Morgen onder het mes....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Morgen onder het mes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 22:42

Jaja... morgen om 9 uur gaat het gebeuren! Ik moet naar de kaakchirurg omdat m'n verstandskiezen in m'n kaken groeien. Ze groeien helemaal het gewricht in, en moeten er dus uit.

En ik zie er zoooo tegenop!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:46

Oh dat heb ik ook gehad en moest toen ook naar de kaakchirurg. Mag ik je veel sterkte wensen.En nog even een goede tip, neem veel vla, joghurt etc. in huis.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:47

Nou, dan zal ik je maar ff heeeeeeeel veel sterkte wensen he? Het komt heus wel goed, maak je geen zorgen!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:51

Zeg me ff wat er is gebeurd morgen want ik moet dat ook nog laten doen, maar ik ben het al een jaar uit aan het stellen omdat ik er geen last van heb en zolang ik er geen last van heb wil ik het eigelijk niet laten doen.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:52

heel veel sterkte!

liefs layla d

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 00:36

Heel veel sterkte morgen!!! Enne...ik zag er destijds ook vreselijk tegen op om naar de kaakchirurg te moeten...en het viel mij echt reuze mee zeg!!! Gewoon goed laten verdoven (lees: zeg gewoon dat het nog pijn doet als ze testen...weet je tenminste zeker dat je genoeg verdoving krijgt...*grinnik*...ja, heel slecht, maar dat heb ik dus gedaan...en geen centje last gehad hoor!) Een paar vriendinnen van me waren vlak voor mij bij de kaakchirurg geweest en die hadden een vreselijke last van een dikke kaak/wang, dus ik heb daar meteen een blikje cola uit de automaat gehaald en die de hele tijd tegen mijn kaak aan gehouden. Haha! Oke, ik liep misschien even voor *** maar ik had iig geen dikke wang ofzo... Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 00:43

Sypheron schreef:
Zeg me ff wat er is gebeurd morgen want ik moet dat ook nog laten doen, maar ik ben het al een jaar uit aan het stellen omdat ik er geen last van heb en zolang ik er geen last van heb wil ik het eigelijk niet laten doen.


Hier nog zo een. Begin er nu last van te krijgen, eentje groeit zelf langzaam aan mijn wang in, dus die zal er zeker uit moeten!
Maar het lijkt me doodeng!
Ga je helemaal of plaatselijk onder verdoving?
Hou ons op de hoogte van het verloop! En veel succes!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 00:45

Heel veel sterkte!! Zoek nu vooral NIET naar Kitty haar verhaal over haar getrokken vertandskiezen Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 18:34

Nou, het was vrij snel achter de rug, maar die prikjes deden wel pijn. Toen begon die vent te trekken en te doen, en whoeps! Kiezen weg!

Ik kon weer gaan, en mocht lekker veel ijsjes eten (aardig he? Eindelijk mocht ik me van de dokter volproppen met lekkere ijsjes en ik hoefde me niet eens schuldig te voelen!)

Het viel me wel mee met de pijn. Ik voelde haast niets. Dus ik was al lekker weer vrolijk en stond de stallen alweer ff snel uit te mesten.
Maar toen was die verdoving uitgewerkt en het doet pijn!!! Gatver, echt niet normaal gewoon!

Maar goed, over een paar maanden mag ik weer voor de andere kant...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:54

Ohh, ik ken het!
Niet van die verstandskiezen dan, maar ik moest ook zo'n soort 'operatie' laten doen. Ik had namelijk nog steeds een melkhoektand die niet wilde wisselen, simpel, omdat de volwassen tand (hoe noem je die dingen?) niet doorkwam, die zat nog een stuk naar boven en kwam niet naar beneden.
Dus moest ik voor mijn 'vaste beugel' naar de kaakchirurg gaan, om te kijken waar die zat en of die nog naar beneden kwam enzo. Ik weet het allemaal niet meer precies. Schijnheilig
Dus de kaakchirurg moest die melkhoektand eruit trekken en daarna ging 'ie kijken waar die hoektand ergens zat. Dus gehemelte een stukje opengesneden en toen zag 'ie 'm wel zitten, maar hij kon er niet bij, zeg maar. Dus toen aan de voorkant proberen (zeg maar daar op dat tandvlees boven je tanden, waar je bovenlip tegenaan zit). Maar vanaf daar kon hij er helemaal niet bij. Frusty
Dus nu wist hij waar die tand zat, maar verder niks, want hij mocht hem er nog niet uithalen ofzo Verward Want de orthodontist had gevraagd er naar te kijken, of die tand nog naar beneden zou kunnen komen of niet. Toen heeft de kaakchirurg een soort holte ofzo gemaakt, waar die met een beetje geluk in zou kunnen schieten en dan zou hij wel doorkomen.

Jammer genoeg is dat dus niet gebeurd, en nu moet ik de tand eruit laten halen, moet 3 januari alweer naar de kaakchirurg Frusty Bloos Ik heb er helemaal geen zin in. Tijdens de 'operatie' valt het best mee, ik had niet zoveel last ervan, ook niet van de prikjes van de verdovingen. Maar als de verdoving uitwerkt.. OHH VRESELIJK!!! Misselijk Echt pijn doet dat, ik kon echt helemaal niks eten. Niet eens vla of yoghurt, ja het kon wel, maar het deed wel pijn. Als ik maar een beetje "zoog" deed het al pijn, zó irritant. En dan loop je dagen met een dikke kop rond Frusty . Gelukkig had ik het vorige keer in de vakantie laten doen, en nu weer, jammer genoeg is mijn Oma de volgende dag jarig, dus zit ik daar met een dikke kop Boos!

*Bedenkt zich nu dat 3 januari al over ongeveer 2 weken is!!*

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:01

ik heb 2 weken geleden mijn tanden (13 stuks) laten trekken. loop nu dus met hele mooie nep tanden haha.
niet bang zijn, het zal wel meevallen. ik zou het zo weer laten doen.
ik heb wel 3 dagen van te voren arnica druppels ingenomen en de dag van het trekken elk uur tot zo'n week nadien.
dat helpt heel goed tegen de pijn, blauwe plekken en bevorderd de genezing.
het is homeopatisch

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 14:08

heb mijn wijsheidstandjes (duh) vorig jaar laten trekken. had eerst een week met een bolle wang rondgelopen, dat kwam doordat er onder een doorkomende wt een abces zat. Was net tijdens mijn vakantiewerk (een maand kassa in de Makro) en al die mensen maar kijken. Heb ze toen onder algehele verdoving alle 4 tegelijk laten trekken + nog 3 andere. Niet super veel last van gehad (deed wel pijn en bleef lang dik, en mijn mondhoeken waren vreselijk ingescheurd)) maar wel een week minder kunnen werken dat heeft mijn spaar varkentje gevoeld!