hoe duur is het om een hengst te laten castreren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kelly81
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

hoe duur is het om een hengst te laten castreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 21:32

wie weet hoe duur het ongeveer is om een hengst te laten castreren??

en krijgen ze daar tegenwoordig een verdoving voor??? Verward

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:33

ja gelukkig krijgen ze verdoving :-/

de castereur heeft het bij mij thuis gedaan en dat koste 60 euro

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:39

Ik denk dat je hiervoor gewoon even de DA moet bellen.. Er kan op verschillende manieren gecastreerd worden en hier hangen dus ook verschillende prijskaartjes aan.

kelly81
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 21:41

dat is een snel antwoord!! bedankt OK dan! , ik weet alleen nog dat mijn paard toen geen verdoving kreeg(10 jaar geleden), en hoorde laatst dat het ook beter is als ze geen verdoving krijgen omdat ze er dan het minst last van hebben., maar dat zal wel niet dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:43

kelly81 schreef:
dat is een snel antwoord!! bedankt OK dan! , ik weet alleen nog dat mijn paard toen geen verdoving kreeg(10 jaar geleden), en hoorde laatst dat het ook beter is als ze geen verdoving krijgen omdat ze er dan het minst last van hebben., maar dat zal wel niet dan.


Bedoel soms narcose ipv verdoving, heb nog nooit van een castratie van een hengst zonder verdoving gehoord Verward

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:54

nee dat lijkt mij ook wel zielig zonder verdoving....

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:06

Wat is eigenlijk beter. In de kliniek of gewoon thuis?

Ik ken iemand die het eigenlijk altijd thuis liet doen, maar ze had een heel goed paard en heeft toen besloten om hem op de kliniek te laten castreren. Het paard heeft enorme ontstekingen gehad na die tijd en zij laat het nooit meer op een kliniek doen.
Misschien is het op een kliniek wel allemaal te steriel bij zo'n ingreep Verward
De wat oudere generatie zegt altijd gewoon in de wei laten doen. Als het wat warmer is en ze dan lekker een tijdje laten lopen.
Ik wil onze 3-jarige ook laten casteren, hij is nog niet zadelmak. Is het beter om hem eerst zadelmak te maken en hem daarna te casteren?
Of maakt dat niets uit?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:08

Er zijn wat meer topics over geweest. Persoonlijk zou ik het altijd via kijkoperatie laten doen in Utrecht of Emmeloord. Je paard staat een week in Emmeloord, je krijgt hem altijd gecastreerd terug op wat voor manier ook, er zijn geen open wonden, en je bent onafhankelijk van het weer. Kostenplaatje...niet precies bekend, maar reken op zeker 200 Euro, als niet meer.

Ik zou persoonlijk eerst laten casteren en dan pas zadelmak maken. Ondanks dat er nog steeds hormonen door het lijf gieren, zijn ze een week na de castratie al een stuk rustiger.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:57

Castratie in Utrecht kost:

"gewone manier" € 270,-
laparoscopisch € 375,-

Ik heb mijn hengstje laatste op de gewone manier laten ruinen in Utrecht en hij mocht binnen 4 dagen al naar huis. Ben erg tevreden over de opvang, uitleg en verzorging daar.

=^.,.^=

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:33

Ik zal eens met Emmeloord bellen over de mogelijkheden en kosten.
Ik heb daar zowat een abonnement, wie weet krijg ik wel korting Haha!
Ik was zelf ook al van plan om het in een kliniek te laten doen. Mijn paard kan niet lekker dag en nacht de wei op we hebben te weinig land en ik ben inderdaad niet afhankelijk van het weer. Bedankt voor de tips.

kelly81
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 23:15

Ilindra"]
[quote="kelly81 schreef:
dat is een snel antwoord!! bedankt OK dan! , ik weet alleen nog dat mijn paard toen geen verdoving kreeg(10 jaar geleden), en hoorde laatst dat het ook beter is als ze geen verdoving krijgen omdat ze er dan het minst last van hebben., maar dat zal wel niet dan.


Bedoel soms narcose ipv verdoving, heb nog nooit van een castratie van een hengst zonder verdoving gehoord Verward
[/quote]

ongeveer 10 jaar geleden hadden wij onze hengst laten ruinen, en toen deed de VA het gewoon zonder verdoving, zover ik het mijn kan herinneren,maar ik zal het nog eens aan mijn vader vragen! ) >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:27

Lijkt me heel stug, je krijgt echt geen kneustangen op een onverdoofde hengst

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:44

Nou, heb net effe geinformeerd, want ik moest het ook weten. Ik heb 2 klinieken aan de lijn gehad.
Eentje in Leende: 110 euro op de praktijk, thuis kwamen er visitekosten bij: 39,50.
En in St. oedenrode betaal je 148,- euro.

Helaas gaat het voor Japie nog niet op echter. Heb de leeftijd gevraagd, vanaf de anderhalf. DAt is hij dus nog niet.

kelly81
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 02:21

oke bedankt,

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:10

Wij waren dacht ik 600 gulden kwijt.
Daarvoor zijn mijn beiden pony's gecastreerd, gewoon thuis in de wei. Er waren twee veeartsen bij. Ook zijn ze geënt. En is hij nog een keer teruggeweest, en toen heeft de een nog een injectie gehad.
Ik moest gewoon afspuiten elke dag. En alles is goed gegaan.