Geweldige rit op de Belgen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Geweldige rit op de Belgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:31

Gister ben ik naar mijn nichtje in brabant geweest en daar samen met haar een super rit op de belgische trekpaarden gereden. Haha!

Er staan op de stal waar ze met haar paard staat, 2 hele leuke belgen waar je op kan rijden. Nu was er ergens verder op een open dag van de oude molen, en zijn we daar met de belgen heen gegaan. Echt heel leuk Ze zijn zo mak, ik reed zonder zadel want dat paard had er geen (heb nu wel een beetje zadel pijn Bloos ) het was best een eind. Daar hebben we de paarden ,nou ja een dan Tong uitsteken , afgezadeld en in een wei gezet, dat kon daar. Na een beetje rondgekeken bij de molen en de paarden een beetje hadden gerust zijn we terug gereden. Onderhand hadden we wel van paard gewisseld, omdat we alle 2 een keer met zadel wilde rijden natuurlijk Haha!

Het was echt een superdag en Belgen zijn super paarden Haha! OK dan! Haha!

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:48

Volgens mij moeten die belgen echt lekker zitten... lekkere brede rug, dat lijkt me wel gaaf!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:03

Leuk zeg!! Ik heb er ook weleens op gereden en ze zitten echt heerlijk en ze zijn ook ontzettend lief!!!
Wel leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad!

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:23

Gaaf zeg!! 't lijkt mij ook heel gaaf om een keer een buitenrit te maken op zo'n belg.. Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:38

heb je er ook foto,s van, lijkt me erg leuk om te zien Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:51

Trekpaarden rijden inderdaad geweldig
Jullie hebben zeker veel bekijks gehad, toen jullie aan het rijden waren? Dat hebben wij ook altijd als we met de belgjes de straat op gaan.

We hebben er dus weer een trekpaardfan bij Haha!

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:30

Ooit, Ooit als ik een boerderijtje heb...
Dan komt er naast mijn dressuurpaard, absoluut een trekpaard. Gewoon heerlijk om mee buiten te rijden, en natuurlijk zonder zadel. Lekker relaxed. Want het moet wel een hele coole zijn. Ooit....

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:32

Ze rijden fantastisch . Heb er een tijdje een als een soort van verzorgpaard gehad ... *zucht* Knipoog

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:42

ik ga er heel misschien binnenkort eentje rijden
Als ik vrij kan krijgen op mn werk en als ik een paard mag lenen, ga ik mee op een strandrit met alleen maar trekpaarden Haha!
Ben wel benieuwd, dat zou de eerste keer worden dat ik op een trekpaard rij:D

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:33

Indie schreef:
Het was echt een superdag en Belgen zijn super paarden Haha! OK dan! Haha!


belgen ZIJN gewoon super, niet alleen de paarden Haha! Haha! Haha! Haha! !!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:34

soesie schreef:
Ooit, Ooit als ik een boerderijtje heb...
Dan komt er naast mijn dressuurpaard, absoluut een trekpaard. Gewoon heerlijk om mee buiten te rijden, en natuurlijk zonder zadel. Lekker relaxed. Want het moet wel een hele coole zijn. Ooit....


Same here

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:37

Citaat:
belgen ZIJN gewoon super, niet alleen de paarden !!


Ok, voorspelbare reactie, maar toch Tong uitsteken :
lol

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:50

Ze zijn gaaf, maar hoorde toch ook (toen we een keer met demo even erop mochten) dat ze best pittig kunnen zijn.....

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:54

Tanneke schreef:
Trekpaarden rijden inderdaad geweldig
Jullie hebben zeker veel bekijks gehad, toen jullie aan het rijden waren? Dat hebben wij ook altijd als we met de belgjes de straat op gaan.

We hebben er dus weer een trekpaardfan bij Haha!


Ja best wel allemaal zwaaien enzo Haha! ook op die open dag heel leuk was dat ! en ben zeker een trekpaardenfan!

ik heb geen foto's van deze dag maar wel van de vorige keer zal ze wel een keer opzoeken en dan zet ik ze op bokt !

En pittig valt wel mee, ze zijn echt heel koel in hun hoofd. De jongste was de vorige keer wel geschrokken van een opvliegende vlieger met alle kleuren van de regenboog en trok toen wel ff een sprintje maar over het algemeen zijn ze hardstikke braaf en betrouwbaar !
Laatst bijgewerkt door Indie op 29-03-04 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:56

oeehhh....er zijn hier twee mensen heel jeloers op jou...ik en mijn vrien..dit is nou echt een droom van ons...maar we zijn al heel hard aan het sparen.. Haha! om ooit ook z'n ritje te maken.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:01

nano schreef:
oeehhh....er zijn hier twee mensen heel jeloers op jou...ik en mijn vrien..dit is nou echt een droom van ons...maar we zijn al heel hard aan het sparen.. Haha! om ooit ook z'n ritje te maken.

Hier nog een Bloos Je maakt mij ook héél erg jaloers nu!
Heb nog nooit echt op een Belgisch paardje mogen rijden maar wel drie jaar geleden eentje uit mogen stappen, was meteen verlieft Lovers En stoer dat ik het vond! Is echt een machtig gevoel zo'n groot en breed paard onder je kont. Lijkt me ook veel lekkerder zitten dan een 'normaal' paard en zonder zadel lijkt me trouwens leuker dan met zadel Tong uitsteken
Weet je wat ik me nou eigenlijk afvraag? Hoe zit zo'n paard nou in galop? Hobbeld dat erg veel? Of weet je dat niet?

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 20:05

Annetje schreef:
zonder zadel lijkt me trouwens leuker dan met zadel Tong uitsteken
Weet je wat ik me nou eigenlijk afvraag? Hoe zit zo'n paard nou in galop? Hobbeld dat erg veel? Of weet je dat niet?


zit idd heel best lekker op zo'n brede rug, en we hebben niet gegalopeerd dus dat weet ik niet. we reden alsmaar over harde stukken dus de kans hadden we ook niet echt. Maar deze paarden kreeg je toch heel moeilijk in de galop en ik vond de rit opzich al heel leuk !

en ik bof maar met zo'n nichtje het was ook absoluut een droom voor mij !

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:07

Indie"]
[quote="Annetje schreef:
zonder zadel lijkt me trouwens leuker dan met zadel Tong uitsteken
Weet je wat ik me nou eigenlijk afvraag? Hoe zit zo'n paard nou in galop? Hobbeld dat erg veel? Of weet je dat niet?


zit idd heel best lekker op zo'n brede rug, en we hebben niet gegalopeerd dus dat weet ik niet. we reden alsmaar over harde stukken dus de kans hadden we ook niet echt. Maar deze paarden kreeg je toch heel moeilijk in de galop en ik vond de rit opzich al heel leuk !

en ik bof maar met zo'n nichtje het was ook absoluut een droom voor mij !
[/quote]
ik geloo van wel meer mensen..maar bij jou is die uit gekomen

piahorse
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Genk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:11

in belgie is er een club die achttal rijdt met deze belgische trots *LOL*
Dat is net over de grens bij maastricht en de club noemt 'Bereden Trekpaard Maasakant'

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:21

piahorse schreef:
in belgie is er een club die achttal rijdt met deze belgische trots *LOL*
Dat is net over de grens bij maastricht en de club noemt 'Bereden Trekpaard Maasakant'


Ja, klopt. Daar hebben wij ook een keer een trekpaard aan uitgeleend. Toen er 1 kreupel was
Super gezellig clubje is dat daar