Wat bleek bij jou achteraf niet waar te zijn...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wat bleek bij jou achteraf niet waar te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 17:51

... na aankoop van je paard/pony.

Dus wat ze je verteld hebben wat wel zo was, maar niet zo bleek te zijn. Of wat er gewoon verzwegen is.

Bij mij zijn het dezen:

Amber: Zou goed beleerd en superrustig zijn, was dat ook op de dag dat ik haar proefreed ... ----> kwam gewoon omdat ze bekaf was van het vele leslopen die dag, ze was eerder pas zadelmak te noemen.
Ze zou goed ontwormd zijn ----> was dr al gauw bijna kwijt aan een groot leger bloedwormen...

Maffick:
Was een vrouwenpaard, had een hekel aan mannen... ----> terwijl ik dat dus juist helemaal niet vond, aangezien hij op mannen veel beter reageerde en veel meer respect toonde voor mannen dan voor vrouwen.
Moest hem goed in de gaten houden, buiten een slof omknopen want daar ging hij ervandoor... ---> reed hem de eerste keer buiten op 1 pinkje in een kalm handgalopje, is nooit anders geweest.

Bas:
Zou mishandeld zijn ---> Niets van waar, gewoon vanaf zn geboorte tot eind vorig jaar in een wei gestaan.
Zou pas ontwormd zijn ----> Niet dus, had dikke worminfectie, nadat ik er een kuurtje indouwde kwam er allemaal worm uit.
Zou 8 jaar zijn ----> is 4,5 jaar ( is dan wel weer een mazzeltje Knipoog OK dan! )

Zo wordt er vaak wat achtergehouden, opgeblazen of vervormd, opzettelijk gelogen...

Wie biedt nog meer ? Tong uitsteken


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:59

Lucky>Zou al bereden zijn en goed te longeren zijn en hij was een gewoon ruintje heel braaf, makste van stal..Later hoorde ik via via dat het een klophengst is geweest die niemand van stal aankon..het is dat ik nog bij die eigenaar op stal sta..

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:03

Die man waar we Gamble vandaan hebben zei dat hij als hobby paarden uit Letland importeerde. Oke, het kan dan nog steeds wel hobby zijn maar nadat wij gamble hebben gekocht heeft hij nog best wel veel paarden geimporteerd daar vandaan, eigenlijk is hij dus gewoon een Handelaar. Gamble was er 1 uit een groep van 4 die hij uit Letland heeft gehaald, volgens mij heeft hij tegen ons gezegd dat dit de eerste keer was dat hij daar paarden vandaan heeft gehaald. Ik kan het niet controleren natuurlijk maar ik denk zelf dat dat niet waar is. Als wij die man mailtjes sturen en daarin vertellen hoe het met Gamble gaat en foto's erbij doen dan reageert hij daar helemaal niet op. Als je het voor je hobby doet lijkt het mij dat je het dan nog wel leuk zou vinden om te horen hoe het gaat, handelaren geven daar volgens mij wat minder om...

Verder is er volgens mij niks verzwegen, voor zover ik weet.

Gamble

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:06

holly> zou 14 zijn...makkelijk te berijde, goed wedstrijdpaardje, pas ontwormt, kerngezond-------> was 27, enorm hevig beestje en had bloedwormen....

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:09

Lachen Bij mij was er niets verzwegen! Toppie!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:14

Dat ze niet kon springen, dat zei de handelaar althans, het tegenovergestelde is waar, ik heb met haar bij een prof. gelesd (Simon den Ekster) en die wilde haar zelfs kopen!
De rest was WEL waar, dat ze onhandelbaar was gebleken bij haar vorige eigenaars...nu 19 jaar later moet ik zeggen dat dat wel op z'n plaats was, het is echt niet de makkelijkste...maar ik kan tegenwoordig de ergste bokkers uitzitten Schijnheilig

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:21

pharagirlke schreef:
holly> zou 14 zijn...makkelijk te berijde, goed wedstrijdpaardje, pas ontwormt, kerngezond-------> was 27, enorm hevig beestje en had bloedwormen....

we hebben hem dan ook nog van vrienden gekocht ook
KUCH!! vrienden Boos! Huilen Verdrietig

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:24

Rhain> zou ingereden zijn en voor de kar hebben gelopen.
Ze had dus zowat geen conditie, onder het zadel alles nog leren en voor de kar? Dat weet ik niet

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:26

Dat ze super was om buiten te rijden. Nou ze was wel heeeeeeeeel erg struikelig, en bleek dan ook ataxies (wel gekeurd).

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:27

Bij mij is er niks verzwegen. Lois zou lief, braaf en soms ondeugend zijn. Lief en braaf is hij vaak maar nog vaker ondeugend Haha! En hij heeft zich van lieve puber tot een echte vent met maffe streken ontwikkeld sinds ik hem heb. blij dat er geen addertjes onder het gras zaten.

Niets zo charmant als een paard in her land.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:31

Mijn 1e pony waar ik ws mee reed: Hij zei dat ie 1,56 was, toen we m thuis meetten was ie 1,53 en toen we m voor de startkaart lieten meten was is 1,50,5!!

Me 1e paard: Hij zei dat het een stermerrie was, maar doordat we geen verstand hadden van die papieren, wisten wij dus niet dat dat gewoon op het papier hoorde te staan! Was dus maar een gewone merrie!
Later bleek ie ook nog OCD te hebben!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:32

wat is ocd?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:34

Mijn vorige pony zou L springen en M dressuur zijn geweest. Nou mooi niet hoor!
Heel waarschijnlijk is het een echte springpony geweest, het was duidelijk te merken dat ze hier veel ervaring mee had.
En dressuur, nou daar hebben we het maar niet over Haha!

Och, achteraf hebben we er een hele leuke pony aan gehad, dus nog geen ramp.

Bij Magic is er niets verzwegen of gelogen. Zoveel heeft de handelaar ook niet over haar verteld.
Hij heeft haar uit een kudde aangewezen, ze is toen zadelmak gemaakt en na 10 dagen heeft hij haar opgehaalt.

Eenmaal bij ons was ze inderdaad zadelmak, je rond rondjes stap/draf/galop en dat was het. Sturen enz was nog erg moeilijk Haha!
Maar eigenlijk heb ik niet het idee dat er iets verzwegen of gelogen zou zijn
Ze heeft wel OCD gehad, maar dat kon de handelaar ook niet weten. Er zijn nooit foto's gemaakt, daar was de prijs ook niet naar.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:52

bij mij is ook niets verzwegen
het zou een leuk voshengs6t veulen zijn
lief, kroelkous en lekker brutaal
en een 5 ganger
klopt helemaal

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:55

Es bokte nooit zeiden ze, volgens hun wist ie niet eens hoe dat moest....
Nou als er 1 gemeen kan bokken dan is hij het wel Haha!
Maakt overigens niet uit, ik had hem toch wel gekocht Lachen

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:57

Bij mij was er niets verzwegen, de man was gewoon supertrots op Palermo en had dus de grootste verhalen rondom haar Haha!

Vind het alleen wel jammer dat ze dus niet trailermak, omgangsmak en halstermak *zo mee weg te lopen* was Haha!

Volgens haar was ze een geboren kampioen en geweldig in de omgang, kon alles al, voetjes geven, stilstaan, meelopen...alleen jammer dat daar in praktijk weinig van terecht kwam Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:01

Inka kon alles al. Van galopperen tot aan de teugel lopen.
Niets bleek minder waar, ze kon namelijk nog niet eens in balans en op haar eigen benen lopen.
Hier heb ik haar later op aangesproken en toen hield ze vol dat ze dat wel kon. Op dit punt was het voor mij duidelijk dat deze mensen de ballen verstand van paarden hadden.
Er werd ook nog gezegd dat ze kon zweven !! Als iemand mij kan vertellen wat dat is hoor ik het graag. Ik begon al te twijfelen of ze vergeten waren d'r vleugeltjes er bij te geven toen ik haar op ging halen.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:19

bij mij eigenlijk niets?
tja heb mickey van mijn stalhouder overgekocht,dus zou hij niet moeten proberen Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:00

makkelijk in alle omgang...

ik schrok me rot na het bezoek van de hoefsmid... absoluut niet dus, ze was doodsbang! Heeft me een andere hoefsmid en een aantal vee-arts rekeningen gekost om haar te leren dat niet alle hoefsmeden eng zijn. Verder klopte het wel...


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:01

Niks eigenlijk. Ik wist dat Yorghos jong en groen was, leeftijd klopte, keuring was goed... Niks bijzonders, dus.
Lijkt me ook een slechte zaak als er gelogen is bij elk paard dat je kocht...

* To Belg, or not to Belg *

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:03

bij piaffe is mij helemaal niks verteld die heb ik gewoon zo meegekregen
en maykey daar is ook niks bij verteld
maar bleek achteraf dat hij astma heeft vind het niet zo'n ramp want
ik heb hem nou eenmaal en ben blij met hem

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:14

Morrie zou 5 zijn, op het moment dat ik hem kocht, bleek hij achteraf 3 te zijn!
Hij zou bereden zijn, ik weet nu heel zeker dat ik de eerste ben geweest die er ooit een zadel op heeft gehad, er hebben wel kinderen op gezeten, voor de verkoopfoto!

Hij was wel betuigd, we hebben 2-span geprobeerd en dat deed ie prima, dus enkel en 4-span zal hij ook wel kunnen, boomslepen kan hij ook als de beste!

Maar rustig en braaf en flegmatiek is ie niet; hij is schrikkerig, paniekerig en erg, heel erg lomp.......

Nu, na een jaar kunnen we een beetje met elkaar leven, maar zo gemakelijk als ik gedacht had, is hij niet!

Ik heb hem in Oostenrijk gekocht, van het Norikerstamboek, dus ff terugbrengen doe je niet zo maar ff!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:14

Mij is enige tijd terug een paard "aangeboden" niet serieus, vandaar de haakjes, door een goede kennis. Dit paard was door mensen gekocht en bij haar in pension geplaatst. Paard was superbraaf om te rijden, althans die keer bij de handelaar. Toen ze een week later in de bak wilde rijden heeft ze alle hoeken van de bak gezien en er lelijk afgestuiterd.
Ze liet me een aantal dingen zien aan dit paard waaruit overduidelijk bleek dat het paard zowat stierf van de pijn in zijn rug, geen wonder dat ie zo bokte. Dit paard heeft dus overduidelijk gigantisch onder de pijnstillers gezeten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:16

pharagirlke"]
[quote="pharagirlke schreef:
holly> zou 14 zijn...makkelijk te berijde, goed wedstrijdpaardje, pas ontwormt, kerngezond-------> was 27, enorm hevig beestje en had bloedwormen....

we hebben hem dan ook nog van vrienden gekocht ook
KUCH!! vrienden Boos! Huilen Verdrietig
[/quote]
Dit is wel héél schoftelijk!!
Wel verder alles nog goed mee gekomen?

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:19

Maar waren jullie in staat om je paard tergug te brengen zodra je door had van: heej dit klopt niet?

Ik heb Lucky dus op proef gehad maar niet kunnen oefenen in de bak door het slechte weer..anedrs had ik hem waarschijnlijk niet gekocht..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Justico en 27 bezoekers