vindt het zo eng

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 10:56

Anouk verzorgt honey al ruim een jaar, en nog steeds heeft ze niet gegalopeerd. Ik heb geen bak of iets, dus moeten we op de weg of op niet omheinde veldjes. Ik ben gewoon zo bang dat er iets gebeurt. Ook al ben ik erbij wil ik honey steeds vasthouden, terwijl ze best al los kan draven (ze had nog nooit gereden voor ze honey ging doen).
Met een vorige verzorgster is ze een keer verschrikkelijk aan de kletter gegaan. Zelfs als er een ervaren ruiter als Merilyn opzit vind ik het eng als ze gaa galoperen. Bang dat ze er weer vandoor schiet met het bit tussen haar kiezen.
Nu heb ik niet echt het idee dat anouk het verschrikkelijk vind, ze mag wel wandelen enzo, maar ik wil gewoon niet dat ze rijdt als ik er niet bij ben (niet op de weg tenminste).

Maarja, ze geeft wel eerlijk toe dat ze graag wil leren galoperen. Vanmiddag gaat ze aan de longeerlijn en dan zien we wel.......


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 11:08

hoi stef, ik vind het eigenlijk heel goed dat je het zo doet. Leren galloperen aan de longeerlijn is een ideale oplossing zeker als het meisje nog niet zoveel ervaring heeft.
Waarom zou je tenslotte risico nemen? Het is jou pony en stel dat er wat gebeurd en je wordt aansprakelijk gesteld dan ben je er ziek van. Blijf er lekker bij en wie weet kun je ooit nog eens ergens in een bak terecht.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 11:35

Is het misschien een oplossing voor je als toch een afgezet stukje wilt hebben om te kunnen rijden om van die verplaatsbare stroompaaltjes aan te schaffen en een stuk stroomdraad/lint dat je er tussen spant. Je kunt zo een circel ofzo maken wat je tijdelijk als rij/longeerbakje kunt gebruiken. Je kunt het bwv neerzetten vlak voor je gaat rijden en daarna weer opruimen. Zo kan het paard/pony niet weg.

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Durquia en 122 bezoekers