Wat vinden jullie ,is mijn boosheid terecht?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Wat vinden jullie ,is mijn boosheid terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 18:36

Vandaag kwam mijn dochter van 11 thuis helemaal over haar toeren en drie kwartier eerder dan de school normaal uitgaat. Verdrietig
Ze had de meester een grote mond gegeven omdat hij een briefje wilde afpakken wat een vriendinnetje aan haar wou geven.
Dat hij boos word is terecht als er niet word opgelet in de klas,maar wat hij toen deed vond ik misselijk..............hij ging nl het briefje hard op voorlezen voor de klas!!!! Verward

Ik heb hem er op aan gesproken en gezegt dat ik mijn meiden hun prive dingen respecteer [dagboeken,post,en dus ook briefjes] en het dus hem verschrikkelijk kwalijk nam wat hij gedaan had.
Hij vond er niets fouts aan want ten eerste stond er niets bijzonders op[foute opmerking want wat voor hem niet bijzonder is kan voor een kind van elf wel iets heel belangrijks zijn] en ten tweede stond het vol met spelfouten............


Mijn woede Boos! is gelukkig weer wat gezakt en ik heb een net gespek met hem gevoerd al was het zijn ja tegen mij nee van wijze van spreken.

Wat vinden jullie?Is mijn boosheid terecht?

https://www.facebook.com/FotoBiancaS


PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:58

Ik vind ook dat dingen die je opschrijft prive zijn maar ja je moet eigenlijk niet in de les briefjes gaan geven enz. Maar hij had het niet mogen voorlezen vind ik

So close,
no matter how far.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:00

Ik merk bij leraren steeds meer machteloosheid tegen gedrag kinderen.
Ik heb ook een 11 jarige dochter.
De juf klaagt dat ze zo mondig zijn.
Bijvoorbeeld als gezegd wordt dat ze stil moeten zijn:
Uh ff mijn gesprek afmaken hoor...
Dat soort antwoorden wordt gegeven.
Het was niet de meest tactische actie van deze leerkracht, maar misschien is de regel wel: als ik een briefje onderschep wordt hij voor gelezen?
(Lijkt me wel een goede straf).
Of niet?

In ieder geval schijnt het voor de hoogste groepen heel moeilijk te zijn de orde te handhaven.
Laatst bijgewerkt door Biepmiep op 29-03-04 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:01

ow dat doen ze bij ons op school ook.
en dan de woorden nog even wat verdraaien.
zo vuil zijn leraren tegenwoordig.
wen er maar aan.
ik heb al genoeg problemen met ze gehad terwijl ik me niet misdraag.
ze doen gewoon moeilijk.
ik vind je kwaadheid zeker terecht.
het staat niet voor niets op een briefje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:09

Eerlijk gezegd geef ik de leraar groot gelijk, ze zitten op school om wat te leren en niet om briefjes door te geven.
Vind het eerder raar dat je je dochter laat merken dat je het voor haar opneemt, daarmee ondermijn je het gezag van de leraar.
Als ik ooit met zo iets zo zijn thuis gekomen had ik goed op m'n mieter gekregen zowel omdat ik briefjes had doorgeven als omdat ik voor het einde van de les was weggegaan.
Mijn moeder had me zeker mee terug genomen om m'n excuses aan de leraar aan te bieden.
De les die ze nu geleerd heeft is naar mijn idee dat ze gewoon kan klieren en als dat dan "bestraft" wordt lost moeder het wel op.

Gelukkig heb ik makkelijk praten want ik heb zelf geen kinderen Haha!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:13

vind je woede zeker terecht...de leraar moet privedingen respecteren...zeker voor de kinderen die tegen het puberen aan zitten,die zijn het gevoeligst.
ik vind wel goed dat hij het heeft afgepakt,maar leg het dan in je la en geef het aan het eind van de les terug.
het zijn kinderen,ze beramen geen bomaanslag ofzo!!!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:17

Eigenlijk vraag ik me een beetje af wat jij dan gewild had dat hij zou doen.
Tijdens de les horen geen briefjes doorgegeven te worden. Ook kinderen van 11 weten dat.
Wat nu als ze een toets hebben en er worden briefjes doorgegeven, is dat dan ook pivé?
Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent als je dochter huilend thuiskomt, maar ik kan me ook goed voorstellen dat de leerkracht duidelijk wilde maken dat er tijdens de les geen briefjes doorgegeven mogen worden.

Was je dochter trouwens eerder naar huis gestuurd omdat ze een grote mond gegeven had, of is ze zelf naar huis gegaan? De reden dat ze eerder thuis was is mij niet helemaal duidelijk.
Eerder naar huis sturen zonder de ouders te waarschuwen is imo wel iets om woedend over te zijn.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 19:19

Biepmiep schreef:
Ik merk bij leraren steeds meer machteloosheid tegen gedrag kinderen.
Ik heb ook een 11 jarige dochter.
De juf klaagt dat ze zo mondig zijn.
Bijvoorbeeld als gezegd wordt dat ze stil moeten zijn:
Uh ff mijn gesprek afmaken hoor...
Dat soort antwoorden wordt gegeven.
Het was niet de meest tactische actie van deze leerkracht, maar misschien is de regel wel: als ik een briefje onderschep wordt hij voor gelezen?
(Lijkt me wel een goede straf).
Of niet?

In ieder geval schijnt het voor de hoogste groepen heel moeilijk te zijn de orde te handhaven.


Ja op die manier is die straf terecht,maar niet als die regel er niet is!
En dat het moeilijk is om de orde te handhaven voor de hoogste groepen ja daar twijfel ik niet aan.Al moet je als leerkracht zeker niet vergeten dat groep achters allemaal gaan puberen en dik aan een nieuwe school toe zijn. Ik denk dat het ook ligt aan hoe je met de kids omgaat [deze meester is echt te streng]en niet meegegaan met de tijd!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:22

Dat wordt bij ons ook regelmatig gedaan, oke, wij zijn al wel 14 jaar, maar dan nog. Als je briefjes doorgeeft in de klas, weet je wat het risico is, en privé of niet, iets dat écht privé is, dat schrijf je niet op, of dat vertel je zelfs niet(behalve aan een goede vriendin ofzo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:23

binky schreef:
deze meester is echt te streng en niet meegegaan met de tijd!


Sorry hoor maar ik zie liever goed opgevoede kinderen dan kinderen van ouders/leraren die wel zijn meegegaan met tijd, vind dat over het algemeen geen vooruitgang qua gedrag

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:26

Ik verbaas me echt steeds meer over het lef dat kinderen tegenwoordig hebben en hoe respectloos ze vaak zijn. Ik denk dat ik echt boos op mijn dochter zou zijn geworden als ze zoiets had gedaan (ja, ik heb makkelijk praten, nog lang geen eigen kinderen, maar toch).

Dat die leraar de brief voorleest in de klas is op zich wel dubbel. Van de ene kant spreekt hij er z'n gezag mee uit (blijkbaar effectief, want ze was overstuur) van de andere kant is het toch prive.
Ik zou er niet boos om zijn geworden denk ik, maar er toch even naar gevraagd hebben bij de leraar. Én 'n goed gesprek hebben met de dochter, om haar ook even te vertellen dat ze wat meer respect mag gaan tonene aan de leraar

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:29

dit schijnt heel normaal te zijn hoor deden ze bij mij opschool ook altijd
gewoon het briefje voor lezen aan de klas
dacht dat dat onderhand wel veranderd was maar ja niet dus

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:32

persoonlijk vind ik dat er niet over te oordelen valt... aan de ene kant heb je gelijk zoiets lees je niet voor en je stuurt/laat een kind niet naar huis

aan de andere kant briefjes doorgeven mag niet dus is de leraar in zijn recht om het af te pakken

of hij het voor had mogen lezen laat ik in het midden want ik weet niet wat de regel is die daar in de klas geldt bij mij was het een briefje schrijven is zelf voorlezen voor de klas nadat de leraar had gekeken wat er stond...

maar nogmaals te weinig info om over het totaal te oordelen..

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 19:33

Marreke schreef:
Eigenlijk vraag ik me een beetje af wat jij dan gewild had dat hij zou doen.
Tijdens de les horen geen briefjes doorgegeven te worden. Ook kinderen van 11 weten dat.
Wat nu als ze een toets hebben en er worden briefjes doorgegeven, is dat dan ook pivé?
Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent als je dochter huilend thuiskomt, maar ik kan me ook goed voorstellen dat de leerkracht duidelijk wilde maken dat er tijdens de les geen briefjes doorgegeven mogen worden.

Was je dochter trouwens eerder naar huis gestuurd omdat ze een grote mond gegeven had, of is ze zelf naar huis gegaan? De reden dat ze eerder thuis was is mij niet helemaal duidelijk.
Eerder naar huis sturen zonder de ouders te waarschuwen is imo wel iets om woedend over te zijn.

Wat ik gewild had is dat hij haar gevraagd zou hebben om er even na schooltijd over te praten,ze weet gerust wel dat ze geen briefjes mag doorsturen onder een toets maar dit was onder handenarbeid.Verder liggen ze elkaar gewoon niet ,er mogen er bv 5 naar de wc en als mijn dochter dan nr 6 is gaat hij uit zijn dak.Maar is bv haar tweelingzus nou net nr 6 zal hij er niets van zeggen!

Je wil ook weten waarom mijn dochter eerder uit school was,nadat hij eerst haar en haar vriendinnetje voor de klas even voor gek had gezet door het briefje voor te lezen en daarna zei:Ja ga er ook nog om zitten JANKEN! en zij vroeg of ze even naar de wc mocht [om even haar tranen te drogen en even tot rust te komen] en hij weer begon te schelden,toen was ze zo overstuur dat ze haar jas heeft gepakt en weg is gelopen.
En nee dat moedigen we niet aan!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:35

Ik snap de verbazing niet zo? Als die kids het nodig vinden om de les te verstoren dan zijn de risico's ook voor hen. Als het allemaal zo prive is dan moeten ze dat maar buiten de les houden. Ze weten dat op z'n minst de docent het briefje afpakt. Als dat dan ook nog voorgelezen wordt dan is dat gewoon pech voor je kind. Maw, ik vind het onterecht dat je naar de docent bent gestapt, vooral omdat je dochter nu weet dat je aan haar kant staat en ook 'tegen' de docent bent. Dit was idd niet de meest subtiele actie van die docent maar is een behoorlijk standaard actie eigenlijk...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:35

het heeft 2 kanten inderdaad... Ze leren het zo wel af. Maar natuurlijk is het net zo goed schende van privecy. Hoewel ze dat misschien beter in eigen tijd kunen doen Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:36

sorry, maar als iets prive is bespreek je dat niet in de les
ook niet op papier
dit is het risico

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:43

Ik denk dat de leraar wel een inschatting heeft gemaakt of het verantwoordelijk was dit briefje voor te lezen...

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 19:43

BartVB schreef:
Maw, ik vind het onterecht dat je naar de docent bent gestapt, vooral omdat je dochter nu weet dat je aan haar kant staat en ook 'tegen' de docent bent. ...


Bart wie zegt er dat ik mijn kind niet tot orde heb geroepen?Natuurlijk
hebben we haar er op gewezen dat ze fout zat met haar grote mond en het doorgeven van briefjes,in het gesprek met de leerkracht heb ik ook gezegt dat hij haar hiervoor gerust mag straffen dat vinden wij terecht.
Het gaat ons er meer om,dat hij andere kinderen niet hoeft te laten weten wat er in dat briefje staat!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:56

Bij mij op de basisschool werd het ook voorgelezen. Dat was dan ook de regel. Maar als dat bij haar niet de regel is, vind ik het niet slim van de leraar.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:19

binky schreef:
Het gaat ons er meer om,dat hij andere kinderen niet hoeft te laten weten wat er in dat briefje staat!


Dat is dus wel de manier om het af te leren, moet je maar geen briefjes rondsturen in de klas.....
Sorry, maar ook bij ons was het niet ongebruikelijk dat briefjes (indien onderschept) hardop werden voorgelezen.

Als een andere klasgenoot dan de vriendin het briefje had onderschept was je dochter vast ook niet blij geweest. En was het verhaal (mits interessant genoeg) ook wel de klas rondgegaan.
En daar had ze dan nog minder op uit kunnen doen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:24

Sorry, maar ik ben het eigenlijk met de docent eens :/

Leerlingen moeten opletten in de klas, geen briefjes sturen. Ik denk alleen dat ik het 'leuker' gevonden had als de docent het had opgelost door een denkbeeldig briefje voor te lezen (iets grappigs verzinnen wat er dus niet opstond ofzo)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:29

ja ik geef de leraar gelijk, ten eerste zou ik mijn ndochter flink op de kop geven als ze de leraar een grote mond zou geven, en ten tweede weet ze ws. wel dat ze geen briefjes mag geven/lezen. en waarom huilt ze erom, ze kreeg het briefje toch?
nee ik vind dat ze de aandacht bij de leraar hoort te houden, als je leraar er alleen kort wat over gezegd had, hadden de meiden hem eens brutaal aangekeken en net zo hard een ander briefje geschreven, dit is wel een goede remedie, prive dingen doet ze maar als ze vrij is....

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:29

Nee, vind je boosheid niet echt terecht. Tuurlijk is het schending van privacy als je briefje voor de klas wordt voorgelezen, maar dat risico loop je nu eenmaal als je dat doet! Maakt niet uit of er een regel voor is, briefjes doorgeven mag niet, en als je het wel doet moet je ook niet zeuren over de gevolgen.
Bij ons lag het maar net aan de leraar en z'n bui of het werd voorgelezen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:30

Ik snap eigenlijk niet dat je boos bent geworden op die leraar!Hij had groot gelijk.Je zou boos moeten worden op je dochter omdat die het blijkbaar nodig vind de lkes te verstoren met briefjes.Of het nou onder handenarbeid is of onder wiskunde maakt niet uit.

Toen ik op school zat hadden we 1 leraar die idd de briefjes afpakte en voorlas en we keken wel uit om onder zijn lessen briefjes rond te sturen. voor hetzelfde geld was het net een briefje waarop stond dat je hem stom vond oid.Iedereen was hardstikke braaf onder die lessen en ja dat zijn nu achteraf ook de lessen waarvan ik het meeste heb opgestoken. de rest was ik te druk met keten en ondeugend zijn.

Net als Lia zegt als ik 3 kwatioer eerder naar huis was gekomen had ik met net zo'n harde vaart terug naar school gemoeten van mijn moeder.
Eerst niet opletten en dan ook nog de leraar een grote bek durven geven? ik vind het wel erg brutaal en dan gaat de moeder ook nog naar school om te zeggen dat de leraar het verkeerd doet?
volgens mij begon het probleem bij je dochter.Ik denk dan ook dat je op de verkeerde kwaad bent geworden.
keten in de klas okee dat doet iedereen maar als je gepakt word eigen schuld dikke bult.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Karma_k, Mizora, Steeph, vevina, YandexBot en 16 bezoekers