wie gooit hier zijn/haar paard nooit los?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

wie gooit hier zijn/haar paard nooit los?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 22:07

Vandaag weer op stal. Iemand die haar 'door het dolle heen' paard nog ff beschermers om wil doen omdat hij anders kreupel uit de bak komt. Dus dat paard is zich lekker aan t uitleven. Zij verteld dat haar paard altijd kreupel uit de bak komt, en daarna dat dit voor t eerst in n jaar is dat hij los komt Scheve mond Dan denk k bij mezelf; vind j t gek dat hij zo door t dolle heen is, als ie nooit los komt. Miss is hij wat rustiger als hij elke dag loskomt.

En zo zijn er dus velen op onze stal die hun paard niet los gooien. Ik vraag me dus af of er hier mensen zijn die hun paard ook nooit losgooien en waarom dan niet?

Ik wil mn paard altijd zo lang mogelijk los, lijkt me juist dat ze dat toch wel fijn vinden, ff weer paard zijn.


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:27

ik gooi mijn pony minstens elke dag een half uurtje los, hij kan niet vast staan omdat hij dan gaat hangen, dus dan kan ik meteen zijn stal uitmesten en heeft hij zich vies gemaakt en is zijn energie er ook een beetje uit en istie meteen weer vrolijk voor het rijden.

Daarna ga ik gewoon poetsen, en daarna rijden, maar ik kan me best voorstellen dat mensen hun pony niet losgooien, sommige denken dat hun paard dan vies word en dan hebben ze geen zin om ze helemaal schoon te poetsen ofzo, maar sommige doen het ook voor de benen van hun pony, of omdat het slecht weer is ofzo... misschien vond diegene over wie jij vertelde, dat het slecht weer was, of wil hij zuinig zijn met zijn paardje omdat hij rare bewegingen maakt.

Als hij echt zoveel engergie heeft zal hij het ook wel doen bij het rijden, dus het kan ook gewoon speelsheid zijn, maar dat zal denk ik niet.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:46

ach die mensen denken alleen aan zichzelf,wat nou geen zin in een paard schoon maken!!
het eenigste wat ze willen is rijden in eigenbelang,en niet van het paard,ik vind het heel egoistisch,arme dieren.
zo krijg je dus gestoorde paarden en stalondeugden.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:47

ja ik ken ook wel paarden die noooooooooooooit los gaan. maar ik weet niet waarom niet. de bak is wel vrij weinig leeg om los te gooien daar.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:53

Ik ken wel iemand die haar paard nooit losgooid. Maar dat komt omdat hij dan de bak uitspringt. Het maakt niet uit hoe hoog de omheining of hoe breed de sloot is. hij springt eruit. of hij probeerd het dus en dan gaat het mis. dat is dus al gebeurd dus dat doet ze nooit meer!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:56

Ik hoop voor diegene niet dat hij het durft te zeggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:58

Alle paarden moeten iedere dag even paard kunnen zijn en de benen kunnen strekken!! Ik vind het anders net zoiets zieligs als een konijn opsluiten in ee klein kooitje.


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:03

Fellor schreef:
Alle paarden moeten iedere dag even paard kunnen zijn en de benen kunnen strekken!! Ik vind het anders net zoiets zieligs als een konijn opsluiten in ee klein kooitje.

Of een kanarie in een kooi, of een vis in een kom, of een varken in een hok.. paarden hebben het nog niet zo heel slecht, maar toch: begin bij jezelf.
Maar dit is trouwens wel al een uitgekouwd onderwerp Tong uitsteken

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:16

Nou, als je losgooien in de zin van ff lekker opjagen in de bak bedoelt.. nee, dat doe ik nooit!
Gewoon puur en alleen omdat ik het risico op een blessure te groot vind. Ik heb een fijn paard van mijn ouders gekregen. Dit is het laatste paard dat ik van ze heb gehad, gebeurt hier iets mee, dan ben ik als arme sudent gewoon paardloos. Als die van mij een beestje was geweest dat nog enigzins "normaal" was geweest, oke... tot daar aan toe. Ik zou hem best elke dag los willen gooien, maar ik ben ervan overtuigd dat ie zijn nek breekt. Dingen die ie zoal uithaalt: uit de bak springen, zo hard racen en zo plat door de bocht gaan dat iegeen grip meer heeft en gewoon onderuit gaat. Zo raar steigeren en bokken, dat ie alsnog onderuit gaat, en een keer heb ik hem over de kop zien gaan.
Stuur de dierenbescherming maar op me af als jullie het zo zielig vinden, maar ik ben gewoon te bang dat er iets met hem gebeurt! Ik heb al genoeg ellende meegemaakt, en wil van dit paard even genieten.
Hij komt twee keer per dag uit zijn stal, ga veel buitenrijden, springen en hij mag wel uitrazen aan de longe. 's zomers gaat ie na de training in de wei, dan is ie wel rustig en blijf ik er bij. Heel soms slaat ie dan wel ineens door, dan blijft ie alleen maar rennen, en dan gaat ie naar stal. Wel met tegenzin van mij, maar dat nog lever dan een gebroken been..
Sorry mensen Boos!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:17

Bij de stal naast ons komen de paarden maar twee keer per week buiten.Dan wordt ook de stal gemest Huilen .Ze hebben weien ,ik heb al aangeboden ze buiten te zetten maar dat moest niet.Op deze paarden wordt ook niet gereden.Hetzijn er acht waarvan twee 7jarige nog niet eens beleerd zijn.1 van de 7 jarige loopt alleen maar nog rondjes in haar stal met haar hoofd scheef.Dierbescherming kan je er niet bij halen ze krijgen goed te eten hebben drinkwater.De achterste twee krijgen zelfs geen daglicht.Ze vragen zich wel af waarom de mijne niet eens vast moet van stal naar de wei en weer terug Knipoog .Maar ik ben maar gestopt met uitleggen je kan met deze mensen absoluut niet praten

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:22

Ik niet!

Ik zet ze in de wei Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 06:37

ik gooi hem 1 keer in de week los.. kandie ff lekker zelf doen wattie wil.. en datie danvies wordt? als meneer in een plas heb gerold dan heb ik weer wat te poetsen Haha! en het is heel goed voor het verharen.. laten bij bosjes los die haren Haha!

bij mijn vriend op stal heb je bijna nooit de mogelijkheid tot losgooien, maar we proberen 1 keer per week. we gooien haar gewoon het natuurgebied op Haha! en dat vind ze prachtig..

kreeg gister nog te horen dat je sportpaarden dus niet losmoet gooien vanwege de blessures die ze op kunnenlopen. nou mijn paarden hebbennog nooit wat gehad.. ik vind het juist goed voor de prestaties.. ff een dag relaxen, ff alle energie eruit.. merk je ookmeteen de volgende dag.. gelijk rustiger, dus voorkomt weer blessures doordat ze zich niet zo opfokt.. Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 07:16

Ik snap het niet echt hoor.
'Gewone' paarden mogen wel los in de bak en die hebben niet zo snel een blessure,terwijl paarden die hoog in de dressuur staan niet los komen omdat de kans op blessures te groot is.
Is dat niet egoistisch van de eigenaar zelf?

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:48

Ik snap niet echt wat er met losgooien bedoeld wordt. Dat ze buiten vrij mogen rondlopen? Ik vind het zelfs vreemd als ze een dag niet naar buiten mogen????

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:11

Natuurlijk is het egoistisch van mij! Dat geef ik ook eerlijk toe. Ik denk aan mezelf, als mijn paard wat overkomt dan zit ik zonder. Maar als we eerlijk zijn is de hele sportpaarden fokkerij egoistisch! Maar nog even, paarden die heel erg hoog in de sport lopen zijn over het algemeen ook wat explosiever dan een paardje waar alleen een beetje recreatie mee wordt gereden. Ze hebben een grote conditie en meer energie. Mijn paard mag dus alles van me, ik zoek zoveel mogelijk mogelijkheden dat ie zijn "ei" kwijtkan, behalve losgooien in de bak! ( Heb nl liever niet nog een keer een loslopend paard op de dijk)

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:12

Ik zet mijn pony zelden los in de bak. Vind het onzin.
Ze staat overdag al op de wei het hele jaar door Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:28

Lenn"]
[quote="Fellor schreef:
Alle paarden moeten iedere dag even paard kunnen zijn en de benen kunnen strekken!! Ik vind het anders net zoiets zieligs als een konijn opsluiten in ee klein kooitje.

Of een kanarie in een kooi, of een vis in een kom, of een varken in een hok.. paarden hebben het nog niet zo heel slecht, maar toch: begin bij jezelf.
Maar dit is trouwens wel al een uitgekouwd onderwerp Tong uitsteken
[/quote]

Ik bedoelde juist, dat paarden het inderdaad niet slecht hebben als ze gewoon even lekker los mogen staan enzo (lees eerste regel!!).
Maar dat het net zo zielig is als een ander beestje opsluiten als je ze de hele dag binnen houdt. Lezen is ook een vak Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:29

Joyce schreef:
Ik zet mijn pony zelden los in de bak. Vind het onzin.
Ze staat overdag al op de wei het hele jaar door Haha! Tong uitsteken


haha, ja goed, dan zal in de bak ook niet nodig zijn he Knipoog , maar volgens mij gaat het hier om paarden die ook nooit (of een gedeelte van het jaar)loskomen in het wieland of in de bak.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:34

Mijn paard komt iedere dag op de wei, vind je dat hetzelfde als losgooien? Zo nee, dan is mijn antwoord nee, ik gooi mijn paard nooit los in de bak en ga hem dan opjagen. Op de wei mag hij helemaal zelf weten wat hij doet en als hij de hele dag op een plekje blijft staan, mij best.
Als ik geen wei tot mijn beschikking zou hebben, dan zou ik hem denk ik wel eens los in de bak zetten, maar ook dan geldt dat ik hem niet ga opjagen ofzo.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:52

Dennis staat iedere dag buiten(weer of geen weer, zomer en winter, geschoren of niet). Op het moment alleen overdag(wel de hele dag) en straks weer dag en nacht. Dus hij doet nooit gek tenzij er merries in het spel zijn, maar ik heb hem nog nooit kreupel van het land gehaald.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:10

Lucky kan nu ook niet naar buiten (africhtingsstal) omdat de weides geinjecteerd worden/zijn..
Hij wordt wel in het paddock gezet nu..

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:12

Daisy heeft samen met haar paardenvriendin een paddock tot haar beschikking en staat dus van 9:00 tot 20:00 ofzo buiten.
Zomers gaat ze op het land

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:29

Bij ons staan ze ook minimaal een halve dag buiten. Of op het plaatsje, of in de paddock. En in de zomer heel de dag op het land.
Ze staan op springen als dat niet gebeurd!!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:36

Die van ons staan iedere dag van 7 tot 5 in de wei en bij slecht weer in de bak. Als je ze een dag op stal laat, dan zijn ze echt helemaal gek, of het moet 40 graden inde schaduw zijn, dan rennen ze ook niet zo hard. Ik ken wel paarden die nooit buiten komen en die mensen denken dat de paarden zich verwonden of niet meer te vangen zijn. Echt belachelijk onder deze paarden zijn ook 3 fokmerries die dus echt alleen uit stal komen om uitgmest te worden en dan nog worden ze vastgezet. Zomers als ze een veulen hebben gaan ze wel in de wei, maar niet bij elkaar, want dan gaan ze vechten zeggen ze. Dan denk ik laat ze even dan hebben ze mmoi de rangorde bepaalt en kunnen ze daarna mooi met zijn drieen in de wei staan.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:38

In de bak losgooien kan ik niet want die heb ik niet eens Haha! . Wel komen mijn paarden normaal gezien elke dag minstens een halve dag buiten. Alleen als het de hele dag regent blijven ze binnen anders gaan ze buiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 85 bezoekers