Formatteren, hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Formatteren, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 20:44

Nou, mijn computer is er dus hard aan toe om een keer geformatteerd te worden. Maar nu het probleem: ik weet absoluut niet hoe ik dit moet aanpakken...

Ik ga zo eerst van alles een back-up maken, maar daarna begint het echte werk dus...

Formatteren zelf zal waarschijnlijk niet zo heel moeilijk zijn, daar weet ik wel uit te komen denk ik.


Maar, daarna moet je alles er uiteraard opnieuw opzetten. Maar, wat is 'alles'?? Ik bedoel, ik hoorde m'n vader over drivers praten die je opnieuw moet installeren ofzo? Terwijl ik dacht dat het een kwestie was van een cd-rom in de computer doen, een paar keer op de muis klikken, en je computer doet zelf de rest.

En ik vraag me ook af welke Windows versie ik zou moeten installeren. Ik heb nu Windows 98 [2e editie, wat dat ook mag betekenen] op m'n computer staan, en heb 128 mb geheugen... Zou het mogelijk zijn hier Windows XP op te zetten zonder dat de computer uber traag is? Het is een P3 700+ [ik weet niet precies hoeveel...].


Ik weet niet of het er erg onduidelijk staat, maar ik zou elke hulp/raad/advies hard kunnen gebruiken!



Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:01

http://www.schoonepc.nl/instal/format.html
succes Lachen

Citaat:
Voor Microsoft® Windows® XP Professional hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies)
1,5 GB vrije schijfruimte
Laatst bijgewerkt door Tinus19 op 30-03-04 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:03

XP draait pas echt lekker vanaf 256mb ram. Ik zou er dus gewoon 98 SE opzetten. Je moet inderdaad drivers downloaden van het internet (heb je meteen de nieuwste). Die drivers zijn oa. voor je videokaart, usb poort, eventuele LAN kaart (je hebt kabel dus die zit er in) enz enz...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:22

Daar moet je dus idd aparte cd's of nog diskette's voor hebben die je installeerd apart voor elk onderdeel. Maar als je wat geluk hebt dan herkent hij nog wat drivers van de vorige installatie Lachen. *hoe bedoel je er zit een lek in format?* Bloos

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 21:32

Ik heb hier wel een cd liggen van de 'sound blaster ...', ik neem aan dat dat voor m'n geluidskaart is... Maar van een mogelijke videokaart zie ik geen software cd's...

Zien die drivers allemaal van internet te downloaden? Ik zou ook niet echt weten wat voor videokaart ik heb enzo...


In ieder geval bedankt voor deze info


Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:34

yup, kan je gewoon downloaden, zal alleen eerst ff kijken wat voor 'n videokaart erin zit

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:37

Niet alles is te downloaden via internet hoor... Als je net een of ander vaag merk erin hebt hangen kom je niet ver. Bovendien, de drivers van een netwerkkaart op internet proberen te downloaden schiet niet op he? Tong uitsteken Aangezien je de netwerkkaart al nodig hebt om op internet te komen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 21:42

Haha, het wordt hoe langer hoe verwarrender Tong uitsteken


Ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar iemand die zelf een beetje weet wat 'ie doet voordat ik m'n computer definitief laat overlijden Nagelbijten / Gniffelen


Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:44

niet iedereen internet via zijn netwerkkaart...Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:22

ALLE drivers zijn te downloaden... Als je het nummer op het stukje hardware hebt kun je het zo vinden.
Wat je ook kunt doen is AIDA installeren die vist er zo uit wat je voor spul in je kast hebt zitten, en die geeft ook de website aan waar je drivers kan downloaden.
Voor veel hardware zijn standaardrivers te downloaden.


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:27

Sorane niet elk bedrijf heeft een website en published zijn drivers zo op internet. Van de grote en middelgrote bedrijven wel ja, maar de kleinere bedrijfjes, daar vind je bijna niets van. En dan heb ik het echt over C merken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:28

Sypheron schreef:
Sorane niet elk bedrijf heeft een website en published zijn drivers zo op internet. Van de grote en middelgrote bedrijven wel ja, maar de kleinere bedrijfjes, daar vind je bijna niets van. En dan heb ik het echt over C merken..


Mijn zusje had een draak van een kast met alleen maar C merken erin en toch waren er drivers Knipoog Het waren standaard drivers maar het werkt wel.
Denk aan Nvidia enz.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:32

Standaarddrivers heb je idd altijd, het werkt ook. Alleen je haalt daar natuurlijk nooit optimaal je systeem uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:38

Sypheron schreef:
Standaarddrivers heb je idd altijd, het werkt ook. Alleen je haalt daar natuurlijk nooit optimaal je systeem uit.


Dat valt best nog wel mee hoor. Maar als jij echt alles optimaal wilt hebben en zoveel eisen aan een pc stelt, dan draai je niet meer op een PIII Knipoog
Voor zover ik hier begrijp gaat het erom dat het ding werkt.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 22:54

Ja inderdaad, ik hoef er alleen maar op te kunnen internetten, en voor school werken. Spelletjes of andere zware programma's gebruik ik sowieso nooit...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:55

Ynzo schreef:
Ja inderdaad, ik hoef er alleen maar op te kunnen internetten, en voor school werken. Spelletjes of andere zware programma's gebruik ik sowieso nooit...


Dan kun je het goed af met standaard drivers als je de originele niet kunt vinden op internet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 36 bezoekers