Eiwitbulten..*zucht*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 23:01

Hai allemaal,

Chinouc heeft last van eiwit bulten..en dat is echt wel zo irritant.
Iedere keer moet ik weer alles nagaan of ik niet iets teveel van dat of te weinig van dit heb gegeven.
Ze krijgt nu over de hele dag verdeelt : 3 kilo Bix,3 kilo franse mix, 3 plakken hooi.

Heeft iemand een idee wat ik beter wel kan doen of beter niet kan doen??

Alvast bedankt!!

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 14:01

Die van mij heeft ze ook en het jeukt Verward Huilen . Wat ik doe is appelazijn geven en de bultjes eens per week metbetadine scrubben om de korstjes te verwijderen want juist die schijnen de jeuk te veroorzaken.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:48

Gail schreef:
Die van mij heeft ze ook en het jeukt Verward Huilen . Wat ik doe is appelazijn geven en de bultjes eens per week metbetadine scrubben om de korstjes te verwijderen want juist die schijnen de jeuk te veroorzaken.


Korstjes ?? sorry weet je wel zeker dat het Eiwitbuktenzijn ??

Die van mij heeft ze ook al jaren en leveren geen problemen op ze komen en binnen 3 dagen zijn ze weer weg.

Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 18:51

3 kilo brok en 3 kilo franse mix; ik weet niet precie swat dat laatste inhoudt? Maar je kunt uitrekenen hoeveel voedereenheden je paard ongeveer nodig heeft. Ligt er aan hoe groot je paard is en wat voor werk je ermee doet?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 16:42

De mijne had ze toen ik net op stal kwam, kreeg ze veel meer kuil.
Nu heeft ze er geen last meer van, en ze gaan idd na een paar daagjes weer weg

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 11:39

Ja ik denk dat ik haar op 3 kilo bix en 1 franse mix hou en zelf nog 2 kilo pavo herbasan bijvoer.Hier zit nml weinig eiwit in.
Die bultjes gaan normaal ook bij chinouc binnen een paar dagen weg maar het worden er nu alleen maar meer.Kuilgras krijgt ze al een tijdje niet meer,dus dat kan het niet zijn.
Maar als mn volgende plan niet werkt bel ik de veearts even.

Bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:30

Volgens mij zijn eiwitbultjes wel hetzelfde als ik heb, mijn dierenarts noemt het graanbultjes en voor zover ik begrepen heb is het een allergische reactie op meestal eiwit (gras, kuil) maar het kan ook allergische reactie op iets heel anders zijn. Zon helpt goed maar daar heb ik nu weinig aan. Boos!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:41

Gail volgens mij zijn dat geen eiwit bultjes hoor Verward
Die van mij had ook last van kuil waar teveel eiwit in zat, en nu krijgt ze hooi en heeft ze er geen last meer van.
Maar eiwitbultjes zouden geen korstjes moeten hebben!
Het lijkt meer op een allergische reactie van iets anders, of bijv. nog meer op een soort exceem.
Als ik jou was zou ik er mee naar een andere DA gaan, eens vragen voor de zekerheid.
Beterschap voor jullie paarden!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 22:30

Nou, die van mij had een paar maanden geleden ook hele erge last van bultjes of beter gezegd bulten!.... De laatste keer gingen ze ook open en kwamen er korstjes. De dierenartsen die ik heb geraadpleegd wisten allemaal niet wat het was en ook de behandelingen verschildden onderling! Verward De laaste DA vertelde dat als het niet beter zou gaan, ik om de paar dagen zelf een injectie zou moeten geven om de allergische reactie te onderdrukken! Nou, blij dat ik was dat het kort daarna helemaal verdwenen was!!!! Party!! Veel succes en sterkte met je zoektocht naar de oorzaak!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, BeFunny, Danseresje, Folani, fro, Hannanasjuh, Laura1982, Muronia, Pytje, xRooss en 99 bezoekers