Hoefijzers?? Tips en advies gevraagd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Hoefijzers?? Tips en advies gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 22:26

Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik Kathy hoefijzers laat 'maken'. De laatste tijd kom ik regelmatig over de verharde weg, ik probeer het te vermijden, maar dat gaat natuurlijk niet de hele tijd. ook merk ik dat ze de laatste tijd gevoeliger is dan anders. Wat zouden jullie doen, ik heb helemaal geen ervaringen ermee Bloos Wat kost het en hoe vaak moet je ze (gemiddeld) laten vervangen? Verward

Groetjes!

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:49

Ik heb Cinzano wel op ijzers staan, dit omdat zijn hoeven anders vrij snel brokkelen + ik rij regelmatig op de weg en dan zouden zijn hoeven te snel slijten.
Zijn ijzers laat ik om de 8 weken vervangen, dit kost me 60 euro per keer.


shadowfriend
Berichten: 39
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: omgeving joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:53

als de hoeven langzaam groeien zou ik ijzers nemen anders niet...
ijzers zijn namenlijk niet echt heel erg goed voor de benen

-=_+,.;'Be an Angel, Think i'm Sweet';.,+_=-

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:58

Ik vind het echt ondingen :S
Ze zijn slecht voor de benen van je paard, ze dempen de schokken niet als je met je paard draaft over 't asfalt.
Mijn pony glijd steeds uit met ijzers, over de harde weg. Niet echt tof dus.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 01:08

Al eens gedacht aan hoefschoenen ? Lachen Die kun je gewoon aantrekken als je naar buiten gaat en weer uittrekken als je thuis bent. Het is wel een keer een hoop geld, maar relatief zijn ze goedkoper! (Als je kijkt naar het aantal km. dat de schoenen mee gaan t.o.v. een ijzer).
Mijn hoefsmid raadt de hoefschoenen van Smit-Rijssen aan, maar er zijn vast ook nog wel andere, goede merken.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 06:32

mijn paard moet ijzers voor.. als ik het niet doe? dan scheuren zijnhoeven in en istie blijvend kreupel.. dus dan neem ik dat verminderd schokdemping wel voor lief..

maar hoefschoenen is idd een hele goeie oplossing.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 07:42

Ja ik zou idd ook voor de hoefschoenen gaan, ben je wel wat kwijt, maar je krijgt er wel weer iets goeds voor terug.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:19

Ik zou gewoon eens ijzers proberen; bevalt het niet dan doe je het niet weer. Rondom beslaan kost voor Siki zo'n 60 euro, ze loop ze er na 8 weken ook echt weer af, dus dat kost nogal wat. Nu staat ze ergens anders waar veel meer zandpaden zijn, meteen besloten om geen ijzers meer te nemen.

Faber quisque fortunae suae

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:27

Ik moest mijn pony elke 5 weken laten beslaan en betaalde hier 85 euro voor. Nu staat meneer op blote voeten en gaat perfect.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:37

Kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl ,hier staat een verhaal over natuurlijk bekappen en dus zonder ijzers. Denk er goed over na en als het niet echt nodig is ,bijv. ter correctie o.i.d., zou ik het niet doen.


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:45

Alet schreef:
Ik zou gewoon eens ijzers proberen; bevalt het niet dan doe je het niet weer. Rondom beslaan kost voor Siki zo'n 60 euro, ze loop ze er na 8 weken ook echt weer af, dus dat kost nogal wat. Nu staat ze ergens anders waar veel meer zandpaden zijn, meteen besloten om geen ijzers meer te nemen.


Maar als het haar niet bevalt en ze laat ze er niet weer onderdoen dan zijn wel de hoeven erg verzwakt en gaan brokkelen..
Gebruik de zoekfunctie anders eens, er zijn hier al een hoop topics over geweest.
Ik zou iig zeker geen ijzers nemen.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:54

Ja dat is ook zo...
Het ligt er ook aan wat voor hoeven je paard heeft; Hof zn hoeven groeiden best snel en hij deed behoorlijk lang met zn ijzers, als die er onderweg gingen had hij echt geen gekke brokkels.
Maar als het niet nodig is zou ik het ook niet doen idd.

Faber quisque fortunae suae

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:50

Bij gevoelige hoeven zou ik gewoon je hoefsmit eens om raad vragen. Bij een gevoelige zool, of een paard dat te kort staat heb je meer kans op een hoefzweer of kneuzingen, en dan ben je nog verder van huis. ALs ik jouw as zou ik me laten advieseren door iemand met verstand van zaken.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:03

ik denk eigenlijk dat je aan het advies van joelledsr het meest hebt... Lachen

Faber quisque fortunae suae

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 16:34

Dat denk inderdaad ook! bedankt voor de reacties allemaal, ga eerst de smid maar eens laten komen Knipoog

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, Dexx, Duhelo, Esta_negra, Googlebot, ikbencarmen, rocky_1995 en 77 bezoekers