Nachtmerrie kwam vandaag uit....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Nachtmerrie kwam vandaag uit....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 19:29

Al enkele jaren ergeren we ons groen en geel aan motorcrossers, die het nodig vinden om hier onder tussen de snelweg en onze wei door (waar ze niet mogen komen!) te komen crossen. Onze paarden zijn gewend aan het verkeer dat over de snelweg dendert, maar aan zo'n crossmoter die ineens vlak langs de wei komt racen dus niet!

Wat ik al een paar jaar vreesde is vanmiddag gebeurd. Ik sotnd binnen voor het raam en zag het tot mijn grote schrik gebeuren. Bloos!

Er kwam een crossmotor aanscheuren vlak langs de wei, Fabienne schrok zich de pleuris en maakte van schrik een noodsprong schuin omhoog en naar rechts, weg van de crossmotor. Daarbij nam ze een weipaal van 15 cm dik mee, en ze viel zijdelings/half ruggelings op het asfalt van de straat, maar toen was ik al naar buiten aan het 'rennen' (dat kan ik helemaal niet met die kapotte knie) Boos!

Ze stond gelukkig bij de andere twee paarden in de buurt, maar bleef zo stilstaan, dat ik mijn hart vasthield, maar gelukkig, toen ik dichterbij kwam, zette ze een paar passen, dus dat was een opluchting. Ze bloedde echter flink uit haar mond. Bij nader bekijken bleek er eens tuk van haar bovenlip afgescheurd te zijn van ongeveer een cm of 4 bij 2, en dat bungelde nog aan een stukje..........
verder lijkt ze alleen wat schaafwonden te hebben, maar dat zien we morgen verder. Meteen de DA gebeld en die heeft het stuk lip verwijderd, na haar een roesje te hebben gegeven. De rest lijkt vooralsnog mee te vallen........

Ik ben ondertussen wel heeel erg boos op die motorcrossers, want dit is niet het eerste ongelukkige voorval; er is er al eentje verpest voor haar leven, die kan nooit meer mee op buitenritjes, want die schiet helemaal in de stress als ze een crossmotor hoort!

We hebben er in ieder geval melding van gemaakt bij de politie en morgen gaan we informeren bij de provinciale waterstaat naar de mogelijkheden om de boel zo af te sluiten, dat crossmotors daar niet meer kunnen komen, want tot die tijd heb ik geen seconde rust meer en durf ik haar niet meer in de wei te zetten daar Huilen


Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:36

Ojeej zeg wat erg!!!
Gelukkig valt het nog een beetje mee zo te horen, maar toch is het niet leuk Boos!
Ik hoop dat je een oplossing kan vinden zo dat dit nooit meer kan gebeuren!!
Beterschap aan je paardje.

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:36

Oh arme Fab wat moet ze geschrokken zijn, en Fiek dan? of stond die niet buiten???

Geef haar maar een flinke knuffel.

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:37

he wat erg, echt de politie waarschuwen hoor, dat kunnen ze echt niet doen!
Veel sterkte met je paardje, echt heel erg dat mensen dat doen Boos!

-

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:38

Nu zou je met alle liefde spijkers strooien he?? Net zo lang totdat all banden lek zijn..

Ontiegelijke &*$%#^& Boos!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:38

Arm paard wat zal die geschrokken zijn! Boos!
Ik ben vorig jaar ook al eens tijdens een buitenrit bijna in het draad gevlogen omdat ze in een noodvaart langskwamen, gelukkig kon ik blijven zitten en bleef mijn paard nog redelijk cool eronder...
Ik zou zeker een melding ervan maken!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 19:39

Ja Fiek en Nisolde stonden in het vak naast Fab, maar die zijn nou eenmaal niet zo schrikkerig als Fab. Die schrok zich gewoon de pleuris en nam in het wilde weg gewoon een noodsprong.

Ze staat heel zielig op stal te wiebelen van de verdoving en zweet zich ondertussen te pletter ook nog, dus zo weer ff checken hoe het met haar is.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:39

Ach gossie, wat ontzettend zielig voor Fabienne Verdrietig
Brrrr, dat verhaal over dat afgescheurde stuk lip, dat moet toch wel heel erg pijn gedaan hebben.
't Is zo zonde als je paard op zo'n manier verprutst wordt, dan voel je je waarschijnlijk behoorlijk machteloos.
Ik hoop echt voor jullie dat dit nooit meer zal gebeuren en dat er een oplossing gevonden wordt.
Veel sterkte Ach gut

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:39

Aaah wat rot zeg!
Hopelijk mogen ze daar niet meer rijden!!
Beterschap met je paardje!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:42

Hoop dat fab er niet nog schrikkeriger van word.

En idd flink aanpakken die crossers

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:44

jee wat erg fab
idd een nachtmerrie
eikels ook zeg met die motors
hebben echt geen idee waar ze mee bezig zijn
sterkte met de schrik en met je arme paard

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:48

Wat erg voor je zeg...

Veel beterschap voor je paard, en ik hoop dat provinciale staten er wat aan kan doen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:50

OH mijn hemel!! Hoop dat Fabienne er niet al te veel aan overhouden zal, oh wat erg zeg. Daar mag inderdaad wel eens wat aan gedaan worden, jammer altijd dat er iets moet gebeuren voordat ze overtuigd zijn, voor zover ze dat al zijn dan..........Sterkte en heel veel beterschap voor Fabienne, zielig hoor.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:51

djeez, wat een narigheid, idd bij de politie en andere instanties melden en blijven zeuren voor een oplossing.
Dit kan echt niet.

Geef Fab een dikke knuffel Ach gut

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:52

hé bah wat vervelend. Had die motorcrosser niets gemerkt of was hij gewoon associaal doorgereden?
Maar ik ken het gevoel, de wei waar Evita 's zomers staat ligt ook vlak bij zo een crospad, en zeker in het begin zorgde dat voor de nodige stress en bokkensprongen als ze langskwamen.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:52

Jeetje dat is idd ontzettend schrikken. Ik hoop dat de politie er wat aan kan doen dat er geen motercrossers meer komen. Die crossers zouden zelf ook beter moeten weten. Ik hoop dat het met fab meevalt en dat ze er snel weer boven op is. Veel sterkte ermee!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:55

jeetje dat is schrikken,maar stond je paard achter prikkeldraad omdat het stuk lip echt los is geraakt?

Karaat_the_newforest op Instagram

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:00

Arm dier... Ach gut
En wat een schrik voor jou! Scheve mond

Stuur je je bericht ook in naar jullie lokale sufferdje?
Maakt mensen allicht weer wat wijzer...

Misschien kunnen er van die hekjes komen waar crossers
niet door kunnen en fietser moeten afstappen om er tussendoor
te manoeuvreren?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:05

Tjee Fab, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent
en wat zielig voor Fabienne, hoop dat het allemaal weer goed komt met haar lip en dat ze er geen nare ervaring aan over houdt.
Wat een onbezonnen lui zeg, hoop dat ze er snel wat aan doen, zodat dit nooit meer kan gebeuren. Beterschap met je paardje Ach gut

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:09

Wat moet jij ontzettend geschrokken zijn!!! En Fabienne natuurlijk ook. Waardeloos is dat dat ze geen rekening houden met die dieren. Zie het nu al weer, de motoren komen uit de winterstalling en de zondagsritjes beginnen weer....met zo'n 40 motoren achterelkaar lekker touren door de polder.....dan ben je als paarden bezitter niet blij.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 20:13

We hebben rondom een paardvriendelijke afrastering, alles rubberband en schriklint..........maar in haar noodsprong nam ze een paal van 15 cm mee, die bij de grond is afgebroken, en die afgescheurde lip is denk ik aan het asfalt te danken, waar ze op terecht kwam.

Ik zag net dat haar onderlip ook flink geschaafd is, en aan haar rechterkant heeft ze overal kleine schaafplekjes; haar spronggewricht rechts voelde warm aan, dus dat zal wel een zwelling worden Boos!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:46

Verdorie, Fabienne, wat ontzettend akelig Scheve mond
Heel veel beterschap toegewenst.

Gillian

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:52

zow dan heeft ze het helemaal voor elkaar gekregen zeg op asfalt.
hoop dat je paardje snel geneest !

Karaat_the_newforest op Instagram

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:54

He gatver, wat een kl**tviolen heb je er ook tussen zitten he Boos! Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke Boos!
Ik hoop dat het met haar spronggewricht uiteindelijk meevalt en ze er niets aan overhoudt Fab Ach gut

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Mystylove
Berichten: 262
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:55

Beterschap met je paardje heb je er al iets van gehoord dat er geen motercrossers mogen komen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Blijgeestig, c_alsemgeest, Iser, Larissajulia, nick_en_ik, Ptl4ever, Roosch, sassefras, StalNollie en 184 bezoekers