Zadels verzekeren, wat komt daarbij kijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Zadels verzekeren, wat komt daarbij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 13:11

Omdat er bij ons op stal is ingebroken en een aantal zadels zijn meegenomen (zie topic op [ON]) wil ik mijn zadels gaan verzekeren.
Ik heb nog een aantal vragen daarover

- Moet je de aankoop bon van het zadel hebben?
- Hoe wordt de verzekerde prijs bepaald?
- Worden beugels, singel en beugelriemen ook meegeteld?
- Waneer ben je verzekerd (inbraak, schade)?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:13

Ik denk dat je beter een goed zadelslot/kist kan kopen dan een verzekering. Zover ik weet is dat namelijk gigantisch duur, en in een paar jaar heb je je zadel weer terug betaald Knipoog

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 13:15

Sloten en kisten zijn niet zo moeilijk open te maken als je denkt. We kregen van de politie ook de tip om onze zadels te verzekeren, aangezien ik nogal een duur zadel heb (en ook compleet zou gaan trippen als ik dat bedrag kwijt was) wil ik hem toch wel verzekeren.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:17

Vaak kan je bij de verzekering waar je paard verzekert is, ook je zadel verzekeren. Misschien dat je daar eens naar kan informeren?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:20

Mijn zadels en tuigage vallen gewoon onder de inboedelverzekering. Kan dat bij jou ook niet?

Toos paardloos

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:22

imker schreef:
Mijn zadels en tuigage vallen gewoon onder de inboedelverzekering. Kan dat bij jou ook niet?


Jij heb je paarden aan huis dus dan kan dat...de meesten mensen hebben dat helaas niet. Je kun je zadel alleen onder de inboedel laten verzekeren als je kunt aantonen dat je het zadel regelmatig thuis hebt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:32

Ik heb mijn zadel verzekerd bij de verzekeraar waar ik ook mijn paard verzekerd heb. Mijn zadel is net nieuw en ook aardig aan de prijs, in mijn ogen dus geen onverstandige keuze om te verzekeren. Ik hoefde geen aankoopbon te laten zien en heb het zadel voor de nieuwwaarde verzekerd. Ik weet eigenlijk niet of beugels en singel daar ook bij horen, wij hebben de waarde daarvan ook bij de waarde van het zadel opgeteld en voor dat bedrag verzekerd.

En als je het zadel niet in/bij huis hebt liggen kan het niet onder de inboedelverzekering vallen, daar hebben wij ook naar geïnformeerd.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:35

Ineke2 schreef:
Jij heb je paarden aan huis dus dan kan dat...de meesten mensen hebben dat helaas niet. Je kun je zadel alleen onder de inboedel laten verzekeren als je kunt aantonen dat je het zadel regelmatig thuis hebt.


Dat hoeft niet, bij ons is dat in ieder geval niet zo. Ik heb ook een duur zadel (passier GG) en gelijk na de aankoop heb ik met de verzekering gebeld.
Zij zeiden dat als je zadel -ook al ligt het op de manege- gestolen wordt, en er is duidelijk spore van braak (dus opengeknipt slot ofzo) dan krijg je het bedrag gewoon terug.
Wel moest ik een bon van de aankoop hebben... Later hebben we dit bij de verzekering zwart op wit laten zetten, zodat we er later geen gedonder mee krijgen.
Als ik jou was zou ik gewoon even bellen met de verzekering, zij kunnen je er het beste mee helpen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers