Even zeuren over mijn werk. GRRRR :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Even zeuren over mijn werk. GRRRR :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 15:55

Even stoom afblazen hoor.
Het volgende verhaal:

Ik werk 16uur in de week als administratief medewerker, naast een fulltime HBO studie. Door wisselende roosters is het lastig een vaste dag werk in te plannen. Meestal werk ik twee halve en een hele dag. Ik heb twee collega's die zich met dezelfde werkzaamheden bezighouden. Ik heb een contract tot september en heb al aangegeven dat ik tot februari zou kunnen blijven.

Mijn vnl werkzaamheden zijn dingetjes invoeren, verzenden en archiveren. Nu is er voor het invoerwerk wat ik doe, een plan om dit te gaan digitaliseren. Interessant! Ik heb meerdere malen aangegeven bij bij mijn chef dat ik hier graag van op de hoogte wilde blijven. Bij ons werkoverleg twee weken terug werd door de chef gezegd dat ik daarin zou mogen duiken. Collega's hielden zich stil.

Ik dus fanatiek aan het overleggen met de mannen die daar op in gaan. Ingeschreven voor een interne cursus van de systematiek zodat ik er meer over weet straks. Toestemming gevraagd aan mijn chef, dat mocht onder werktijd. Die vroeg of mijn collega's ook zo'n cursus wilden doen, wilden ze niet dus okee. Het digitaliseringsplan vervolgens bij mijn collega gelegd, of ze er naar wilde kijken. Niks van gehoord. Meerdere malen mijn chef gevraagd of we met zn allen er over konden overleggen.

Vandaag zouden we dat dus eindelijk doen. Ik voorbereiden.. Zijn ineens mijn collega's en chef weg. Verward Blijkbaar dus al in overleg. Kwartier later komen ze me halen voor overleg. Barst het los: het was niet de bedoeling dat ik de enige was die dat werk naar zich toe trok, ik blijf tenslotte maar tot september.. Bovendien was die cursus ook niet nodig, mijn collega's hoefden dat ook niet, ik mocht hem wel doen maar dan maar in mijn eigen tijd. Verward

En of ik voortaan maar even aan wilde geven wanneer ik kwam want dit was wel heel lastig. En of ik de uren wel haalde. Okee... (had vorige week anderhalf uur te weinig gewerkt want ik had me verslapen. Dat ik de weken daarvoor ongeveer telkens twee uur teveel werkte is ze even ontgaan geloof ik)

Ik ben nu dus vrij pissed. Ik verwachtte een feitelijk werkoverleg, over dat digitaliseringsplan en dat had ik voorbereid. Mijn collega's hadden er nog niet eens naar gekeken en nu wordt het weer naar voren geschoven. Bovendien word ik ineens geconfronteerd met twee collega's die dus al blijkbaar een kwartiertje beklag hadden zitten doen bij mijn baas en dat werd me maar even voor de voeten geworpen.

Telkens krijg ik te horen dat ik 'maar tot september blijf' (hallo, dat is nog wel een half jaar) en dat ligt niet eens aan mij. Ik heb een vast contract maar wordt behandeld als een bijbeuner. Ik heb geen eigen werkplek en als klap op de vuurpijl kreeg ik van kantoor uit ook niks voor mijn verjaardag. Terwijl ik wel met de potjes meebetaal voor bloemetjes voor de collega's met hun verjaardagen en planten bij verhuizing en weetikveel. Bovendien denkt iedereen dat ik een lang-leve-de-lol-studentenleventje heb en maar kom aanwaaien als ik wil, terwijl ik na mijn werk dus soms nog wel uren zit te studeren..

Ik ben nu vast aan het mierenn*ken maargoed, ik ben het in elk geval even kwijt. Heb mijn chef maar eens even gevraagd of ik zo nog met hem rond de tafel mag. Zal ik dit verhaal ook eens uitgebreid doen. Stelletje ^%&... Boos!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:58

Wat een gruwelijk kinderachtige en achterbakse collega's zeg. Bah! Boos!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:00

fijne collega's heb jij zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:03

Even chillen Laura... Als je zometeen rond de tafel gaat, dan heb je niks aan boosheid namelijk. Blijf cool en blijf rustig en duidelijk formuleren wat je punt is.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 16:03

En mijn ene collega is tevens mijn huisgenoot. Handig joh, als je zondagavond nog even de deur uit gaat, en het meteen is: 'moet jij morgen niet werken??'

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:13

Laura schreef:
En mijn ene collega is tevens mijn huisgenoot. Handig joh, als je zondagavond nog even de deur uit gaat, en het meteen is: 'moet jij morgen niet werken??'


Wegwezen, heel snel!!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:21

Jeetje wat een gezeur. Hele fijne collega's en balen dat het je huisgenoot is.

Ik zou dit zker niet pikken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 16:33

Nou. Gesprek gehad met mijn chef en daar ligt eigenlijk niet het zwaartepunt. Die is meer The Messenger. Aangegeven dat de kritiek niet terecht is en dat ik me er vervelend bij voelde.

Nu vanavond maar eens mijn college cq. huisgenoot er op aanspreken. Daar komt het namelijk vandaan heb ik al begrepen.

Gaaaap Wegwezen? man, ik woon er net. We komen elkaar op zich ook alleen in de badkamer tegen hoor... maar er gaat wel eea veranderen zo...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:35

Laura schreef:
Nou. Gesprek gehad met mijn chef en daar ligt eigenlijk niet het zwaartepunt. Die is meer The Messenger. Aangegeven dat de kritiek niet terecht is en dat ik me er vervelend bij voelde.

Nu vanavond maar eens mijn college cq. huisgenoot er op aanspreken. Daar komt het namelijk vandaan heb ik al begrepen.

Gaaaap Wegwezen? man, ik woon er net. We komen elkaar op zich ook alleen in de badkamer tegen hoor... maar er gaat wel eea veranderen zo...


Ben ik voor afgekeurd... Knipoog

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:39

Belachelijk zeg. Als ie 's morgens uit z'n bed komt zeg je toch ook niet dat ie z'n haar moet kammen omdat ie 's middags een vergadering heeft. Bemoei je met je eigen zaken.

en inderdaad, lekker als je nog een half jaar te horen krijgt dat je er nog MAAR een half jaar werkt, heel stimulerend

succes ermee, dat je nog niet eerder uitelkaar geknalt bent...

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:46

Laura schreef:
Nou. Gesprek gehad met mijn chef en daar ligt eigenlijk niet het zwaartepunt. Die is meer The Messenger. Aangegeven dat de kritiek niet terecht is en dat ik me er vervelend bij voelde.

dus je chef vindt dat weer niet, maar je collega's wel? Verward
fijne collega's heb je zeg.. pfff..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 18:52

Hmmm. Les één bij conflicten: communicatie Haha!

Mijn collega/huisgenoot even op de badkamer er over aangesproken dat ik een vervelend gevoel had over vanmorgen en dat ze misschien beter meteen naar mij hadden kunnen gaan. Haar weerwoord hierop was dat ze niet naar de chef gingen om over mij te roddelen, maar om de chef ter verantwoording te roepen omdat hij alles bij mij neergelegd had.
Okee, daar kan ik mee leven. Is al een heel ander beeld dan ik had!

Collegaatje was zelf ook geirriteerd omdat ik haar gevraagd had -toen ze stapels brieven op mijn bureau legde om voor haar te vouwen- of ze dat voortaan eerst wilde vragen ipv er van uit te gaan dat ik als vouw-turk het wel deed. Okee... ook duidelijk. Haar ook netjes verteld dat ik dat niet vervelend bedoelde maar dat ik het wel ken, als je eenmaal andermans klusjes gaat oplossen... dus wilde ik eventjes zekerheid inbouwen dat dat niet ging gebeuren dmv die opmerking.

Zo, Laura kan weer rustig ademhalen. Haha! Ben erg blij dat ik het met iedereen uitgepraat heb. Hele gedoe stelde ook niks voor eigenlijk he, maar je gaat het dan zo uitvergroten! Als je het verhaal van de ander dan hoort denk je.. okee, wát heb ik me ingebeeld?

Nouja, moraal van het verhaal: probeer het altijd uit te praten Knipoog

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:00

Laura schreef:
Hmmm. Les één bij conflicten: communicatie Haha!


Nouja, moraal van het verhaal: probeer het altijd uit te praten Knipoog


Goh...... en daar kom je al achter na eenentwintig jaar? Tong uitsteken

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:35

Kinderachtig dat ze achter je rug om zijn gaan klagen.
Ze kunnen het zeker niet hebben dat je wel een hart voor de zaak hebt door oa een extra cursus te gaan volgen.
Ik kan me voorstellen dat het werkplezier wel een stuk minder is op moment of niet?
Afbeelding