hoofdstel niet aankrijgen (haarbal ;) )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

hoofdstel niet aankrijgen (haarbal ;) )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 14:54

door zijn superwinterhaar kan ik rocky zijn hoofdstel nauwlijks aandoen. Het past wel goed, maar over die harige oren is het heel onpractisch. Ik heb de bakstukken al eens groter gemaakt maar dan hing het bit echt slecht (te laag) en moest ik ze na het aandoen weer korter maken Boos! .

Wat ik niet wil doen:
* knippen in mijn paard zijn manen om ze minder dik te maken Misselijk
* bakstukken telkens langer en korter maken, want ik krijg de andere riempjes al nauwlijks meer geod omdat mijn handen altijd bevroren zijn...

Ken iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb al bij ijslanders gezien dat er zo'n slotjes zijn in plaats van gespjes, of was dat aan de teugels?
Kennen jullie dit probleem ook (haarbal Knipoog ) en wat doen jullie eraan??

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:38

Haha, herkenbaar probleem! (nouja, probleem...wat is er nou mooier dan zo'n wilde bos manen!) Ik doe het altijd zo: bit in, kopstuk over rechteroor, voorpluk door het kopstuk halen, linkeroor door het kopstuk halen. Het is wat gefruts, maar oefening baart kunst. Je kunt ook even een elastiekje om zijn voorpluk doen voordat je het hoofdstel omdoet. Staat zeer charmant (vooral in combinatie met een roze strik)...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 17:54

Haha, zo erg als met jouw ijslanders zal het bij mij vast nog niet zijn Clown . Ik vind het vooral nogal vervelend omdat meneer (het paard weliswaar) zijn hoofd verveeld omhoog doet en chagrijnig staat te kijken.
Een roze strik is misschien ook nog iets *LOL* . Of anders een zwarte wandelstok met een gouden knop op, een slipjas en een hoge hoed *LOL*

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:56

het is inderdaad zo met die klipjes aan het hoofstel. misschien lost dat jou probleem op Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 11:29

Maar heeft niemand dat probleem verder? Verward Ik heb het gisteren wel omgekregen zo, maar het is toch niet gemakkelijk en mijn paardje vindt het maar vervelend...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 11:38

Ja, ik ken het...hahaha. Dan zitten EINDELIJK die oortjes erdoor en dan dat haar nog....zucht. Ik heb nog geen oplossing gevonden.
Meestal houd ik de voorpluk vast en trek dan het hoofdstel erover heen, snap je? Maar erg handig is het niet.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 15:13

Mijn pony heeft niet zo'n hele dikke voorpluk, dus da's wel makkelijk, ik heb haar trouwens ook helemaal geschoren want die winter vacht om het hoofd vind ik ook lastig, maar het staat wel schattiger zolang ze niet zweten... Maar ik heb achter de oren ook een stuk weg geschoren waar het kopstuk hoort en dan hou ik gewoon de voorpuk vast als ik het hoofdstel omdoe..
Bij die fjord en fries is het trouwens nog veel iritanter want die hebben ook echt zon voorpluk waar je u tegen zegt, maar dat doe ik ook altijd op die zelfde manier voorpuk vastpakken en dan het hoofdstel om.
maar het bijft lastig, maar die grote voorplukken zijn toch wel veel mooier dan die paar haartjes waar sommige ponnies mee moeten rondlopen...

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:21

ik denk dat je de frontriem wijder moet maken, als dat nog mogelijk is natuurlijk

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:04

Askja schreef:
Je kunt ook even een elastiekje om zijn voorpluk doen voordat je het hoofdstel omdoet. Staat zeer charmant (vooral in combinatie met een roze strik)...


Haha, moet je mijn pony eens zien als ik ga aanspannen! 2 Stomme staartjes in der voorpluk anders krijg ik echt dat hoofdstel niet aan! Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 08:11

Buitenzorg schreef:

Haha, moet je mijn pony eens zien als ik ga aanspannen! 2 Stomme staartjes in der voorpluk anders krijg ik echt dat hoofdstel niet aan! Haha!


Jah! Daar had ik vroeger ook last mee. Ik heb een tijd van miserie de voorpluk van de welsh boven de frontriem gedaan en dan in 2, omdat dei leper daar nog hing. Zeer dwaas zicht, zo 2 vooruitstekende plukken, maar nu heb ik de handigheid wel ontwikkelde om het haar allemaal onder de frontriem te houden. Staat toch ietsje netten, vind ik Knipoog .

Afbeelding

Nu ja, op een paar haartjes na.