt van pickwick!!!!!!!!!
Die is echt grandioos! Hyper!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:23

Amberto schreef:
theïne bedoel je waarschijnlijk.... ligt ook aan de hardheid van het water... want hier thuis heb ik het nauwelijks (duingebied)

Theine, inderdaad!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:28

ik ben soms ook een echte theeleut.
niet 1 koppie, maar wel 10!!
whahaha

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:50

Fonnie schreef:
Sterrenmunt van pickwick!!!!!!!!!
Die is echt grandioos! Hyper!


jaah die ruikt ook echt superlekker..
verder vind ik citroenthee erg lekker..
meloen, mango Vingers aflikken

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:45

*Krijgt trek in Thee Haha!*

Alleen slappe thee is lekker, van die donkere is echt bah Tong uitsteken
Mijn favoriet is sterrenmix van eh...zonnatura, maar rooibos met honing en aardbeienthee gaat eer ook wel in hoor Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:55

Rooibosthee is mijn absolute favoriet... (het liefst met 3 klontjes suiker), het schijnt heel goed voor je huid te zijn... en ik heb wel eens gehoord dat er een bad van gemaakt kan worden?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:36

SmithsGirl schreef:
Rooibosthee is mijn absolute favoriet... (het liefst met 3 klontjes suiker), het schijnt heel goed voor je huid te zijn... en ik heb wel eens gehoord dat er een bad van gemaakt kan worden?


check ''de tuinen'' Haha! Ze hebben er zelfs gezichtscreme van. Clown

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:57

bedankt voor de tip Fonnie... Haha!

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:20

in de zomer drink ik bijna nooit thee, vind het daar te warm voor
in de winter dus wel, dan zet mijn moeder 's avonds wel eens een pot en dat is dan heerlijk
het liefste houd ik van bosbessen en aardbei.

een paar maanden geleden ben ik naar engeland geweest en heb ik engelse thee mee gebracht, maar die vind ik helemaal niet lekker

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:41

kwadraatje schreef:
een paar maanden geleden ben ik naar engeland geweest en heb ik engelse thee mee gebracht, maar die vind ik helemaal niet lekker

Wij hebben meestal Tetley tea.. heerlijk! 2a3 zakjes in een goed hete pot, lekker lang laten trekken en een goede scheut melk en suiker erin.. Mjummie! Of 1 theezakje en dan 'zwart' drinken..

Tip van het jaar vind ik dan wel Yogi tea in de smaak Cinnamon.. zit geen theine in, en het prikkelt heerlijk op je tong Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:43

Een tijdje terug hadden ze bij mijn super een After dinner Spice thee van Pickwick in de aanbieding, met kaneel, appel, zoethoud, kardamom en kruidnagel, even wennen, maar dan ook echt Vingers aflikken Verder Rooibos met honing is erg lekker, maar ik vind veel theetjes wel lekker, zolang ik er maar lekker veel suiker in kan gooien Bloos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miesemuisje en 101 bezoekers