Cap... het vervolg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Cap... het vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 13:03

Ik vind het wel grappig dat er mensen zijn die zich meteen helemaal aangevallen voelen als je eens een keer zo'n topic opent. Best hoor, ik doe ook wat ik zelf wil, ben ik het helemaal met jullie eens. Riep ik vroeger ook altijd.

Maar nu een andere kant op.

Als argument wordt aangedragen 'ik bepaal wat ik zelf doe'
Wat ik me gewoon even afvraag, als er een ongeluk gebeurt, dan ben jij niet de enige die met de gebakken peren zit. Oa je ouders, je partner, je paard, je werkgever, de verzekering.

Misschien vergezocht van mij hoor, maar wat vinden jullie daar nou van?

De eigenaar van mijn verzorgpaard is een paar weken geleden met paard en al over de kop geslagen en toen het paard opstond kreeg ie een paar stevige trappen tegen zn cap. Cap heeft hm dus waarschijnlijk een gebroken schedel oid bespaard. Als ik zijn vrouw was en hij had die jacht zonder cap gereden, omdat 'dat toch zijn zaak is' zou ik heeel erg boos zijn geweest denk ik?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:12

Je hebt ergens wel gelijk, hoor. Mijn baas en vriend zullen er niet blij mee zijn, als er iets gebeurd (door eigen stommiteit) Natuurlijk moet je gewoon je cap op en verantwoord met je paard bezig zijn.
Als mensen zeggen dat ze het er niet mee eens zijn, vind ik dat die personen even diep moeten na gaan denken over waar ze mee bezig zijn. Je bent wel verantwoordelijk voor jezelf en voor je directe omgeving.

Toos paardloos

Tima
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:19

Ik vind dat Laura gelijk heeft.
Natuurlijk denk je daar niet gelijk aan als je op je paard stapt zonder cap
of wat dan ook.
Maar ik vind het ook raar, dat als je je ruiterbewijs doet ze er niet goed
op letten wat je nu eigenlijk draagt.
Natuurlijk wel een veiligheidscap op en chaps of laarzen, maar in mijn groep reden er zoveel met gewoon grote bergschoenen op de pony's die piepkleine beugels hebben!
Ikzelf rijd nu altijd met een veiligheidscap en chaps+paardrijschoenen.
Ik reed eerst op een stal met allemaal jonge paarden die nog hartstikke
onbetrouwbaar waren, en daar heb ik wel een paar mensen hard zien vallen zonder cap op hun hoofd.
Sindsdien rijd ik ook altijd met cap, het is wel stom want doordat ik iemand zag vallen zonder cap ben ik het pas gaan doen.
Maar ik heb behoorlijk geluk gehad dat ik nooit zonder cap ben gevallen op mijn hoofd.
Knipoog

So drive me out
Out to that open field
Turn the ignition off
And spin around
Your help is here
But i'm parked in this open space
Blockin' the gates of love

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:27

mijn ouders vinden ook dat ik met een cap moet rijden, maar gelukkig komen ze op nooit op stal om te kijken. Mijn vader soms met springen, maar die zegt er verder niets van. hij weet dat dat toch geen zin heeft. Ik weet hoe ze er over denken maar toch rij ik niet met cap. Vrijheid blijheid zeg ik maar. Verder hebben buitenstaanders niet over mij te oordelen. Ik hou niet van dat belerende toontje dat je van sommigen hoort als ze weten dat ik niet met cap rij. Hebben ze zich niet mee te bemoeien. Ieders eigen verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:28

Ik ben vooral heel erg benieuwd naar wie nou alle schijnheilen zijn hier. Als ik op gemiddelde dagen eens in het bos en op het strand kijk, zie ik heeeel veel ruiters zonder cap.
En als ik hier dat gemuts lees, rijdt zo'n beetje heel Bokt behalve ik met cap. Klopt statistisch gezien voor geen milimeter.......

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:35

Je hebt helemaal gelijk! Je hebt meer anderen ermee dan jezelf!

Ik zelf reed vroeger altijd met cap op. Maar de laatste maanden is het alleen maar op wedstrijden, wanneer ik zo'n ding op zie. Het is gewoon gemak zucht, ben gewoon laks. want: 'Ik val immers nooit van het paard af?!' Tja, maar je moet maar eens vallen, en dan goed, dan zit je flink de l*l.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:38

Ik zal eerlijk zeggen, ik rijdt met Evita bijna nooit met cap...
Alleen als ik ga springen ofzo dan doe ik even een cappie op, maar ik heb ook neit zo'n goeie veiligheidscap.
Ik neem me steeds voor dat ik de volgende keer gewoon een cap op doe met rijden, maar dan doe ik het een keer en dan vind ik het toch een rotding, t zit helemaal niet lekker.
Van mijn moeder hoed ik op Evita ook niet echt een cap op, ze heeft liever van wel maar het maakt haar niet zo heel veel uit. Op andere paarden draag ik wel altijd een cap, vooral als ik ze niet zo goed ken. Op de manege is het zelfs verplicht, anders wordt je de les uitgezet. ook bij volwassenen!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:42

Tja, belerend toontje.... zo zie ik dat niet.
Zelf rijd ik op mijn eigen paard nooit met cap, alleen tijdens de springles op de manege, dan is het verplicht. Wat een ieder doet, moet hij/zij voor zichzelf weten natuurlijk. Ik vind het wel vervelend dat er dan mensen roepen: "ik vind mensen die zonder cap rijden zo stom", dat slaat nergens op. Alles is voor eigen risico.

Op mijn jonge bijrijdpaard reed ik eerst altijd zonder cap, nadat ik er voor de 2de keer afviel kreeg ik van mijn vriend (die flink geschrokken was) een nieuwe cap die ik verplicht op moest op dat paard. Ik had die cap net 5 dagen, val van dat paard met mijn hoofd tegen het schot!! Gelukkig had ik dus die cap op, want het was een harde smak. Kon een week mijn nek amper bewegen en doe op dat paard dus mijn cap op.

Maar op mijn eigen paard rijd ik nog steeds zonder cap, dom misschien maar ik kies daarvoor. Heb het gevoel dat ik mijn paardje goed ken.

En of ik me verantwoordelijk voel tegenover mijn vriend bijv? Hij rijdt in de auto veel te hard en zonder gordel om Frusty , da's vergelijkbaar toch? Hij vindt dat hij goed rijdt en dus geen risico neemt. Wat kun je daarvan zeggen?

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:52

Tja en moet je dan niet boos worden op de mensen die roken want die kunnen kanker krijgen. Mag je dan wel autorijden? ondanks een gordel kun je verongelukken.Word je ook boos op mij als ik op mijn fiets stap zonder helm want ik kan vallen en op de stoeprand terecht komen met mijn kop.
Zal ik dan ook maar meteen binneblijven al kan mijn familie dan weer boos worden als het huis affikt en ik geen rookmelder had..

Nogal een onzin hoor dan moet ik bij elke stap die ik zet aan mijn nabestaanden denken.Daag dan heb ik geen leven meer voor mij geen cap. Misschien dat ik ooit de voordelen ga zien tegenover de nadelen..
enne sonja je hebt gelijk hoor. Ik heb oa in dat andere topic een paard (ik rijd altijd met cap mensen gezien) die ik irl al zonder cap heb zien rijden...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:05

Ik ben het met Kim eens. Als je overal zo bij stil staat, moet je ook bij gewoon lopen een helm op doen, je kan immers ook struikelen ofzo.
Ik denk dat autorijden, ook MET gordel, nog heel wat gevaarlijker is dan paardrijden. Overal zitten risico's aan. Tuurlijk is het beter om met cap te rijden, het is ook beter om met een body protector paard te rijden...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cer

Berichten: 30150
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:14

Nou Sonja ik ben het met je eens hoor, ik zie bijna nooit iemand met een cap rijden. En wat ik al zei, ik heb er zelf geen en ik ga dr ook geeneen kopen. Maar wat dat betreft komen er hier op bokt over het algemeen allemaal superpaardenverzorgers Haha! Niemand hier straft zn paarden, bijna alle paarden krijgen eerder een snoepje dan een knoert en er wordt geweldig gereden (ondanks het feit dat er van alles bokt en vandoor gaat, vandaar die cap natuurlijk Haha! )

Maar goed, zoals iemand anders ook al zei, als je met je nabestaanden (de verzekering zoekt het maar uit, net als mn baas hahaha) rekening moet houden, mag je je wel opsluiten in je kamer en hopen dat je geen hersenbloeding of een hart aanval krijgt. Maar het is wel zo dat paardrijden een risico met zich meebrengt. Het zijn grote sterke dieren waar maar al te vaak onkundige mensen mee bezig zijn (ik denk dat vooral aan de zomerruiters die ook voor de lol een keer een buitenritje gaan maken, wel eens gezien? met korte broek en al Frusty )

Mijn nabestaanden weten dat ik risico's neem, en ze staan erachter. Sterker nog, ze hebben mij altijd gestimuleerd om te doen wat ik doe. Dat daar risico's aan vast zitten weten ze heel goed, net als met auto- en motorcross bijvoorbeeld, of bergbeklimmen of wildwaterkano-en noem maar op). Als ik een ongeluk krijg, heb ik òf een geweldige beoordelingsfout gemaakt, of gewoon dikke pech gehad... oliebol happens...
Laatst bijgewerkt door Cer op 18-12-01 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 14:27

ja dat ben ik wel met jullie eens, dat je overal wel een punt van kan maken. Maar een cappie blijft toch simpel en volgens mij is het enige punt dat ie niet altijd lekker zit.

Overigens hoef je mij niet meteen te gaan bekijken al de mevrouw met het vingertje (waar is die smiley)
hehe. Just questioning... Maar vind het wel grappig dat er mensen heel opvliegend reageren dat ze 'dat toch lekker zelf mogen weten' helemaal mee eens hoor. Prima. Maar gewoon even een eye-opener...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:00

goh, wie zou er nou bedoelt worden met mensen die hier op bokt zeggen dat ze een cap ophebben maar hem soms niet ophebben. Schijnheilig

hahaha, ik dus. Ik heb hem alle 2 de keren in Lunteren niet op gehad omdat ik hem was vergeten mee te nemen.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:07

ik denk dat je pas eg de voordelen van een cap ziet als je het zelf heb meegemaakt van dichtbij oid dat iemand hem nie ophad en har dis gevallen. ik zelf ben een keer van queen afgevallen zonder cap en heb toen heel licht van een ander paard een trap tegen mijn hoofd gehad. zware hersenschudding nog heel veel geluk mee gehad. sindsdien rijd ik bijna ( altijd) met cap. in de les en buiten sowieso. in de les is het verplicht en buiten doe ik hem altijd op. maar als ik in de wei rijdt heb ik hem bij queen nooit oo tenzij ik ga springen omdat ik er dan nogal eens wil afvallen en bij soraya heb ik hem vaak wel op maar ook lang niet altijd.

verder ben ik het met kim eens.... je kan onmogelijk met iedereen rekening houden bij alles wat je doet. dan kan ik beter thuis achter de geraniums gaan zitten....

Love the life that you live, live the life that you love


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:28

En ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik ben gevallen.
Maar al had ik men cap op gehad was het toch niet voorkomen dat ik een gebroken arm had , en die schouder uit de kom had ik met een cap op ook nog wel gehad. En een dikke knie en been voet, waarmee ik nooit mee naar de dokter ben geweest maar een half jaar later het ook nog goed voelde, dus zal ook wel iets meer als gekneusd zijn geweest Lachen Dat had die cap ook allemaal niet voorkomen.

Er word gedaan alsof je alleen maar op je kop kan vallen.

Ik heb ook al veel paarden zadelmak gemaakt en ook nooit men cap op gedaan. Ja, misschien dom. Maar men nichtje heeft een gebroken neus gehad door haar cap Verward

Ik zal dadelijk als ik naar het paard fiets men cap ook wel opzetten want wie weet wat er gebeurd Knipoog

En verder heb ik zoiets. Als het tijd is om dood te gaan gebeurt dat toch wel. Je leven is volgensmij voor een groot deel al bepaald bij je geboorte.
En dan ga ik liever dood bij men paard dan dat ik dadelijk tegen een vrachtauto geplakt zit

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:34

Tja, zolang je maar niet achteraf gaat zeuren had ik toch maar de cap op gedaan.

Ik ben 33 jaar en een van de weinige in mijn omgeving die een (Casco) cap draagt. En gelukkig maar, want ben een keer met mijn hoofd op de bakrand terecht gekomen en zonder de cap grote schade gehad. De cap is voor mij net zo vanzelfsprekend als zadel en hoofdstel, hoort er dus gewoon bij. Wordt ook regelmatig aangesproken dat ik het doe, en dat het dom staat, maar veiligheid boven alles en als het voorkomt dat ik onnodig eerder dood ga, graag voorschut rij met een cap.

Eigenlijk zouden ze een extra regel in de verzekeringen moeten toevoegen, pas uitbetalen bij dood of blijvend letsel als de ruiter ene cap op had ten tijde van het ongeluk, een een cap voldoet aan de gestelde ISO normen en geen oude uitgedeukte vergrijste helm (zoals die van Voorn).

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:51

als je het artikel van Voorn dat laatst IDS stond gelezen had Eleonoor, dan had je geweten dat Albert Voorn ALTIJD een cap draagt, misschien issie vaal en grijs, maar speciaal op maat gemaakt voor hem en ik meende dat hij sprak over meer dan 1000 piek! hij veroordeelde iedereen die geen cap droeg, dus ik denk dat hij in deze een slecht voorbeeld is!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 16:00

Mmm... om te zeggen 'als het tijd is om dood te gaan gebeurt het toch wel' Vind ik wel heel erg krom hoor. Als we je laten kiezen tussen dood of vallen en een cap op hebben, weet ik wel wat iedereen kiest hoor Haha!

Ik denk dat je jezelf heeel erg tegen je kop slaat als je eens valt en er is iets ernstigs, en je had geen cap op. Okee, natuurlijk kunnen er ook 20 erge dingen gebeuren waar een cap NIET tegen helpt, maar het beschermt toch je hersenpan. Armpje breken of hersendood... mmm..., kijk het is allebei niet leuk, maar uhm?...

Dat je anders wel achter de geraniums kan gaan zitten, spreek ik tegen. Een betere wereld begint bij jezelf, niet waar.
okay, je kan wel in alles een gevaar zien, maar een cap is zo'n kleine moeite om op te zetten en kan een boel schelen.

Ik rijd niet altijd met cap, dat geef ik eerlijk toe hoor. Maar buiten, en met springen wel. Als ik een vreemd, of vooral jong paard rijd zit ie wel op mn koppie!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:14

Bij mij is het er altijd ingestampt met cap te rijden, op al mijn verzorgponies moest het en van mijn ouders ook. Ik ben zelf een keer goed hard van mijn altijd brave verzorgpony afgevallen, toen kon ik dus een nieuwe cap gaan kopen, maar ik had zelf alleen een beetje hoofdpijn. Mijn vroegere instructrice, wiens paard ik reed, is een keer met springen van haar paard gevallen en kreeg een hoef tegen haat hoofd. Volgens de dokter zou ze dood zijn geweest als ze haar cap niet ophad. Dat zet je wel aan het denken. Ik heb overigens een champignoncap, niet de mooiste dus, maar wel degelijk en hij zit beter dan mijn oude.
Natuurlijk kun je in de omgang ook een trap tegen je hoofd krijgen, hier in de buurt is pas de vrouw van de dierenarts overlegen nadat ze van de kar gevallen was, er is iemand overleden door een trap in het weiland, bij mijn verzorgpaard heeft iemand in de bak een trap gehad van een pony, komt nooit meer goed, er is hier iemand doodgebeten, ga maar door. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar ik wil niet op een manier dood of achter de geraniums eindigen die ik makkelijk had kunnen voorkomen.
Iedereen moet het verder voor zich weten, mij zie je niet zonder. Zoals ik al in een ander topic zei, zelfs het braafste paard kan struikelen.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:25

Ben het helemaal met Eleonoor eens. Verzekeringsmaatschappijen moeten pas overgaan tot het betalen van vergoeding als duidelijk is geworden dat men een cap heeft gedragen.

Als je een beetje pech/geluk hebt, werken de meeste verzekeringsmaatschappijen al op deze manier. Als jij kan aantonen dat je er zelf binnen de grenzen van redelijkheid en billijkheid alles aan hebt gedaan om schade en letsel te voorkomen, zal een verzekeringsmaatschappij niet zo moeilijk doen.

Het wordt een ander verhaal als dit niet zo is.
Even een voorbeeld: Je bent op zoek naar een nieuw paard, je hebt een advertentie gezien die je aanspreekt en gaat kijken en rijden. In de advertentie stond, pittig paardje met rijden. Ach, denk je, ik kan goed rijden, kom maar op met die bok en mijn cap???? Ohh die heb ik niet nodig hoor.

Vervolgens vindt paard jou geen goede nieuwe eigenaar en hop daar lig je met hoofd op de bakrand.
Gevolg?? Flinke schedelbasisfractuur en nog wat minder aangename dingen en als klap op de vuurpijl blijk je uiteindelijk ook nog eens arbeidsongeschikt te worden.

Slim als je bent, stel je de eigenaar van het paard aansprakelijk, deze is immers aansprakelijk voor de schade die zijn paard veroorzaakt heeft.
Tot de verzekeringsmaatschappij van deze eigenaar eens vriendelijk aan je vraagt of je ten tijde van het ongeluk een cap hebt gedragen.
NEE dus. Gevolg??????
Een JARENlange procedure waarbij je uiteindelijk nog maar moet afwachten of je ooit nog een cent schadevergoeding zal zien.

Nu zal iedereen denken, wat vergezocht dit allemaal, het zal in de praktijk wel loslopen.
Bovenstaand voorbeeld is een zaak die op dit moment speelt, en inmiddels alweer een jaar of 2. Het einde is nog lang niet in zicht.


Moraal van dit verhaal Haha! Doe wat je zelf wilt, maar aanvaard dan ook wel de consequenties daarvan.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 16:29

jup heb ook wele ens zo'n verhaal gehoord. Nou dan is je leventje mooi naar de kl*t*

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:12

Sjongejonge wat een enge reacties hier zeg!

Niemand hoeft boos te worden op iemand die geen cap draagt (tenzij het iemand ‘close’ van je is). Maar jij-geen-cap-drager hoeft ook niet boos te worden als iemand zegt dat dat stom is. Want het IS stom! Of dan in ieder geval stom in de zin van dom. En ja roken is ook dom.

En het excuus van ‘je dan moet ik overal aan denken en moet ik ook een cap op als ik loop’ dat vind ik net zo makkelijk als dat jaren geleden niemand wat aan het milieu deed want dat ene flessie in de glasbak hielp niet, pas als iédereen het deed dan hielp het dus waarom zou ikkie in mijn uppie er iets aan doen? Vind ik ook dom.

En jammer voor mijn nabestaanden? Sjongejonge! Mijn moeder heeft al een kind verloren – laat ik het even bij die details houden – en ik ga echt niet tussen de geraniums zitten maar kan de risico’s wel beperken! Ze vindt het heel eng dat ik rijd dus waarom geen maatregelen treffen? Als zij daar nou rustiger op slaapt dan is dat toch een hele kleine moeite? En mijn baas is ook niet blij met mijn hoppie als ik me drie maanden ziek moet melden wegens letsel. En aangezien ik zelf mijn centjes verdien waarmee ik mijn paard betaal is dat redelijk relevant.

En dat van die verzorgpaardenruiters is zó flauw! Daarmee krijg je reacties als dat zonder cap rijden stom is, want dit soort opmerkingen zijn heel quasi stoer en dus irritant. Ik ben helemaal geen mietje voor mijn paarden en als ze een klap verdienen krijgen ze die, maar wat heeft dat in godsnaam te maken met verantwoordelijkheid nemen en mijzelf beschermen? Ik doe mijn paard toch ook peeskappen om? Is dat ook overdreven? Sjongejonge. Sorry hoor voor mijn geïrriteerde reactie maar ik vind sommige reactie zó self-centered, zó…yegh!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:32

Ik heb eigenlijk bijna altijd mijn cap wel op. Maar niet altijd op [**]... Lovers Paarden die ik niet ken of niet vertrouw daar rijd ik altijd met een cap op! Dan ga ikdesnoods terug ervoor naar huis...

Heb trouwens geen goede veiligsheidscap. Krijg er binnenkort wel een andere. Maar beter iets dan niets zeg ik maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:46

In het vorige topic werd er gevraagd of mensen zonder cap denken dat ze onkwetsbaar zijn. Ik weet echt wel dat dat niet zo is.
Op het paard niet, in het verkeer niet, nergens niet.
Maar zelf vind ik dat het lijkt als of de mensen met cap denken dat ze ontkwetsbaar zijn. Alleen door dat ding op hun kop te zetten.
En ik denk dat er verschillende Schijnheilig bij zitten want waarom zie ik dan zo ontzettend weinig mensen een cap ophebben.

En met springen en buitenritten alleen een cap opzetten vind ik helemaal raar. Net alsof je met derssuren niet kunt vallen.
Ik heb dan zoiets of je zet m altijd op of je bent zo eigenwijs als ik en zet hem nooit op Haha!

BTW. ik hou nooit iemand voor de gek die hem wel op heeft, ik vind die mensen slimmer als mij. maar heb nu eenmaal geen hoger IQ Knipoog

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:59

Nee want dan had je slimmer dan ik getypt. Haha!

Ach dat maakt ook niet uit maar als er het niveau van de ruiters op bokt erbij wordt gehaald als verband...zo van dat niveau is nihil dus vallen ze vaak dus dragen zij cap. Nou ja... Verward

Ik kan me wel voorstellen dat mensen juist met springen of buitenrit cap op doen en niet met dressuur, omdat dressuur om gehoorzaamheid gaat, je veel concentratie eist, het paard minder snel schrikt als buiten en met springen raak je sneller een keer uitbalans (als je paard tóch niet er over gaat.. Haha! ).

Aan de andere kant vraag ik me dus inderdaad serieus af hoeland de dressuurhoedjes nog meegaan. Sommigen zeggen dat dat zo'n instituut is dat niemand daar aan gaat tornen. Maar als je die beesten (en steeds vaker hengsten) soms tekeer ziet gaan....

Ben benieuwd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, meggiemeg, ogidni, RanjaRietje, RoronaZorro, Rose94, zippora en 168 bezoekers