Kalverhoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Kalverhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 21:33

Ik heb het prima naar m'n zin gehad op kerstwedstrijd, veel bokkers gezien en veel leuke paarden bekeken! Zelf heb ik aan de reining beginners meegedaan op zaterdag en met een mooi gekleurd dek teruggekomen, zevende plaats. Ik ben daar natuurlijk heel blij mee hoewel ik het zelf niet bepaald een mooie proef vond. Mijn heethoofd heeft nog een lange weg te gaan voordat ze wat minder hyper gaat reageren.

Vandaag teruggekomen voor de open reining maar dat viel zwaar tegen. Vier deelnemers waarvan 3 out of pattern! De freestyle reining zaterdagavond schijnt wel een spectakel te zijn geweest maar daar kan Jos meer over zeggen? En Brigitta en Wit hebben ook een heleboel linten in de wacht gesleept, hoorde ik.

Toch tof dat je allemaal bekende gezichten tegenkomt op zo'n wedstrijd!


assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 07:50

NOu, dit was mijn eerste western spektakel en ik vond het hartstikke leuk Lachen
Heeeel erg veel bokkers gezien, ik heb ze geloof ik alleen niet allemaal helemaal meegekregen. E nik kan ook niet meer bij iedere naam een gezicht tevoorschijn toveren, maar toch was het heel gezellig Lachen

Het spektakel van Jos, de freestylereining, was ontzettend leuk vond ik! Jos als zeemeermin en Roel als Lucky Luke, vond ik superleuk.

Wat ook wel grappig was, maar heel weinig paarden durfden goed langs de tribune te lopen. Maar tegen het eind van zijn proef liet Roel Calamity los (om de boeven, de jury dus, te gaan vangen) en wat doet Calamity?? Die loopt gewoon rustig zijn rondje verder, langs de tribune, zonder op of om te kijken van het applaus. Echt heel lief

Over het rijtechtnische gedeelte moet je echt niet bij mij zijn, want ik snap er nog maar heel weinig van Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 11:12

Assie!

Het was leuk he!
Voor mij was dit dus ook mijn eerste 'western-spektakel'. Ik vond het gaaf eens allemaal te zien, maar heb het beloofde (door Sandra) schietgedeelte gemist. Dat hoort toch bij western?

Maar goed, het was er erg gezellig.

Het etentje erna was ook heel leuk, en lekker.


Dit alles was zeer zeker voor herhaling vatbaar!



Grtjs Frank.

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:43

Ik heb helemaal niks beloofd Tong uitsteken
Maar goed, ook ik heb het een heel leuk weekend gevonden, het was wel errug koud. Jammer dat over het algemeen het niveau best tegenviel, hoewel ik niet alles heb gezien en er ook goeie dingen tussenzaten. Maar ach, zolang ik het zelf (nog?) niet beter kan..... Knipoog

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 15:02

Nou, ik vond het ook koud... (was ook niet helemaal fit)
Maar verder was het voor mij wel geslaagd. Banish en ik werden derde in de beginners horsemanship. Het ging niet helemaal perfect, maar ik was toch wel tevreden. In de galop maakte hij een gekke wiebel, omdat hij "schrok" van de pionnen en hij wilde uit galop niet netjes stoppen. Maar verder ging het best aardig vond ik.
De trail heb ik niet meer meegedaan. Ik was zelf niet lekkker en ik had het koud (wie niet Haha! ) Ik was blij dat ik thuis onder een hete douche kon.
Verder vond ik het wel jammer dat er niet zo heel veel publiek was. Misschien dat het smiddags meer was, maar sochtends viel het een beetje tegen.
Verder was het voor mij wel een geslaagde ochtend. Op naar de volgende wedstrijd!!! (Bij Brigitta??? *LOL* )

fancy
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 16:14

Ik vond het publiek ook tegenvallen waar was iedereen de vorige wedstrijd was het bom vol nu hadden ze special een tribune neergezet zodat iedereen het goed kon zien en nu kwam er haast niemand zondag was het nog rustiger. Je kon hartstikke leuke dingen winnen dat krijg je niet eens op een grote show. Je hoefde ook niet meer buiten te wachten met je paard om de wedstrijdbak in te gaan je kon nu van de ene naar de andere binnendoor hartstikke mooi. Dus voor de organisatie ga zo door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:13

Tja Fancy, er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die met de vorige wedstrijd bijna geen bal gezien hebben omdat er bijna geen ruimte voor publiek was, dus die zullen nu met de kou andere keuzes gemaakt hebben.... Hier zit er zoeentje; bovendien was ik hartstikke grieperig en was het een druk weekeinde. Wel jammer, anders hadden we Banishje aan kunnen moedigen om de pionnen niet te apporteren *LOL*

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:54

het was idd IJSKOUD!! Ik heb 2 dagen lang alleen maar gebibberd Haha! .
Al had ik de 1e dag een verwarming op mijn schoot, ofwel, het hondje van blaze lekker warm Lovers .
En de 2e dag had ik een paardendeken meegenomen en die had ik de hele dag om. Was ook erg lekker warm.
En frank die is superverlegen, had ie het koud, zeg ik: ook een stukje deken, en dan wil ie niet Frusty eigen schuld, heeft ie het maar koud Tong uitsteken

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:25

Ik had het NIET koud. NIETERDENIETERDENIET!!!!

Ik had mijn zeehondjesbondjes gevoerde jas aan!!!




Grtjs Frank!

golda1

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:38

jokkebrok!!! assie, die deken van je, had golda heel hard haar best voor gedaan, maar dat geeft niet hoor, als je het maar niet meer koud had.
Lovers

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:55

golda1 schreef:
jokkebrok!!! assie, die deken van je, had golda heel hard haar best voor gedaan, maar dat geeft niet hoor, als je het maar niet meer koud had.
Lovers

Lief lief lief
Ja, oke, die had golda gewonnen, maar die was wel voor christy toch? En het was wel heel erg lekker warm Lovers
Citaat:
Ik had mijn zeehondjesbondjes gevoerde jas aan!!!
DIERENBEUL.. zomaar zielige zeehondjes die worden vermoord Verdrietig heel snielig hoor!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:50

JA }>
Waarom was er niemand op kalverhoek!!!!!!!!!!!!! Cool
Vorige keer was het druk???? kan zijn.
Maar ik denk dat als het nivo toen ook zo goed was als zaterdag kan ik goed begrijpen waarom geen publiek en zelfs geen rerenomeerde ruiters komen.

OK er waren een paar goede ruiters maar ik denk dat ook deze volgende keer niet meer van de partij zullen zijn want om te winnen van zo een zooitje is niet bepaald iets wat je graag verteld.

Jos en Roel waren super in de freestyle.
Kim,Cindy en Emiel zijn goede westrijdruiters en dit was geen wedstrijd zoals ze gewend zijn.

Maar goed,
al met al was Kalverhoek een leuke onderlinge wedstrijd Extreme duivel
(of was het een wran goed gekeurde wedstrijd????? nee toch Haha! )

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

o jee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 08:30

o jee. .... en ik werd nog wel "laatste" van dat "zootje" Huilen
Ik was nog zo tevreden met mijn Spooky Blue.
Maarja..... De "grote mensen wereld" is hard.
Voorlopig dus maar goed oefenen voordat ik weer eens aan een wedstrijd kan meedoen.
En hopen dat ik ook eens op een acceptabel nivo mee kan rijden.
( en nu niet allemaal zeggen dat het wel mee viel, daar voor ben ik echt te oud.)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 08:35

Jos, dat laatste worden met Spooky Blue en tevreden zijn was toch zeker op zondag??? Want Blaze was er alleen zaterdag hoor... Haha! Ik dacht dat Blaze het vooral had over de beginners reining van zaterdag had... :cry: Ik wist niet dat daarbij gedraafd en gestapt moest worden...*grinnik* Maar ach, vind het al knap van alle deelnemers dat ze hun plankenkoorts hebben overwonnen, moet ik nog voor elkaar zien te krijgen... Knipoog


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 10:20

Jos, ik ga toch wat zeggen...

Ik heb je zien rijden en je verdiende zeker een tweede plaats!
En ik was zeker niet de enige die dit dacht, de eerste plaats was zeer terecht verdiend door Kim maar Spooky liep prachtig in cadans en liet zich van zijn beste kant zien.
Dit in tegenstelling tot de andere deelnemers die, naar mijn mening, geen 'pleasure' lieten zien en eentje had zelfs gediskwalificeerd moeten worden.
Dus Jos, het blijft mensenwerk, het is balen, het belangrijkste is dat je het voor jezelf weet.... Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Kalverhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 19:49

Hallo allemaal,
Ik denk ik zal ook even wat van me laten horen.
Ik vond de Kalverhoek echt ontzettend leuk en gezellig. De prijzen waren echt schitterend. Ik heb in de open pleasure senior een bronzen paardenbeeld gewonnen en 115,- gulden erbij. Er was inderdaad overdag weinig publiek maar bij de freestyle reining heel veel publiek.
Maar weten jullie hoeveel voorbereiding 2 dagen wedstrijd is. Jullie moeten blij zijn dat er enthiousiastelingen zijn die dat (nog) willen regelen. En wat maakt het uit dat het koud, nat, warm heet is. Er is altijd wel iets om over te zeuren. Probeer het postitieve ervan te zien!!!!!

NIEUW: kalender 2005!
www.westernkalender.nl

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 19:58

ik heb het ook perfect naar mijn zin gehad. zevende in de freestyle als heidy eerste in de pleusure amateur en vijfde in de trail open en dat met een haflinger goed he!!!! alle dure paargen eruit gereden he ilona Haha! Haha! Haha!

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:43

Nee, dat is niet waar, want eerste in de open senior trail was een andere super alpenquarter!!! Dezelfde die dan wel de open senior reining makkelijk won omdat de rest het (overigens moeilijke) pattern verkeerd reed, maar toch een nette proef neerzette, al zeg ik het zelf. Calemity, we kunnen met recht zeggen: Haffies rule!!

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Kalverhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 21:09

Lieve Tanja, Je was super echt waar!!!! Alleen zo'n dure paint heb ik niet hoor!! Ze is natuurlijk wel heel veel waard geworden nadat ze 1e werd in de pleasure open senior.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers