Eerste buitenrit op ons nieuwe stek; wat een drama

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Eerste buitenrit op ons nieuwe stek; wat een drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 17:03

Nou Sikiley is zaterdag verhuisd; midden in de bossen!
Ik ging vandaag met frisse moed de omgeving met haar verkennen.
Nou vind ze in het begin alles een beetje eng, dus ik wou lekker met haar stappen, want ze fokt zich altijd behoorlijk op. Alles ging prima; ook een drafje deed ze zonder er meteen als een speer vandoor te gaan. Lachen
Hoor ik ineens wat geluid achter me; een paard in volle vaart met een sulky erachter. Siki werd al wat onrustig, maar het ging nog oké...
Totdat die aanspanning mij ook in volle vaart inhaalt! Siki helemaal overstuur, moeilijk doen, mee willen rennen, je kent het wel.
Had ik haar weer rustig, komt die kerel er weer aan! En weer in volle vaart!! En nog een keer en nog een keer en jawel nòg een keer! Siki steeds moeilijker, onrustig, zweten als een gek. Die kerel kon toch ook wel zien dat ze helemaal doordraaide?! Boos!
Kom ik terug op stal en ik doe mijn verhaal; blijkt er in de buurt een drafbaan te zijn... Nou prima verder, maar ik dacht altijd dat je andere paarden moest passeren in stap! Ik vind het echt asociaal!!
Ik heb nog wel een half uur met haar aan de hand in de bak gestapt; ze was kletsnat en helemaal buiten adem!
Ik snap niet dat iemand zo nodig zijn paarden moet trainen buiten de baan en dan geen rekening houdt met andere ruiters!! Iedereen wil toch lekker buiten kunnen rijden, dat geldt voor hen maar ook voor ons!
Moest even mn frustraties kwijt hoor!

Faber quisque fortunae suae


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:05

Oei, dat is inderdaad heel asociaal .. volgens mij is het inderdaad een "regel" andere paarden in stap te passeren .. Scheve mond blijkbaar heeft die vent daar nog nooit van gehoord !

Hopelijk krijg je niet vaker te maken met dit soort mensen !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:12

tjee, idd is er de regel dat je in stap moet paseren... dat is ook wel zo vriendelijk... wat een *piep* vent zeg!
hopelijk gaat het de volgende keer beter, mischien is het verstandig een ander paard (liefte die de omgeving al kent) mee te nemen wand ze zal het de volgende keer wel niet meer zo leuk vinden
asosciaal hoor Boos!

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:12

En het openbare bos is geen openbare renbaan!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:17

Staat hier nog een topic over, de strekking van de toppic starter: Als je je paard niet kunt houden moet je in de binnenbak blijven!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:18

Ik moest ook gelijk aan dat topic denken Irish_lady Lachen

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:09

irish_lady schreef:
Staat hier nog een topic over, de strekking van de toppic starter: Als je je paard niet kunt houden moet je in de binnenbak blijven!

Ik geloof dat ze daar al wat van bijgedraait is.
Maar zet je paard eens midden op de weg als er weer zo'n racemuis langskomt. Dan moet ie wel stoppen.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:15

Wel ja zeg, als je zonodig een buitenrit wilt maken met een draver doe dat even op een normaal tempo en niet in volle vaart. Trouwens het bos is openbaar dus ook voor iedereen die daar wil rijden. Het is geen renbaan. Als je zonodig in volle vaart wilt gaan doe dat op een officiële baan ofwel blijf op je eigen trainingsbaan zeg. Kan je niet ergens gaan klacht indienen of zo?

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:21

Dit is ook niet normaal nee, ga dan echt hard rondjes rijden op de drafbaan (die op de sulky dan.)
Ik heb ook altijd geleerd dat je moet passeren in stap.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:24

Hebben meer mensen op jullie stal daar last van? Misschien kun je met elkaar iets doen?

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:25

irish_lady schreef:
Staat hier nog een topic over, de strekking van de toppic starter: Als je je paard niet kunt houden moet je in de binnenbak blijven!


dit heeft daar helemaal niets mee te maken... dat ging over een persoon die dacht dat ze op de markt stond (als je me begrijpt)
die gast van de sulky is op een andere manier aso, hij zegt helemaal niets!! straks heeft ie een ongeluk op zijn geweten

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:29

irish_lady schreef:
Staat hier nog een topic over, de strekking van de toppic starter: Als je je paard niet kunt houden moet je in de binnenbak blijven!


dit lijkt me dan toch héééééééééééél wat anders! in volle vaart, en dan nog een keer tig keer na elkaar is toch niet te vergelijken met wat arwenlune vertelde????

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:44

Laat me raden; het noordlaarder bos...... Knipoog Dit is dus de reden dat ik daar zo min mogelijk rij. Dit soort geintjes halen ze vaker uit namelijk, en dan kun je een paard hebben dat enorm verkeersmak is, hier wordt ieder paard hupserig van. En inderdaad maar doorcrossen, en maar crossen........

Tika

Berichten: 154
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Bos Duinen en Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:15

Levensgevaarlijk, er bestaat nog iets van etikette, dat wil dus zeggen dat je stap iemand passeert en anders even vragen of het kan, wat als je nou een ongeluk had gehad?? Dan heeft niemand het gedaan!! Huilen Verward

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 20:50

Bedankt voor de relaxte reacties! Misschien ga ik in een dappere bui er wel eens even langs... Maar dat zal ook niet echt iets uitmaken ben ik bang. Mn vriend is ook al in alle staten om er even langs te gaan Haha!
Nou Amulet, had je ook wel even mogen zeggen Knipoog
En oja: ik kan Siki prima houden hoor, daarom zijn er ook geen ongelukken gebeurd Knipoog

Faber quisque fortunae suae

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:55

Alet schreef:
Nou Amulet, had je ook wel even mogen zeggen Knipoog


Tsjaaa, sorry, vergeten Schijnheilig Knipoog En ik bedoelde niet dat je paardje ging crossen hoor (omdat je zei dat je haar wel kon houden, weet niet of dat tegen mij bedoelt was Haha! ) maar die sulky mensen bleven bij een vriendin en mij toen maar doorcrossen, terwijl wij zo'n beetje met twee paarden midden op de zuidlaarderweg eindigden. Later ben ik er nog wel een paar keer een tegen gekomen, weer hetzelfde verhaal *ja oke, die keren ben ik niet ergens NAAST het paard geeindigd Knipoog* dus nu vermijd ik dat hele bos maar mooi, genoeg andere plekken waar ik kan rijden zonder langsrazende sulky's Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 21:30

Haha nee dat crossen was niet voor jou bedoeld Haha! Maar voor de verwijzing naar een ander topic. Dat andere bos (het erf af links) is het daar leuk rijden?

Faber quisque fortunae suae

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:34

Alet schreef:
Bedankt voor de relaxte reacties! Misschien ga ik in een dappere bui er wel eens even langs... Maar dat zal ook niet echt iets uitmaken ben ik bang. Mn vriend is ook al in alle staten om er even langs te gaan Haha!
Nou Amulet, had je ook wel even mogen zeggen Knipoog
En oja: ik kan Siki prima houden hoor, daarom zijn er ook geen ongelukken gebeurd Knipoog


Jeetje dat is balen als je zoiets overkomt en dat nog wel op je eerste buitenritje daar ... Heb je die man op het moment zelf niet op zijn actie aangesproken of had je het veeel te druk met Siki weer rustig te krijgen ...
Misschien wel een idee om eens langs te gaan bij die stal om te vragen of ze wat meer rekening met andere ruiters kunnen houden ...

Groetjes Marsha

Bekijk eens mijn website http://www.marsha-creations.nl voor handgemaakte sieraden

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:35

Bij dat hotel/restaurant links bedoel je, vanuit het noordlaarderbos? Ja, ik vind dat een leuk bos, beetje slecht onderhouden helaas, maar mooie kleine paadjes. En GEEN sulky's Tong uitsteken

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:44

Ja, dat ken ik ook

Gisteren ging ik een buitenrit maken in een omgeving waar we niet eerder waren geweest. Alles ging prima... totdat een kart getrokken door een friesepaard in draf achter ons kwam.
Hoe dichterbij die kwam, hoe meer opgefokt en onrustig mijn merrie werd. Toen de bestuurder in de gaten kreeg dat mijn merrie behoorlijk opgefokt was, zette die zijn paard in stap vlak achter ons en riep naar mij van "goh, wat heb je een heet paard".
Sja, dat verbaasd mij niets, het kwam door zijn paard en het geluid van het kar Scheve mond

Sommige mensen.... *zucht*

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:18

Noorlaren? Dan heb je waarschijnlijk kennis gemaakt met iemand van de stal van Marcel Hauber, die zit daar aan een zandpad. Hij heeft een eigen baantje, maar voor het snelrijden kan je beter op de zandpaden zijn, die gaan meer rechtuit. Beetje dom dat hij niet langzamer is gegaan, maar waarschijnlijk komen ze daar normaal niet zo veel mensen tegen.

Als je niet persoonlijk wilt gaan klagen Knipoog www.marcelhauber.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:29

Als ik in Putten ga rijden kom ik ook vaak dravers tegen en heb er eerlijk gezegd niet zo'n probleem mee.
Ik rijd daar voor m'n hobby en zij voor hun beroep en ik kan me goed voorstellen dat je een draver in volle vaart niet op de rem trekt omdat er toevallig een ruiter rijdt, die makkelijk aan de kant kan gaan.
Ik heb mijn paarden idd dusdanig onder controle dat er verder weinig aan de hand is en worden ze wel wat springerig zet ik ze gewoon van het pad af, in het bos naar een boom toe.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 10:10

Nee ok Ilindra, maar ik reed op het pad, hij zag dat Siki hupserig werd en reed vrolijk nog 3 keer langs... terwijl er ook andere paden waren!
Er gebeurden ook geen gekke dingen, maar Siki fokte zich helemaal op; ze zweette echt niet normaal meer en ze was helemaal buiten adem! Paarden trainen kun je toch ook op de baan doen? En er zijn daar lange zandwegen zat, waarom moest hij uitgerekend steeds over het pad rijden waar ik reed? Ik zeg er dan ook maar meteen bij dat ik geen ander pad kon nemen, voordat ik die tip nu van anderen krijg Knipoog
Ik hoefde ook niet aan de kant te gaan, want ik reed al aan de kant!
Ik vond het gewoon erg vervelend dat ik wel rekening hield met hem en hij in geen enkel opzicht met ons! Iedere zn plezier toch?!
Maar het is al opgelost; ik ga de volgende keer gewoon ergens anders rijden... Dan kunnen zij lekker rijden en ik kan lekker rijden; iedereen blij.

Faber quisque fortunae suae

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:11

Wat een mafkees was dat zeg maar goed dat alles goed is gegaan arme pony van je zal wel gedacht hebben he waarom hij wel en ik niet ghehe.
nou veel succes nog verder hopeen dat het de volgende keer rustig zal wezen.
Groetjezzzzz.....

http://vegaslover.hyves.nl/?ref=sr
Houden van betekend soms loslaten waar je het meeste van houd

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:16

snelheid trainen kunnen ze ook op hun eigen banen en die zijn normaal beter dan gewone zandpaden. Het is onverantwoord om op een openbare zandweg te gaan trainen met een draver Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, BritHittepit, laura22, sterregoud, xamberr en 38 bezoekers