hoe veel kost een zadel ongeveer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

hoe veel kost een zadel ongeveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 16:09

ja ik ga dus eens een eigenzadel kopen, momenteel gebruik ik altijd het zadel van mijn verzorgpaard op school. Maar ik heb ook 3 verzorgpaarden bijelkaar staan en verleden week zijn we (het baasje, een meisje wat daar ook de stallen doet en ik) gaan rijden maar ze hebben maar 2 zadels dus had ik 1 moeten lene van iemand

dus het is gewoon handiger om een eigenzadel tekopen. Het word de eerst keer dat ik dat doe. Ze hebben me aan geraden om bij Emmers in hamont achel een zadel tekopen omdat ze daar niet al teduur zijn en goed. Ik ben vanplan om een tweede hands zadel tekopen omdat die toch al wat minder duur zijn en het word een veelzijdigheids zadel. Maar ik heb er dus nog niet echt verstand van he..

iemand tips

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:12

Het ligt er helemaal aan wat voor merk zadel je wilt, want die prijzen verschillen aardig

Duhelo

Berichten: 28533
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:12

jah, hoeveel kost en zadel
je hebt zadels vanaf 100 euro
maa je hebt er ook die 1000-2000 zelfs 3000 euro kosten
als je een zadel koopt om op verschillende paarden te gebruiken zou ik een wintec aanraden met verwisselbare boom, past op vele paarden
die zijn rond de 500 euro, beetje minder, soms beetje meer, te zien welk type je hebt
sucees

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 16:30

ja ik heb wel een zadel nodig wat op wat meer paarden past (het zadel wat ik nu gebruik past op veel paarden en heeft geen verwisselbare boom) maar het merkt maakt niet echt uit zolang het maar een goed zadel is.

Duhelo

Berichten: 28533
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:35

dank dat intec dan het beste zal zijn
wintec 500 of 2000

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:54

Ik denk dat ze je bij Emmers ook heel goed kunnen adviseren als jij uitlegt hoe de situatie is. Persoonlijk zou ik nooit voor een kunststof zadel kiezen omdat ik dat niet fijn vind rijden. Dus als ik jouw was, zou ik proberen of ik dan een wintec van iemand mocht uitproberen. Anders koop je een zadel en knap je dan, net als ik, gigantisch af op het piepen, squietschen en zweten. Vaak worden bij ruitersportzaken wat oudere zadels ingeruild. Deze zadels worden dan helemaal opgeknapt en weer verkocht voor een leuke prijs. Daar kun je dan ook nog jaren mee rijden.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 17:12

ja ik wil ook geen kunststof zadel. en normaal bij emmers kan je het zadel effe op proef hebben om tekijken of het past en leuk rijd enz

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:27

Ga ook eens in Tongeren kijken... ik heb m'n zadel van daar (een kunstofzadel (veelzijdigheids-))en ik heb er 500,00 EUR voor betaald, ze zijn komen passen e.d. Ik vond het een goede service en ben nog steeds tevreden over m'n zadel (is nu ongeveer een jaar oud).
Ze hebben er nieuwe zadels en tweedehandse, kunststof en leer.

Ruitershop De Galop
Luikerstraat 10
3700 Tongeren

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:41

Ik heb zelf een Stübben dressuur zadel, heerlijk zadel en past op vrij veel paarden/pony's
Ik gebruik hem voor mijn New Forest pony, maar hij heeft ook een keertje op een NRPS pony gelegen en een grote KWPN'er.