Verwissel bare boom bij Wintec

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Verwissel bare boom bij Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 14:42

Ik heb een wintec 2000 dressuurzadel wat niet op mijn pony past , kan je bij dit model zadel nou de boom verwisselen ,in het garantie bewijs staat van wel .
Als het kan ,weet iemand dan wat die bomen kosten en kan je het zelf doen of moet je het de zadel maker laten doen ?
Kan je het aan je zadel zien of dat kan ,want ik zie niks .
Ik hoop dat er iemand antwoord heeft op mijn vraag .

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:53

als het op je garantiebewijs staat, dan kun je de boom verwisselen. Aan de binnenkant, zie je links en rechts een schroefje, die moet je losmaken en zo kun j erbij. Als je zelf twijfelt, dan moet je het gewoon ff vragen aan de zadelmaker. Zo'n beugel, excl. plaatsen kost ongeveer fl. 25 a fl. 30,-. Let er wel op dat je de juiste maat neemt, want er zijn winkels bij die je geen geld teruggeven, als hij niet past.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 07:53

Ik snap er niks van ik kan echt geen schroefje of iets vinden .
Volgens mij kan het bij deze dan toch niet

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Vroegop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 19:18

Waarom ga je niet even naar Vroegop??
Je kan ook gewoon eerst bellen en dan verbinden ze je door met de zadelmaker! Ik heb een Wintec Pro en ik heb er laatst ook een nieuwe voorboom in laten zetten bij Vroegop. Ze kosten inderdaad tussen de f 25,- en de f 30,-. Maar bij mij was de zadelmaker in een goede bui en kreeg ik hem lekker gratis Tong uitsteken

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 19:48

Ik ben bij MJL geweest ,het kan wel ,maar het gaat niet zo makkelijk bij dit zadel ,dit zadel moet de zadel maker helemaal open maken ,dus verkoop ik hem maar .

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:28

Ik heb zelf een wintec met verwisselbare boom. Bij mij verwissselt de zadelmaker die voor me ,gratis en voor niets, ik heb een schat van een zadelmaker Lachen

Maar je kan het zonder problemen zelf doen kijk eens op :
http://www.wintec.net.au/easyChangeGull ... index.html

ze hebben zelfs een stap-voor-stap uitleg van hoe je het moet doen.

De bomen zijn hier in Belgie naar mijn weten niet apart verkrijgbaar, maar ik weet wel dat je ze kunt bestellen bij www.derbyhousesaddlery.co.uk of bij www.robcl.co.uk . Dat zijn Engelse mailorderservices, de prijs zal iets van een £65 zijn voor een complete set, maar ik dacht dat je bij derbyhouse ze ook apart kon kopen...
Je vindt de bomen waarschijnlijk onder de rubriek saddle accesories

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:31

je hebt ze ook bij divoza, in verschillende maten en bij horselover heb je ze ook...

kosten 30 gulden, groetjes liselot