Gekkenhuis in de oefencross

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Gekkenhuis in de oefencross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:23

Vandaag Otje maar meegenomen naar de oefencross in Lisse. Het is zacht gezegd wel goed voor dat paard om wat gekke dingen te zien Knipoog

We waren iets aan de late kant. We gingen binnendoor en onderweg stond alles vast. Bijna twee uur erover gereden ipv ruim anderhalf...
Het programma liep ook nog wat in dus het was even opschieten(nadat ik nog wat mensen gesproken had waaronder gijsenkim Knipoog )

Otje opgezadeld en hij was redelijk mak. Die vliegenmutsjes zijn echt een uitkomst Haha! Met losrijden viel hij me mee, hij ging wel een paar keer even voor stuiterbal spelen, maar niet zo extreem als een paar maanden terug. (mijn enkels zijn nu iig nog heel Schijnheilig )

Na een minuut of tien draven en wat galop werd ik ineens al omgeroepen Verward Dat bleek een foutje te zijn, maar dat hoorde ik pas bij de ringmeester. Voor niets dus met een noodgang nog maar een sprongetje gemaakt Clown
Na nog een kwartiertje en dus nog even rustig losspringen mocht ik wel echt de ring in *LOL* Hij ging redelijk braaf langs het kraampje van gijsenkim en ik kon ook vooruit de bak inkomen Knipoog
Alleen langs de brug met fontein en surfzeil vond hij niet zo'n heel strak plan...Na wat gemedder bij de start gekomen en daar stond hij heel braaf. Met de start was hij ook braaf en vlot weg en hindernis 1 ging super. Twee was een beetje rommelig, want dan kwam je langs de brug. Aanrijlijn naar drie(strobalen) was ook wat hectisch, want de ideale lijn liep rechts langs de brug...Waaaaahhh Help, ik wil hier eigenlijk niet lopen. Toink, toink, toink...Maar wel in één keer over de strobalen gekomen al was het wat rommelig. Mandenstapel naar het bruggetje toe ging redelijk en de witte plank ook Heksenoog sprong hij zonder aarzelen, hij kon ook weinig anders Extreme duivel Ik had een mooie afstand en kon mooi vanuit het been blijven rijden en rustig wachten.
En toen moesten we over het bruggetje *LOL* Hij begon in de hoek al wat te sputteren, maar uiteindelijk stond hij met twee benen op de brug. Dat vond hij zelf toch wel erg eng en toen heeft de parcourshulp/jurylid ons even begeleid. Een hele mooie oplossing. Geen geschop, gesla en getrek, gewoon even simpel met iemand meelopen en allebei tevreden. Daarna verder gereden en met een megasprong over de manden(ik wil daar eigenlijk niet meer heen baasje... Schijnheilig )
In de tweede bak sprong hij ook super. Hindernis negen vond hij even eng, omdat daar een heel 'huis' om heen stond, maar toen ik been gaf was het goed Lovers De rest was geen enkel probleem en ik kwam supertevreden weer naar buiten toe

Tweede rondje ging prima! Ik kon mooi ritme houden en hij bleef mooi vanuit het been lopen. Alles liep goed, alleen van vier naar vijf werd hij iets te loperig en toen had ik op vijf niet zo'n hele mooi afstand. Verder was hij echt helemaal top!
Ik kon gewoon mooi zitten en wachten en Ot was ook helemaal blij Party!!

We kwamen supertevreden de bak uit en ik ben heel blij dat ik het eerste rondje op zo'n manier heb kunnen oplossen. Als ik met hem was gaan vechten was het daarna en het tweede rondje wsl heel wat minder gegaan...(als ik nog binnen was gekomen Bloos! )
Heb echt superfijn gereden en heb nu al zin in Roden Haha!

Na het rijden Ememtje nog even gesproken en toen zijn we naar huis gegaan. Ik vond het trouwens wel vreemd dat ik het tweede parcours bijna een punt lager had voor stijl dan het eerste Verward Zal wel aan mij liggen, het tweede rondje ging alles echt veel fijner Clown

Ik ging voor het vertrouwen en het ging stukken beter dan ik verwacht had dus mijn dag kan niet meer stuk Haha! Daar kan geen stijlpunt wat aan veranderen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:28

Ik heb aardig wat bokkers gemist dit weekend, maar helaas bevond ik me elders in het land om te jureren en te groomen. Knipoog

Fijn voor je Gomir, dat Otje zo fijn te rijden was, dat geeft je een stuk meer vertrouwen.

Ik heb al wat foto's zitten kijken op HAW maar ik ben zooooo blij dat ik niet mee gedaan heb *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:33

Hoorde al van Kim dat jij er ook geweest was, maar doordat ik natuurlijk weer zo nodig moest verdwalen kwamen we veelste laat aan Verdrietig

Wel leuk dat het zo goed ging

Ziet een ander topic, hoe laat moest jij starten? Misschien heb ik je toch nog gezien Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:37

Zal ik Fitz volgend jaar maar rijden dan Fitzroy Knipoog Ik durf inmiddels wel een beetje Haha!
Vond het parcours dit jaar juist erg meevallen.

Ik was startnummer 82 Sily, bijna aan het einde van de dag. Dus als je nog een beetje hebt gezien heb je mij ook wel gezien Knipoog
Had een bruin paard, rondom in de cross-beschermerd, lichtblauwe trui, blauw caphoesje en een mintgroen dekje *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:39

Jaaaaaaaaaaaa ik heb je gezien, wij stonden bij het kraampje van Kim wat te kletsen, denk denk...uur of 5? *kan me vergissen want de tijd vloog echt voorbij*

Dat mintgroen viel lekker op, mijn bijrijdster zei nog dat zij ook zo'n dekje had Haha!

Is helemaal blij: ik heb een bokker gezien Tong uitsteken

Graaft nog wat verder, toen wij weggingen was je ook nog bezig in de inrijdbak geloof ik?
Want ze riepen 82 om, maar dat bleek verkeert en moest 86 zijn, dus wij zijn vertrokken vlak voordat jij moest starten.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:45

Dat was ik inderdaad MIjn bodyprotector is ook half mintgroen(zat nu onder mijn trui)
Ik ben helemaal niet zo van de modekleurtjes, maar toen ik dit dekje vorig jaar zag liggen hoorde dat er echt bij *LOL*

Hoe zag jij eruit Verward
Ik heb nog mensen gevraagd of die even wilden vragen of ik echt al moest komen Knipoog Handig foutje wel, vooral omdat ze er niet achteraan zeiden dat het een foutje was... Schijnheilig

Dan heb je Ot misschien ook wel zien stuiteren met losrijden *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:47

Wij waren met zijn tweeen, meisje in een ehmsz....aardekleurige jas en spijkerbroek en ik in mijn babyblauwe jas Haha! Met zwarte paardrijbroek, alletwee met paardenstaart Haha!

Ik heb wel heel wat gestuiter gezien, ook een behoorlijke val *schrok me lam en twijfel aan mijn deelname voornemen voor volgend jaar Bloos *

*is nog steeds helemaal blij dat ze ook een bokker gezien heeft hahahaha*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 23:56

Kan me je niet herinneren, maar ik heb je vast wel gezien

Die val gebeurde volgens mij net voor ik aankwam Verward Ik heb er wel overgehoord, maar het niet gezien (gelukkig Knipoog )

Er gaat overal weleens wat mis, maar ik zie het liever niet als ik zelf de ring nog in moet...Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:03

Heb je felblauw? *geloof dat ik al gezegt heb dat ik in het turquose of fel blauw ga volgend jaar

Of gewoon een ander kleurtje toch?
Altijd een goed excuus om te shoppen
KNalrood of knalgeel valt ook wel lekker op

We zitten weer in het verkeerde topic..ik ga eff copieren naar jouw topic, anders zo banketstaaflig voor youknowwho
_________________

zo even gekopieert uit het andere topic...anders blijven we verwisselen Haha!

Die val was om een uur of vier...zag er ook eng uit, vooral toen ze bleef liggen.

Toen had ik zoiets van laat maar, ik ga wel gewoon lekker dressuren Haha!
Maar na een uurtje leek het me toch wel erg gaaf ook eens zoiets te doen, al bak je er helemaal niets van de ervaring lijkt me al erg leuk

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 00:15

Volgend jaar kom je ook gewoon gezellig

Felblauw heb ik nog wel, turquoise niet, maar wel mintgroen *LOL*
Geel lukt ook wel en verkleurd rood ligt ook nog in de kast Haha!
Ik heb megaveel dekjes, maar gebruik het meerendeel niet Bloos Ligt niet fijn onder het zadel, te ver onder op de stapel etc...Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:30

Leuk verslag !
Volgens mij is bijna geen enkel paard in een keer over dat bruggetje gegaan, dat was echt een bottleneck, terwijl er toch veel meer enge dingen waren...! Heb je nog foto's gemaakt?

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:08

Ik heb je ook nog zien springen.
Je tweede omloop ging inderdaad een stuk beter als de eerste, raar dat je daar minder in beoordeeld bent.

Die sprong over de manden in de eerste omloop was echt mega, ik weet niet wat hij dacht dat er stond, maar niet het mandenrijtje wat er werkelijk stond. Haha!

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 10:15

Ik heb wel foto's maar met een gewoon toestel gemaakt. Rolletje moet nog vol en ontwikkeld worden en als ik dan tijd heb scan ik wel wat in als ze gelukt zijn *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 10:30

Ninaka schreef:
Ik heb je ook nog zien springen.
Je tweede omloop ging inderdaad een stuk beter als de eerste, raar dat je daar minder in beoordeeld bent.

Die sprong over de manden in de eerste omloop was echt mega, ik weet niet wat hij dacht dat er stond, maar niet het mandenrijtje wat er werkelijk stond. Haha!


Ik vond het ook heel vreemd, maar het zal wel *LOL* (vorig jaar had ik een 5,5 omdat je niet in de verlichte zit mocht zitten op de lange lijnen Verward )

Die manden waren toch 1.20 hoog of niet dan Verward hij wilde niet zo heel erg graag richting dat bruggetje lopen dus ik had iets veel druk op mijn been. Kon ook niet zo heel erg mooi meekomen op die sprong, zo voelde het iig *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:44

Dat meisje dat viel was al bijna 2 uur aan het inspringen... arme dier had volgens mij echt genoeg van die hindernissen! Ze reed een arabiertje met een felblauw hoofdstel (die je voor endurance gebruikt). Maar toch even schrikken want ze was op haar rug gevallen en was erg overstuur! Gelukkig dat ik haar even later weer zag zitten in de kantine.
Dat dekje van Gomir heb ik ook, viel me gelijk op die kleur! Ik heb een schimmel en ja, daar past nou eenmaal alles bij.... Schijnheilig
Verder heb ik rond vijf uur een paar medemanegemensen de cross zien doen.... echt leuk! Eentje is 2e geworden en eentje 3e bij de paarden hoog, dus echt wel goed! Wat was jouw resultaat, Gomir?

Bessy, Neala, Hazel

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 10:48

Zat ergens in de middenmoot nandoman
Ik had het tweede rondje maar een 6,1 voor stijl Verward Wel een foutloze ronde binnen de tijd en alles liep fijn dus ik ben dik tevreden

Dat meisje met dat hoofdstel was aan het uitstappen toen wij eraan kwamen. Ik zei nog tegen mijn moeder dat ik dat hoofdstel zo lelijk vond Clown

Is max een stalgenoot van je Verward Die was tweede toch Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:14

Ja, Max staat bij mij op stal, sterker nog: haar paard staat naast die van mij!!! Zij rijdt meestal wel in de prijzen met haar toppertje. (hoe ken jij haar?)
Vorig jaar heeft mijn paard ook meegedaan met de cross in het Keukehofse Bos (september, iedereen inschrijven!!!) en daar sprong hij dus ook in 1x door de manden... ikke trots Bloos ! (ik reed niet zelf maar stond wel te kijken). Hij heeft nu een peesblessure dus even helemaal niks met rijden, laat staan springen....

Bessy, Neala, Hazel

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:31

astridastrid schreef:
Leuk verslag !
Volgens mij is bijna geen enkel paard in een keer over dat bruggetje gegaan, dat was echt een bottleneck, terwijl er toch veel meer enge dingen waren...! Heb je nog foto's gemaakt?

Een van de 3 hindernissen die mijn pony in één keer deed.Knipoog

Echt leuk dat het zo goed is gegaan en dat je paard toch nog zo braaf wat de tweede ronde!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:40

Leuk verslag zeg!
Mijn pony heeft zaterdag ook wat probleempjes met de brug gehad (lees: 3 weigeringen Bloos ) maar goed dat maakt niet uit want het was de eerste keer!\
Ik ben wel benieuwd naar de foto's Party!!

Live,LOve,'ndLaugh

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:28

Jeetje wat een boktboel daar in Lisse Haha!
Je moest best een pittig stukje karren om daar te komen Bloos! (wij gaan meestal niet verder dan 1/2 uur tot 3 kwartier van stal Haha! ).

Het gaat echt steeds beter met jou en Ot, leuk hoor!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:40

gomir schreef:
Volgend jaar kom je ook gewoon gezellig

Felblauw heb ik nog wel, turquoise niet, maar wel mintgroen *LOL*
Geel lukt ook wel en verkleurd rood ligt ook nog in de kast Haha!
Ik heb megaveel dekjes, maar gebruik het meerendeel niet Bloos Ligt niet fijn onder het zadel, te ver onder op de stapel etc...Clown


Ik heb ook nog bordeaux, babyblauw, grijs en sinds kort oranje achtig *foto's staan bij HAW, kan de kleur niet uitleggen* en als ik bijrijdmeisje lief aankijk mag ik mintgroen wel lenen Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 19:47

Ik ben nog steeds supertrots op Ot *LOL*

Vanuit Den helder is alles ver Antoinette. Als ik max 3 kwartier wilde rijden was ik snel klaar Knipoog Zeker met crossen, dan was het over op Wieringerwerf na, dat haal ik net binnen 3 kwartier Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:30

Otje is OK dan! alleen moet hij niet Pablo's bruggen tic overnemen Super gereden jullie, nu op naar Roden!


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 20:34

Otje deed het daarna heel braaf Lovers
Dat komt wel goed *LOL*

Ben echt benieuwd hoe het buiten gaat, vind het wel fijn dat ik eerst een rondje B ponies mag rijden

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:08

fijn dat die zo goed ging bij je. bij mij ging hij ook perfect ook foutloos. wanneer ga je naar buiten crossen? laat je het dan ff weten? alsje dat wilt natuurlijk:P

Eindelijk L springen
zaterdag 12 juni kringkampioenschap in bergen
zaterdag 19 juni ch in heiloo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers