Wat voor vzh-zadel zou je kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Wat voor vzh-zadel zou je kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 13:51

Hoi!
Stel je zou nu een nieuw/tweedehands vzh-zadel kopen voor je paard, welke zou je kopen en waarom?
Ik heb een paardje op het oog, misschien wordt het wat, maar dan moet ik er zelf een zadel bijkopen.
Ik wil zowel dressuren als springen, en wil dus een veelzijdigheidszadel.
Het paardje heeft een beetje hoge schoft, moet ik ook rekening mee houden... Ik laat denk ik een zadelmaker komen met veel zadels om te passen.
Wat is jullie favoriete merk vzh-zadel? Hoe is het onderhoud, hoelang blijven ze 'goed', etc.?
Alvast bedankt!


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:56

kiefer veelzeidigheidszadels passen vaak goed op meerdere types paard.... en ook hier heb je vzhzadels met voorkeur voor drs of spr..... maar precies watje zei zou ik als ik jou was ff naar kevenaar gaan en een paar zadels uitkiezen en dan komt theo ze gratis passen bij jou aan huis. zo heb je ook gelijk een deskundig advies.
succes ermee!

Love the life that you live, live the life that you love

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:56

Stubben Siegfried, past op bijna elk paard (behalve dus die van mij: extreem hoge en smalle schoft). Bij mijn andere paard paste 'ie perfect. Niet moeilijk in onderhoud: eens per 2 weken een keer met zadelzeep insmeren en daarna in de olie.
Het leer blijft lang mooi en in model

Toos paardloos

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:59

Daaleman!!! Maatwerk voor je kont en maatwerk voor je paard. Superservice, superkwaliteit.
(ik heb hier thuis de Daaleman liggen die vroeger van mijn moeder is geweest, zadel is ruim 30 jaar oud en intensief gebruikt, eerst door een militaryruiter, later door mijn moeder, maar ziet er nog prima uit. Keertje opvullen en misschien nieuwe singelstoten, dan kun je er zo mee rijden. Helaas past het niet goed op Gipsy, of in ieder geval minder goed dan haar 'eigen' Daaleman, maar verkocht wordt het niet, toch een beetje sentiment....)
En anders ben ik erg te spreken over de kwaliteit van Stübben.

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:02

Ik zou echt gaan voor de stubben. Die hebben een universele pasvorm en het is een goede investering. Het zit er dik in als je een 2e handse stubben koopt, dat wanneer je hem over een paar jaar weer zou verkopen er hetzelfde geld weer voor terug zou kunnen vragen. Ze kunnen echt heel lang meegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:02

Hoi
Mij lijkt een kieffer garmisch ideaal als je wilt springen en dressuren.
De kuit wrong is afneembaar. En bij de schoft is het zadel terug gesneden dus eerder passend.
Afbeelding

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:07

een kieffer!!
vind ik heerlijk zitten, op de manege hebben veel paarden een kieffer zadel en die zien er nog steeds heel goed uit.

van dressuurzadel een ainsley, die heb ik nu voor Evita en die zit super lekker Haha!


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:09

Desiree schreef:
Ik zou echt gaan voor de stubben. Die hebben een universele pasvorm en het is een goede investering. Het zit er dik in als je een 2e handse stubben koopt, dat wanneer je hem over een paar jaar weer zou verkopen er hetzelfde geld weer voor terug zou kunnen vragen. Ze kunnen echt heel lang meegaan.


ik heb ook een 2de hand stubben drszadel en ik zou nooit meer een ander zadel willen. hij ziet er nie heel mooi meer uit maar zit eg heerlijk!!! dat was een goede investering van mij....

Love the life that you live, live the life that you love

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:12

Mijn Kieffer Aachen vzh past op Pablo (1.65 volbloed type), Issedy (1,75, KWPN tank), Trammelant (1.65, zeer hoge schoft) en Chestnut (1.35, arabier).

Lijkt me dus een optie.

PS en dus ook op de Fjord van Sonja
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-12-01 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:18

Dorine gewoon een goede ruitersport zaak opbellen en daarmee een afspraak maken.

Deze neemt dan allerlei zadels mee in je prijsklasse die kan je dan allemaal proberen.

Zelf heb ik nu een Kentauer springzadel gekocht super fijn voor een leuke prijs. Als je meer info wilt PB me dan maar.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 14:37

Ik heb een Kieffer Aachen en die zit heerlijk. Maar ik heb ook jaren met m'n achterste in een Stubben gezeten en die kan ik je ook aanraden.
Ga gewoon op het advies van een goede zadelmaker af. Die komt langs met een hele bups zadels die aan jouw eisen voldoen (maat, prijsklasse, evt. kleur) en dan ga je zelf kijken welk zadel zowel het paard als jou goed zit.
Laat je niet wijsmaken dat het belangrijkste is dat het het paard goed zit, het moet jou ook passen. Da's precies even belangrijk!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:43

ik zou een wintec zadel nemen
een 2000 is erg fijN
en je hoeft hem nooit in te vetten
makkie dus....
xxx Haha!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:48

runningkawa schreef:
Hoi
Mij lijkt een kieffer garmisch ideaal als je wilt springen en dressuren.
De kuit wrong is afneembaar. En bij de schoft is het zadel terug gesneden dus eerder passend.
[img]
http://www.fugersruitersport.nl/zadel/k ... .jpg[/img]


Dit zadel heb ik nu al 3 jaar en het ziet er nog als nieuw uit (ik heb het toen als tweedehandszadel gekocht.) Dit was het enige zadel wat goed op mijn arabiertje paste. Hij heeft een hoge,brede schoft en een vrij korte rug. Het zadel vindt ik ook heel fijn zitten, zowel bij springen als dressuur, en het heeft een diepe zit. Het kost wel wat centjes maar dan heb je ook wel een goed zadel dat vaak bij goed onderhoud zijn waarde blijft behouden

Don't hate me cause you ain't me!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:40

Ik ben absoluut geen fan van Kieffer. De kieffers die ik gezien heb waren allemaal na een paar maanden normaal gebruik (nieuw gekocht) kaalgesleten waar de beugelriemen over de zweetbladen lopen, de verf eraf dus. Grijs geworden ipv zwart. Je ziet het niet als je er op zit, maar het is toch niet mooi. Uiteindelijk slijt zoiets, bij ieder zadel, maar dat mag niet na een paar maanden al zo zijn vind ik! Het zijn vooral de 'nieuwere' Kieffers die dat probleem hebben, met de 'oude' schijnt het mee te vallen.
Maar misschien heb ik toevallig de verkeerde gezien. Feit is dat die Daaleman van 30 jaar oud dat probleem niet heeft! Het leer is wel wat dunner geworden, maar de verf zit er nog op/in.

Nulla tenaci invia est via

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:42

Alle Kieffers die ik ken zien er perfect uit, maar zijn ook meestal al een jaar of tien oud.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:52

Ik heb mijn kieffer tweedehands gekocht, hij was al een paar jaar oud en best veel gebruikt maar hij is dus helemaal niet versleten ook niet waar de beugelriemen lopen.

Ik vind Kieffers altijd heerlijk zitten (dressuurzadels dan) en Ainsley schijnt ook heel lekker te zitten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:12

Ik heb vroeger verschillende vzh zadels gehad en vond het allemaal niets.
Als je lekker dressuurmatig wilde rijden kon je niet fijn doorzitten omdat je je beugels niet zo lang kan maken, want dan zit je met je knieën een heel eind achter de wrongen waardoor je een heel onrustige zit krijgt.
Met springen vond ik dat je je beugels juist niet kort genoeg kon maken, want dan steken je knieën een heel end voorbij de kniewrongen.
Ook heeft een vzh zadel vaak een veels te diepe zit zodat je nooit helemaal lekker meekomt.

Ken ook een aantal mensen die wel lekker rijden met een vzh zadel hoor, misschien heb ik mijzelf gewoon te veel verwend.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 20:35

Grijnz ik ben nog niet zo verwend Sjuimpje, dusseh... wat die dressuur betreft ben ik ook nog niet zo goed dat ik al meteen een goed dressuurzadel wil. Duurt nog ff.
Voorlopig kan ik wel met een vzh-zadel zowel springen als dressuren. Ik hoop dat ik een goeie vind via de ruitersportzaak.
Ik zat eerst te denken aan een Wintec 2000, een meisje zweerde daarbij, vond het geweldig, maar als die niet zo lang mee gaan, dan tja...
Een Kieffer leek me ook wel leuk, zitten altijd heerlijk, maar of die goed past op mijn aanstaande paard, geen idee.
Ach ik zie wel wat het beste past.
Nog meer ervaringen hier op Bokt?

jildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:13

heb zelf een wintec 500 gehad, zit erg goed ook voor springen en dressuren. kunt namelijk kniewrongen erop en eraf doen. Ziet er ook erg mooi uit en de beugels schuren niet over de bovenkant van de zweetbladen , dus het zadel blijft er mooi uitzien.

Nog een voordeel is de verstelbare boom, je kan er zo een andere in doen, en de prijs kwaliteit verhouding is goed!

succes

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:25

Ik heb een kieffer dressuur die heb ik toen omgeruild voor een Stubben. Tja waarom de stubben zat niet lekker (oud model colombo) dus vandaar.

Biede zadels waren even oud maar helaas ziet de kieffer er veel slechter uit. Maar ja kan ook zijn omdat ik zuinig ben op mijn spullen dan de vorige eigenaar van het zadel.

Je moet niet naar merken kijken je moet passen en rijden dat is de enige manier om een fijn zadel te vinden Lovers .

Succes

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 11:06

Ik heb een Kieffer Aachen, veelzijdigheidszadel, dat ding bevalt me prima, past op bijna elk paard. Hij is nu wel te koop omdat ik graag verder ga met een dressuurzadel.

Mocht je belangstelling hebben voor mijn zadel, dan hoor ik het wel, ik kom graag eens bij je langs om te passen, kan ik dan meteen je nieuwe paardje zien!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:19

Ik heb een hele hap zadels, o.a. een Wintec veelzijdigheidsmodel. Dit is echt ideaal voor een moeilijke paarderug, zijn ook vriendelijk voor jezelf! Haha! Met dit zadel kan ik vrij veel, alleen springen doe ik toch liever met een springzadel. Voor kleine sprongetjes gaat een vzh prima, maar voor de hogere sprongen gaan mijn knietjes dus over de wrongen heen. Maar een vzh is een prima zadel om mee te beginnen!

xxChicoxx
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:30

Ik heb ook een Wintec 2000. Past perfect op mijn paard, en zit super! Veel zeggen dat je op een Wintec geen lange bosritten kunt maken, maar ik maak regelmatig bosritten van 3 uur, en heb nooit problemen gehad. Ik heb mijn zadel nog niet zo lang.. Eens kijken hoe lang hij mee gaat. Tot nu toe geen enkele negatieve ervaring gehad!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 18:11

Weet je? Merken zeggen me helemaal niets. Ik ben naar een ruitersportzaak gegaan (kon helaas niet iemand aan huis laten komen/paard meenemen Haha! )
en heb een mevrouw gevraagt. Ik heb mijn uiterste bedrag opgegeven en gezegd dat ik gewoon wilde voelen. Heb heel wat zadels gehad en 1tje was mooi en zat goed. Deze lag ook helemaal perfectop Isolda, dus dat zadel is gebleven.
Het heeft dus geen merk zover ik weet, maar ziet er prima uit! Rijd er nu... ehm.. denk 3 oid op en hij is nog zo goed als nieuw!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 24 bezoekers