verstandkiezen eruit :(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

verstandkiezen eruit :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 11:30

Hey bokkers..

Afgelopen donderdag zijn mijn verstandskiezen getrokken ( 2, rechtsonder en rechtsboven ) . En nu is het maandag en ik kan nog steeds niet eten en normaal praten.
Ik snap best dat het een paar dagen nodig heeft om weer een beetje te kunnen helen enzo maar ik had toch wel verwacht dat ik vandaag weer zou kunnen werken en normaal eten.

Nou mooi niet dus, vannacht heeft het nogal gebloed ( nu niet meer gelukkig ) en mijn mond kan ook nog steeds niet open. Ik leef al vanaf vrijdag op een bakje vla per dag en van die pijnstillers word ik ook helemaal duf...

Ik hoop echt dat het snel over is want ik wil heel graag naar me paardje toe, en dat thuis zitten heb ik nu ook wel gehad. Nou is mijn vriend zo lief om vanavond even langs stal te rijden met me zodat ik toch mijn paardje even kan knuffen maar denk maar niet dat ik er op mag van hem .... Snap het ook wel , zul je altijd zien dan knal je er af en ben je nog verder van huis.

Hebben jullie ook z'n last gehad van je verstandskiezen????

groetjes Mijke

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:31

hmmm ik weet niet eens of ze er al zitten dus nee geen idee en als ze er al zitten geen last gehad... maar me zus en vader hebben idd veel last gehad ervan...

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:34

Die van mij is nu aan het doorkomen. Ik heb ook zo'n pijn.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:40

Ik had niet zo'n last van mijn verstandskiezen. Het was zelfs zo dat ik om 9 uur in het ziekenhuis moest wezen en ik was elf uur al weer te werk. Alleen dat eten was inderdaad knap lastig!
Ik heb toen op vrijdags mijn verstandkiezen laten trekken ook twee tegelijk en zondags stond ik alweer op het voetbalveld om te keepen en heb zelfs toen al twee keer paard gereden. En met die pijnstillers... Zonder was de pijn wel heel erg. Ik was op een geven moment mijn pijnstillers vergeten. En dan doet het wel heel erg zeer!!

Maar heel veel sterkte.

Euh,...?? Tsjah,...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:40

Oehhh dat lijkt me erg veel pijn doen. Gelukkig blijven die van mij weg!!
Ze zijn bij mijn moeder ook niet doorgekomen... dus met een beetje geluk Knipoog

Je hebt in ieder geval het ergste achter de rug. Nu even door de pijn heen bijten ben je er maar vanaf.
Sterkte ermee in ieder geval Ach gut

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:40

Arme jij... Ach gut Ik moet bekennen dat ik totaal geen last heb gehad... ik zat dezelfde dag weer lekker een pistoletje en mijn normale avondeten weg te knabbelen en ik heb mijn pijnstillers niet eens opgehaald... niet aan gedacht aangezien ik niks voelde... Schijnheilig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:43

Brrrrrr..... jij liever dan ik! Knipoog Heb er (nog) geen last van...!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:10

Mijn tandarts kwam van de week ook met de mededeling dat ze eruit moesten! Maar dat kan hij lekker op zijn buik schrijven!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:31

Ow, wat pijnlijk! Woensdag is een van mijn verstandskiezen getrokken. Ik heb nergens last van, maar daarvoor juist wel! Sterkte!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 12:34

irish_lady schreef:
Mijn tandarts kwam van de week ook met de mededeling dat ze eruit moesten! Maar dat kan hij lekker op zijn buik schrijven!


Zolang je er geen last van heb lekker laten zitten!!!

Bij mij was het tandvlees in de onderkaak ernstig onstoken Verward niet dat ik daar last van had maar goed de tandarts zal het wel beter weten. Dus ik had geen keus

Bedankt voor jullie berichtjes en ik hoop echt dat ik er snel van af ben. Ik was net op internet wat aan het lezen over die leuke kiezen en ervaringen van andere mensen. Misschien had ik dat niet moeten doen Haha! . Wat je daar allemaal voor gruwel verhalen tegenkomt....

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:36

Welke pijnstillers gebruik je? De apotheek hiero zweert bij Neurofen in poedervorm, die schijnt standaard voorgeschreven te worden bij het trekken van verstandskiezen. Tegen mij zeiden ze dat ik mijn 'normale' pijnstillers moest slikken, werkte niet... Ik heb toen die Neurofen geprobeert (veel lichter dan mijn eigen pijnstillers) en het werkte echt verschrikkelijk goed!

Ik zou overigens wel, als je er over een paar dagen nog last van hebt, even contact opnemen met de poli. Kun je nu overigens ook al doen... Ik heb ze vrijdags laten trekken, dinsdags gebeld omdat ik kapot ging van de pijn. Geholpen hebben ze me niet, maar ze hebben me wel kunnen vertellen dat dat niet ongewoon is. Dus, bel gewoon even!

*edit: als je nog een leuk horror verhaal van mijn hand wilt lezen over mijn verstandskiezen avontuur... Wil je met alle plezier de link geven hoor Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:09

nou geef die link maar hoor Haha!
Ik heb brufen bruis 600 als pijnstiller, daar wordt je echt heerlijk rustig van. Ik heb zelf al besloten dat als het donderdag nog zo erg is dat ik dan even contact op neem met de poli. Dan is het al een week later en lijkt het me niet zo gewoon als het nog steeds zo aanvoelt.....

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:10

De mijne zijn er ook aant doorkomen Boos! Ik kan niet eens zonder pijn blazen of gapen Lachen Ga deze week nog naar de tandarts en die zegt dan of ik ze moet laten trekken of niet...

I live in my own little world... But it's okay... They know me here!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:13

reken maar dat die eruit moeten..... Boos! sterkte ..

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:30

Hoe groot zijn de naalden van de verdovingsspuit??? Brrrrr

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:36

die verdoving die voel je niet eens. Temminste ik niet. Dat was het enigste waar ik bang voor was maar binnen een poep en een scheet had ie alles verdoofd. Oke die prikjes waren niet fin maar om nou te zeggen dat ze pijn deden , nee helemaal niet . En die verdovings spuit is maar heel klein dat valt echt reuze mee

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:40

Ik wel Scheve mond 1 in mijn tong, 1 in mijn tanvlees (links en rechts), 1 in mijn wang (links en rechts) en 1 in mijn gehemelte. En die laatste, men, wat deed die pijn... Verdrietig

*edit: ik heb net mijn topic op het andere forum proberen te vinden, maar daar zijn ze een paar maanden geleden alles kwijtgeraakt, dus ook mijn topic

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:38

slik zo'n verhalen zijn niet erg goed voor mij, erg bang van tandartsen, zegt die een tijdje geleden, je wijsheidstanden (zo noemen wij ze hier) moeten eruit, dus ik vraag waarom, zij: omdat ze niet helemaal doorgroeien.. Pff die verdoving enz zie ik nog wel zitten, maar dat ingepakt zitten als een paasei, en dan leven op yoghurt?! Niets voor mij maar wat moet moet zeker?? snik snik Knipoog

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:48

Ingepakt als een paasei? Nee hoor... 1 tip: meld het als je verdoving niet goed is... Ik was nl zo eigenwijs om met een niet goed werkende verdoving (rechts) te laten trekken... ARGH!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:09

Heb je ze uit laten snijden bij de kaakchirurg of echt laten trekken?
Ik heb ze pas ook alle 4 laten snijden (niet in 1 keer hoor) en daar heb ik ook 1 week last van gehad. Na 1.5 week kon mn mond weer goed open. Ook ben ik 2 dagen heel ziek geweest van de verdoving Boos! ben daar overgevoelig voor

[o]

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 18:37

nou vanavond eindelijk met de pot meegegeten. Lees: fijngeprakte bloemkool met aardappel purree. En nog ging het moeizaam maar het is ff beter dan weer vla of yoghurt.

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:49

Ik heb ze laten trekken, ze waren nl groter dan mijn eigen kiezen. Ik heb wel een week lang met een mond rondgelopen die niet open kon... Ik denk dat een paar mensen gigantisch baalden toen ik 'm weer open kreeg Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 20:01

haha ja pervinco mijn vriend vindt het nu dan ook heerlijk rustig in huis !!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:18

Over het algemeen hebben mensen vaak langer last bij het trekken van verstandskiezen dan bij normale tanden en kiezen. Tegen de pijn in je mond kun je idd het beste een paracetamol nemen of iets sterkers, ibuprofen ofzo. De zwelling kan je laten slinken door iedere dag met een washandje met ijsblokjes erin, er tegenaan te houden.
Ook moet je even opletten met spoelen. Slik het drinken in een keer door of spuw het uit. Ga er niet mee lopen spelen, gorgelen en dat soort dingen. Er moet namelijk een bloedstolsel ontstaan en dat kan je door de krachten die je gebruikt tijdens het gorgelen, losmaken. Dan heelt de wond niet goed.
Verder is het gewoon afwachten, de meeste mensen zijn flink ziek na het trekken van het verstandskiezen. Koorts, griep, wangen krijgen alle kleuren van de regenboog. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Als je na een 2 weken nog enorme last hebt, zou ik even contact opnemen met je tandarts.

Offtopic: als er nog mensen zijn die onwijs bang zijn voor de tandarts en daar een leuke enquete over willen invullen, dan moet je je ff melden bij mij Haha!


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:28

Die van mij komen ook door, 1tje is er al zo goed als helemaal, ander voor 2/3 en 1tje de helft, heb nergens last van en hoop ook dat ze mogen blijven zitten, m'n tandarts heeft er nog niks over gezegd, ieder keer weer schijt ik in m'n broek in de hoop dat hij er niks over zegt Tong uitsteken

Ik moet er echt niet aan denken dat ze getrokken worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Anne_vD, BingBot, Black_Moon, ChanelR, dinek123, djodjodjo, Dyphusion, Eliana, Evito_06, floorsxm, Ik_is_Ik, JoyenUnory, Larissajulia, Nalonyda, Plonspony, Schuur_ en 88 bezoekers