vraag over fjordenkeuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

vraag over fjordenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 16:09

wie kan mij helpen
ik mag als ik wil met me fjorden naar de keuring.
maar nu is het probleem dat ik niets van de keuring snap
me vragen:
- hoe moet je lopen,
- wanneer moet je je paard opstellen
enz......
ik ben vaak wezen kijken maar nu moet ik dhusz zelf lopen en dat heb ik nog nooit gedaan
wie kan mij advies en aanwijzingen geven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groeten marije

www.trimmerijemarije.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:15

Je loopt eerst in de groep, op de rechterhand. De begeleider loopt links van het paard, dus je nummer doe je rechts aan het halster of hoofdstel. Je loopt een paar rondjes (flink doorlopen) en laat een zo ruim mogelijke stap zien. Daarna moet je om de beurt.

Eerst opstellen (linkerkant van het paard naar de jury) en dan laat je 'm öpen" staan, dwz alle vier de benen zichtbaar. Hoofd een beetje omhoog zodat ze de hals en schouderlijn goed kunnen zien. Zorg dat hij netjes stil kan blijven staan, ook als er mensen omheen lopen!
Dan lopen ze om je paard heen.
Daarna krijg je het commando om 'm voor te brengen. Je stapt in een rechte lijn weg van de jury, draaft dan aan en komt met een flauwe bocht weer recht naar de jury terug.
Ook de draf zo ruim mogelijk tonen dus oefenen en conditie opbouwen (ook zelf!) Eventueel trouwens gewoon een helper met zweepje of rammeltje meenemen hoor!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:16

Daarna stel je weer op in de groep. Als iedereen is geweest, dan moet je weer rondjes gaan lopen. Niet inkakken nu, want als er om de plaatsen gestreden wordt, NU wordt de beslissing genomen. Doorstappen dus. Kop d'r op, zorg dat je opvalt!
Dan wordt de volgorde aangegeven. Dus bv Nummer 34 voorop, nummer 28 daarachter etc etc.
Dan opstellen voor het publiek etc. Degene die voorop liep (nog steeds niet inkakken, er kan nog gewisseld worden!) is winnaar.

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 16:21

haha okay
bedankt ik hoop dat ik dan niet voor op moet lopen maar ergens in het midden Tong uitsteken
maar zal ff druk gaan oefenen
bedankt alvast

www.trimmerijemarije.nl

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:53

Juist wel voor aan!

Sonja wat heb je dit leuk en duidelijk uitgelegt zeg!
Ik kon er helemaal een beeld bij vormen Lachen .

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:02

1 mei......Knip & Voorbrengdag op Stal Suder Hiddinghe in Tuk (steenwijk, kop van overijssel)
Is zeker de moeite waard om te komen. Eerst krijg je uitleg van Bart Halmingh over het knippen van een fjord, vervolgens gaat iedereen aan de slag met knippen. Daarna wordt er even gegeten en vervolgens zal hij uitleg geven over de manier van voorbrengen, hoe het moet, waar op gelet wordt etc. En daarna mag iedereen zijn, of een andere fjord voorbrengen en dan kun je tips meekrijgen over hoe het beter kan oid....erg leerzaam dus. En na afloop is er voor de liefhebbers de mogelijkheid een bosrit te maken door de bossen hier.....

meer info --> www.stalsuderhiddinghe.tk

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 15:30

oh harstikke bedankt, kan je daar ook zonder paard heen of moet je met paard
we hebbe geen trailer :S
bedankt allemaal

www.trimmerijemarije.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:49

Als je al vaak bent wezen kijken heb je natuurlijk al enig idee hoe het in zn werk gaat.
Verder staat in het keuringsboekje wat je tzt krijgt presies wat er van je gevraagd wordt punt voor punt.
Bekijk de vele keuringsfoto's die komende zomer op bokt en fjordenwereld geplaatst worden dan zie je presies wat de bedoeling is.
Een voorbrengcursus is ook altijd handig ook zonder paard (je mag er vast wel eentje lenen), je leert er altijd wat van.
Verder kun je komende zomer natuurlijk nog andere keuringen in den lande bezoeken en daar de kunst afkijken, altijd leuk en gezellig en leerzaam.
Heel veel succes op de keuring, Tjo en ik bijten het spits af op Vrouwenpolder!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 16:18

haha bedankt allemaal
ja ik ben wel wezen kijken maar dat is al weer 2 jaar geleden, we zijn vorig jaar niet geweest, want dan had ik alles wel in me koppie geprent Tong uitsteken
haha....
ik kan best nog wel ergens anders kijken en in het keuringsboekje staat ok van alles wel jah

www.trimmerijemarije.nl

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:31

Beiden....als je je fjord mee kan krijgen dan mag je'm meenemen. Lukt het niet....dan kun je hier ook wel een fjord knippen....(desnoods mag je de mijne doen!!)

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Incroyable, Peggylee en 34 bezoekers