astmatisch help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

astmatisch help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 20:39

haalo wie kan mijn helpen,mijn pard heeft elke voorjaar zomer last van astma,en heeft al vele kuren ventilulmin gehad,en antibiotica..in de herft en winter heeft ze nergen slast van!gelukkkig,en om het te ondersteunen gebruikte poeder van hmphorsse en dat hielp goed...maar sinds vandaag ben ik echt geschrokken ,ze was benauwd,je hoorde haar piepen,en hoesten wat van binnenuit komt,niezen,loopneus,je kunt de sneel ademhaling zien aan de flanken en neusgaten...wat moet ik nou doen??zodat ik nog fijn met haar rijden kan!!want in juni ga ik op vakantie met haar,en zou niet fijn zijn dat ze het niet vol kan houden!!ze staat al veel buiten,krijgt kuil,of nat hooi,en kruidenmuesli enz.. wie helpt??? gr Verdrietig


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:46

Een oude pony van mij (welsje) staat bij goede vrienden (ver weg) ze was zg dampig, kreeg prednison, waardoor ze ook zg "chronisch hoefbevangen" werd. Uiteindelijk heb ik haar naar mijn hoefsmid gehaald omdat de hoefsmeden daar er niets aan durfden te doen (ze had echt eendebekken als hoeven ! niet om aan te zien, kon nauwelijks meer lopen) Mijn hoefsmid heeft dit helemaal hersteld, maar toen ze toch op visdonk was, hebben ze ook naar haar zg dampigheid gekeken. Einde van het verhaal, ze was helemaal niet dampig maar allergisch voor bepaalde grassoorten. Hier zijn ze achter gekomen door haar bloed te testen Verward , vervolgens werd er een serum gemaakt van haar eigen bloed, en kreeg ze dit als medicijn, het werd eerst veel erger, en nu is het helemaal over, ze loopt weer als een trein + staat ze niet meer te pompen o.i.d. en ze hoest niet meer.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 20:50

hallo,waar kun je zo;n test laten maken? mischien is mijn paard dan ook allergisch en krijgt ze er wat goeds voor,maar ventipulmin zul je dus niet adviseren!! prednisolon heeft mijn paarje ook gehad..

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:10

Bij mijn welsje is dit bij Visdonk in Roosendaal gebeurd, ik weet niet waar ze dit nog meer doen. Maar het verhaal klopt, mijn welsje had dit ook maar bepaalde perioden van het jaar, de ellende begon pas echt met de prednisolon, ze was erg gevoelig voor dit medicijn! Ik ben heel erg slecht in topografie en weet niet waar Lichtenvoorde ligt, maar ik weet wel dat Visdonk het bloed naar een Lab heeft gestuurd, die met deze conclusie kwamen....dus ws kan elke Da dit (als ie maar wil !) het telnr. van visdonk is 0165-583750 (vragen naar Ben Bosker) die kan je misschien doorverwijzen ?

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:22

alvast bedankt,ik zal morgen even bellen

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 19:01

hallo,vandaag ging het al wat beter,door de spuit die ze gisteren gehad heeft..maar nou wouden ze mij ook prednisolon geven,alleen als ze er last van heeft dat je dat kunt gebruiken!!kan dit kwaad of weet iemand een goed homeopatische middel er voor dat gelijkt helpt??

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:09

Mijn welsje werd dus steeds bevangen van Prednisolon, die kon er dus absoluut niet tegen...da's per paard verschillend waarschijnlijk

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 19:14

zou je het mij aan raden om te gebruiken,want ze heeft al eerder van die trioep gehad en vele bussen vol ventipulmin,of kan ik beter overgaan naar homopatisch


Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:16

Da's een gewetensvraag die ik niet voor je kan beantwoorden, mijn instinct zegt: nee! als het mijn eigen paarden betrof, nadat ik gezien heb wat voor ellende je er mee kunt veroorzaken, aan de andere kant, ken ik een halflinger die het elk jaar krijgt ivm allergie voor muggenbeten (anders krijgt hij open wondenhiervan !) Dus het is niet voor elk paard hetzelfde.
Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in homeopatische middelen.
Dus het zou aan de conditie van je paard liggen, ....kan het in jouw opinie echt niet anders...dan heb je geen keus...kun je het nog ff aanzien..zou ik eerst proberen uit te zoeken (zoals bovenstaand) WAAR ze precies allergisch voor is. Bij een paard van een vriendin van mij bleek dit bv Berkenbomen te zijn...boom gekapt...einde dampigheid !

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 21:39

ja ik heb er met mijn dierenarts over gehad,en zei dat testen doen geen zin heeft,en dat je er moeilijk achter komt waar ze allergisch voor zijn!!maar ik wil het wel graag weten?kost zoiets duur als je dat laat doen?

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 21:41

weet jij nog een site op internet waar ik het mischien kan vinden waar ze die testen doen? geloof je in acupunctuur?

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:20

Ik zal het morgen vragen aan een vriend van mij die DA is, ik weet wel dat ze, als ze vroeger allergietesten deden, het paard in de kliniek ondergebracht werd, en er dan huidtesten e.d. gedaan werden. Deze (nieuwe ?) techniek hebben ze alleen wat bloed nodig. Morgen hoor je meer (als ik hem te pakken krijg natuurlijk!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 bezoekers