KWPN erkende de volgende stamboeken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

KWPN erkende de volgende stamboeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 12:27

Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:37

héhé, erkennen ze eindelijk het NRPS. Toch wel een redelijk lange lijst van erkende stamboeken bij het KWPN.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 12:48

Uiteindelijk stelt het niet veel meer voor, daar de lijst wat uitgebreider is.
En wanneer een hengst van een bepaald stamboek afkomstig is, die er niet op staat.
Dan komt hij wel op den duur terecht als erkendehengst bij een van de stamboeken op die lijst en is het plaatje weer rond.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:59

De AES zit er zo te zien nog niet bij.

De hond is de betere mens

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:01

geen enkel stamboek met het woord Europees / European zit er bij..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:02

Desiree schreef:
De AES zit er zo te zien nog niet bij.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:38

Maar wat betekend dit nu voor nakomelingen van een hengst die wel goedgekeurd is bij een van de bovenstaande stamboeken maar niet door het KWPN?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:43

Desiree schreef:
De AES zit er zo te zien nog niet bij.


Daar ging het om Knipoog
En de Polen ,Russen,Finnen,Noren,Engelse,Zwitsers,Oostenrijkers,Spanje,Portugal,Italianen ,USA,Canada en de rest van de Wereld.

Kortom een instelling die vlgs. mij op den duur tegen je gebruikt gaat worden.

Zoals de sla,komkommers granen eigenlijk de gehele agrarische sektor
waarbij de sanering in Nederland in volle gang is.

Het gaat toch op den duur om een prijskaartje .

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:44

Pipo schreef:
Maar wat betekend dit nu voor nakomelingen van een hengst die wel goedgekeurd is bij een van de bovenstaande stamboeken maar niet door het KWPN?


A-reg. plus de nodige kosten.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:57

ceasario schreef:
Het gaat toch op den duur om een prijskaartje .

en als het AES dan zijn dekgelden ook omhoog zou doen?

De hond is de betere mens

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 14:06

Desiree"]
[quote="ceasario schreef:
Het gaat toch op den duur om een prijskaartje .

en als het AES dan zijn dekgelden ook omhoog zou doen?
[/quote]


Het AES is uitgespeeld met de betere hengsten.
Zijn voor erkenning naar Zangersheide.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:58

mmm das wel intressant voor mij als ik dus nu mijn NRPS merrie met een KWPN dek...

...Dreaming with my eye's wide open...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:06

hey ik heb een nrps hulpboekmerrie. die voor meer als de helft kwpn is. en als ik haar laat dekken dan door een kwpner. waar akn ze dan in komen te staan

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 16:53

Alikesflame schreef:
hey ik heb een nrps hulpboekmerrie. die voor meer als de helft kwpn is. en als ik haar laat dekken dan door een kwpner. waar akn ze dan in komen te staan


Komt ie in het KWPN vb. om later als 3 jarige in het hoofdstamboek van het KWPN te worden opgenomen.


Nl. vlgs.de richtlijnen dat bindend is.

Het is een merrie uit een EU-erkend stamboek in een overeenkomende fokrichting dat door het KWPN is erkend.
(Binnen die fokrichtingen maken ze geen onderscheid.)

Daarom het is gemakkelijker met een vuilnisbakpapier van een erkend stamboek aan te komen en daar een KWPNhengst op te zetten.

Dan serieux een foklijn/stam uit te breiden cq. op te zetten en te behouden met eigen foktechnisch inzicht.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 17:19

Afbeelding

JE ZIET : NEEM ALTIJD EEN KWPN-HENGST EN DAN KOMT HET ALLEMAAL GOED> +:)+

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:50

ceasario"]
[quote="Alikesflame schreef:
hey ik heb een nrps hulpboekmerrie. die voor meer als de helft kwpn is. en als ik haar laat dekken dan door een kwpner. waar akn ze dan in komen te staan


Komt ie in het KWPN vb. om later als 3 jarige in het hoofdstamboek van het KWPN te worden opgenomen.


Nl. vlgs.de richtlijnen dat bindend is.

Het is een merrie uit een EU-erkend stamboek in een overeenkomende fokrichting dat door het KWPN is erkend.
(Binnen die fokrichtingen maken ze geen onderscheid.)

Daarom het is gemakkelijker met een vuilnisbakpapier van een erkend stamboek aan te komen en daar een KWPNhengst op te zetten.

Dan serieux een foklijn/stam uit te breiden cq. op te zetten en te behouden met eigen foktechnisch inzicht.
[/quote]

Hulpstamboek NRPS x KWPN hengst wordt KWPN B register.
Veulenboek, A register of of B register heeft niets met kwaliteit te maken maar is niets meer dan een administratieve formaliteit. Om een voorbeeld te geven: het produkt van For Pleasure (Europa's meest winnende springhengst van dit moment met een winsom van 1.6 m euro) x een KWPN merrie met alle predicaat toeters en bellen wordt vanwege de adminstratieve voorselectie geregistreerd in het B register.
De kans is zelfs groot dat straks de beste paarden in het B register staan. Helaas kan men met deze kwalitatieve paarden binnen het KWPN nooit meer verder. Met deze paarden kan er niet meer zgn hogerop gefokt worden. Zo bewijzen de bedenkers van deze administratieve voorselectie hun gelijk. Vandaar dat ze in Brussel wat verder denken dan het bekrompen en enge denken van sommige lidstaten. Derhalve krijgen stamboeken met een kwalitatief en onderbouwd fokdoel de door de Raad bepaalde EU erkenning.
In Brussel weten ze donders goed dat het centraal en monopolistisch beleid van de voormalige Sovjet Unie niet bepaald heeft geleid tot de beste produken. Om die catastrofe bij de sportpaarden te voorkomen, voert Brussel een open beleid en worden stamboeken met visie, ondanks de tegenwerking van andere stamboeken, op basis van die gedachte erkend.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 17:59

Wat staat er nu boven:

Merrie B-reg + KWPN -hengst = vb.= veulenboek.

Dus met een reg. B kun je binnen het KWPN wel verder.
Moet je wel een KWPN hengst gebruiken.
Zo ook met NRPS HB.

Of het schema is fout?
Maar dan kunnen ze dat juridisch pas volgend jaar veranderen.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 18:30

ceasario schreef:
Of het schema is fout?
.


Dat laatste betwijfel ik. Knipoog


Citaat:
KWPN
29-03-2004: Stamboekrichtlijnen 2004 op de site
Om de activiteiten van het stamboek goed te laten verlopen, zijn er bij het KWPN afspraken gemaakt over het fokken en registreren van paarden. Een compleet overzicht van alle stamboekrichtlijnen treft u aan op deze site. Onder de knop ‘Fokkerij’ vindt u de Stamboekrichtlijnen 2004 als pdf-bestand.
De Stamboekrichtlijnen zijn eveneens verzonden aan de leden als apart katern in het hart van ‘In de Strengen’ nummer 6. Ook het aanmeldingsformulier voor de stamboekkeuringen is hier in terug te vinden.
(Persbericht, overname toegestaan)


http://www.kwpn.nl/html/fokkerij/stamboekregels/stamboekrichtlijnen_2004.pdf

Hoe er geregistreerdt wordt in 2005 is een ander vraagstuk.
Daar heeft men geen schema van gemaakt.
Alleen welke stamboeken mee mogen doen.
Maar men zou er vanuit kunnen gaan dat het schema niet veranderd voor 2005. Daar men dan van misleiding kan spreken.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:43

Goed even een voorbeeldje: Mijn merrie is een Royal Dance x Houston x Tangelo. Volgens mij en bij navraag van enkele mensen is ze nu A register. Als ze drie is moet ze geprokt worden, naar de stamboekkeuring en de IBOP/EPTM test lopen.

Klopt dit?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:47

wel beter dat het nrps er bij zit

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:59

phoenix4ever schreef:
wel beter dat het nrps er bij zit

daar ben ik het helemaal mee eens.
eigenlijk wel grappig in het kwpn kan het aanstaande veulen van mijn paard in het vb terecht komen (A register) en als ik het bij het nrps laat registreren kan die in het HBRA komen dus met 3 jarige leeftijd wel worden opgenomen.


Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:40

Citaat:
Mijn merrie is een Royal Dance x Houston x Tangelo. Volgens mij en bij navraag van enkele mensen is ze nu A register. Als ze drie is moet ze geprokt worden, naar de stamboekkeuring en de IBOP/EPTM test lopen.

Klopt dit?


Als ze register A is hoef je dat toch niet na te vragen? Dat staat op het papier en het papier is blauw.
Ik heb ook een register A merrie (Darlington x Cabochon x Zeoliet)
mij is door het KWPN verteld dat de hengst Darlington zelf aan de röntgenologische Verward eisen heeft voldaan en ook getest is op cornage, daarom zou dat bij deze merrie niet meer nodig zijn. (ze heeft overigens wel het PROK certificaat) Wel moet ze aan de prestatie eisen voldoen voordat ze opgenomen kan worden in het hoofdstamboek.
Dus nu naar de keuring en aan het eind van de zomer geloof ik de IBOP.
Klopt dit? Of ben ik verkeerd voorgelicht door het KWPN?

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:47

Ze is register A dat staat ook op het papier. Dus dat is het probleem niet.

Maar dan moet je nog wel wat dingen doen voor ze werkelijk opgenomen word in het stamboek.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:53

Vora schreef:
Als ze register A is hoef je dat toch niet na te vragen? Dat staat op het papier en het papier is blauw.


Register A papier is GROEN en register B papier is BLAUW.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:55

Als dat groen is ben ik kleurenblind Verward . Register A is een blauw papier.
En deze merrie is echt register A.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 94 bezoekers