lekker rijden ..NOT..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

lekker rijden ..NOT..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 12:16

het was vandaag heerlijk weer en toevallig heb ik op dinsdag altijd vrij.

ik had een drukke dag geplant en als eerste stond lekker rijden op mijn lijstje. nog even koffie gedronken bij ons thuis, stal uit gedaan, lekker gepoets en gezadeld en op weg dan maar naar mijn tante 10 min bij ons vandaan waar ik altijd ga rijden. ik ging vol goede moed van huis weg en merkte dat glen niet helemaal lekker liep, ik dacht hm misschien heeft ie wat spierpijn, dadelijk zal het wel beter worden. maar helaas toen ik er bijna was probeerde ik voor de zekerheid even een stukje te draven langs de weg, maar dat was hopeloos.

toen ben ik maar weer naar huis gegaan, heb hem samen met mijn tante nagekeken op zijn pezen en op warmte, maar we konden niets vinden.

gister had ik ook gereden en toen was niks aan de hand daar voor had ie in de wei gestaan. ik heb met het poetsen en zadelen niets raars gemerkt. nu staat ie lekker in de wei en ik kijk het even af zie ik geen verbetering, dan haal ik de DA er bij.

daar ging mijn lekker geplande ritje dan.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:11

dat ene ritje is dan nog niet erg, als je maar kan achterhalen wat de oorzaak is Verward
was het kreupelen of stijf lopen?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 17:51

het was kreupel
als ik geen verbetering zie in deze dagen haal ik de DA er bij maar ik wacht even af.

en ik hoop natuurlijk dat het snel beter gaat hoor, niet alleen omdat ik dan weer kan rijden hoor.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:52

Heh gadver :/

Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:57

balen zeg! Mijn fjordje was laatst immers ook een tijdje kreupel.Mischien heeft ie zig verstapt??
veel sterkte, hopen dat het niet erg is

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:57

als ik het zo hoor dat gaat meteen mijn lampje branden bij : HOEFONTSTEKING!
paard van de ene op de andere dag stokkreupel!
zeker met dit weer en na het rijden is het moeilijker om te voelen of een hoef warmer is !
dus voel morgen voor het rijden de hoeven even na, en bel je hoefsmid of dierenarts , als ie nog steeds stokkreupel is.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:04

het kunnen zoveel dingen zijn, dat is vaak niet duidelijk vooral in het begin omdat vaak de onstekkingen en dergelijke dan nog in ontwikkeling zijn.

ik heb net nog gecontroleert hij was nog steeds kreupel en net onder zijn knie bij zijn linkervoorbeen was zijn pees was opgezwollen, ik doe hem nu 3 keer per dag stappen op het harden en minstens 3 keer afspuiten minstens 10 min, als het niet beter wordt haal ik de DA er bij.

hij heeft zich niet verstapt dat ik weet, in de wei houdt hij zich altijd heel rustig.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:00

oei ja als de pees dik is moet je wel oppassen ja
misschien dat iemand op stal er een beetje verstand van heeft, dat die er even naar kan kijken ??
het lijkt een verstapping, daar hoeft ie echt niet gek voor gedaan te hebben, als ie in een sukkeldrafje in een kuil of op een kei stapt, kan dat ook makkelijk gebeuren .

maar wat je eraan doet is gewoon OK dan! super!
stappen op het harde en 3x koelen
meer kun je niet doen !
heel veel sterkte !

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 18:51

thx