Verslag van een veelzijdige monsterrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Verslag van een veelzijdige monsterrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 11:22

Ik heb gister toch zo lekker gereden, ik moet het even delen…
Terwijl ik nog aan het ontbijten was trok Ozep al sprintjes door de paddock, dus dat beloofde al wat Haha!
Nadat ik even snel gepoetst had heb ik hem gezadeld met mij springzadeltje en simpel hoofdstelletje met watertrensje en zelf deed ik netjes mijn GPA helm op.
Het in het bos zien te komen was het enige minpuntje, Ozep was op de straat weer bijzonder dwars en na een aantal caprioles en levades scheelde het niet veel of de rit was van bijzonder korte duur geweest Haha!
Uiteindelijk wisten we, na 10 minuten over dat kippeneindje gedaan te hebben, toch het bos te bereiken Party!! En vanaf dat moment ging het van een leien dakje.
Eerst even lekker laag ingesteld gedraafd en gegaloppeerd, beetje links in buigen in galop, beetje rechts, wisseltje, keertje verruimen, stukje verzamelen. Het voelde super. Na een kwartiertje zo rond gecruised te hebben kwam ik aan het begin van de crossbaan, en die lonkte wel heel erg!
Ozep leek er ook zin in te hebben want ik hoefde maar aan galop te denken en daar gingen we;
Eerst de schaapskooi, hij kwam er super netjes bij, lande netjes in de linkergalop en in 2 galopsprongen hadden we de hoek van 90 graden te pakken om er weer netjes uit te springen. Daarna een bezembak die weinig indruk maakte, op een paar galopsprongen daar achter stond een steiltje van zo’n 1 meter, met alleen een simpel stammetje zonder grondlijn. Alsof hij explosieven onder zijn hoeven had, wat een machtig gevoel. Zijn hoofd netjes tussen de knieën en die sprong leek seconden te duren… Eenmaal weer op de grond trokken we een kleine sprint naar de volgende bezembak, op zo’n 5 sprongen kwam hij netjes op mijn hulp terug en kwam er weer netjes bij, op een paar galopsprongen erachter een triple/oxer gemaakt van boomstammen die je van beide kanten kan springen, en daarachter weer een steiltje. Die was wat tricky, deze had wel een grondlijn maar was half omver gesprongen en stond in een hoek van 45 graden schuin naar ons toe. Ik was wel benieuwd hoe Ozep dit zou inschatten, bleek geen probleem te zijn. Daarna kwamen we op een grappig stuk, een kronkelig paadje met enkele dikke stammen, dit pad neemt Ozep graag op hoge snelheid *LOL* Als afsluiting namen we nog een triple/oxer gemaakt van Berkenstammen en een soort trelly raamwerk van een schutting. Wat een wappers maakte die zeg, echt fantastisch!

In een rustig handgalopje vervolgden we de weg, richting de duinen. Vlak voor de duinen is bosbeheer weer bezig geweest met uitdunnen, het stukje hei wat daar verborgen ligt kan zich zo wat verder uitbreiden, dit geeft een hele mooie open lichte plek wat nogal een eyecatcher is als je tussen de donkere sparren vandaan komt. Ozep kwam er ook iets op terug en hoog opgericht marcheerde hij in draf verder. Met de beelden van de kur op muziek van Indoor Brabant in mijn hoofd werd ik ietsje overmoedig Bloos! Ik heb verschillende malen op andere paarden een piaffe mogen aanvoelen en de voorwaarden leek we nu helemaal voor elkaar te hebben. Voorzichtig ging ik zitten, nam hem terug, legde mijn been ietsje naar achter en op het moment dat hij zover terug kwam dat hij zowat naar stap zou terug vallen gaf ik iets been erbij, nam weer even terug, stak mijn hand weer naar voren en ja hoor daar ging hij, kontje ging naar beneden en 4 pasjes krabbelden hij netjes met zijn oren naar voren op de plaats. Ik kon het bijna niet geloven dat dat paard waarbij je voor een half jaar terug nog met fluwelen handschoentjes moest vragen of hij in het halthouden verzameld wilde blijven, nu zich zo durfde te geven. Ik kan er nog niet over uit.
Dus toen ik hem weer verzameld liet wegdraven heb ik hem na een pas of wat lekker aan de lange teugel richting de duinen geloodst.
Daar was het druk met dagjesvolk, na wat slalommen kwamen we op een stuk waar ik mooi overzicht had en dus kon Ozep even zijn benen strekken. Halverwege stuitte we echter op 2 mannen die met van die gigantische vliegers in de weer waren. Dat zijn van die dingen waarmee je metershoge sprongen kan maken. Omdat hier weer aardig wat mensen stonden zijn we daar zo goed en kwaad als het kon voorbij gestapt, nooit eerder is het mij opgevallen dat Ozep ook een dieseltje kan zijn, maar gister had hij blijkbaar de smaak te pakken, dus toen we weer de ruimte zagen en ik in verlichtte zit mijn positie innam was hij ook als een pijl uit een boog weer weg. Op goed geluk heb ik een pluk manen gepakt, want door de tranen die over mijn wangen biggelden zag ik geen moer meer *LOL*
Binnen no time stonden we aan de rand van de duinen, met de witte vlokken op zijn lijf heb ik hem rustig op adem gestapt, zodat we verderop nog even wat galopoefeningetjes konden doen. Ik heb hem toen nog wat wisseltje laten springen en hem aan de lange teugel uitgedraafd.
Zoals gewoonlijk waren, eenmaal weer op de straat, de dingen die de heenweg levensbedreigend leken nu de moeite van het opkijken niet meer waard.

Thuis heb ik hem voor het warm douchen eerst even in de bak laten rollen, als een stofzuiger dook hij met zijn neus het zand in en op zijn knieën kroop hij naar een geschikte plek Haha!
Nadat hij was opgedroogd heb ik hem weer lekker in de paddock gezet met een bak warme slobber.

Het was echt een monster rit!

Daarna heb ik nog lekker met Triumph gecreadoet, en mijn dag was weer compleet!
[ITP] Triumph los, NH sessie en pennymoment

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:27

Goh, sjuim wat klinkt dat heerlijk!! Ben een beetje jaloers!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:27

Wat gaaf!!!!!! Dan klinkt echt super.

Wie weet worden Dennis en ik ooit nog goed Tong uitsteken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:36

Super Suus.. Ik wil ook weer een boscrosspaard Haha!.. *ben dus wel een beetje jaloers*..
Maar klinkt erg goed idd, gekke Ozep.. Jullie komen er nog wel

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:44

Wowsers....

Dat klinkt echt als een paradijselijke rit Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:53

lijkt wel of ik de paardenboeketreeks zit te lezen.... hahaha!
Klinkt goed Sjuimpje. volgende keer camera mee...

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:59

wijs joh! dan slaap je 's avonds echt lekker na zo'n rit Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 12:02

mobick schreef:
lijkt wel of ik de paardenboeketreeks zit te lezen.... hahaha!

Ja, of een penny strip zonder plaatjes Haha!

Maar het was echt zo fantastisch hoor!
Ik heb nòg de kriebels in mijn buik. Gelukkig kon ik op het moment supreme al een gedeelte van mijn enthousiasme kwijt, want de buurvrouw had ook zo ontzettend fijn gereden.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:06

Klinkt geweldig Haha!

Wat voor kleur jas had je aan? En hoe laat was je in de duinen? Want ik heb wel wat ruiters in een glimp gezien, kan zijn dat jij er een van was *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 12:10

Ik was helemaal in het blauw, blauw jasje en een blauwe broek.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:13

Klinkt goed OK dan!

Leuk dat er ook sprongetjes in de bossen staan, leuk voor de afwisseling Lachen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:13

Nope, dan was jij het niet Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:23

Wat een ontzettend leuk (en lang Haha!) verslag! Ik kan me je gevoel he-le-maal voorstellen, als ik het zo lees lijkt het net of ik erbij was !

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:36

Oooh, ik ben jaloers Bloos Bloos

Klinkt echt super!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:32

Wat een goed verhaal Sjuim!
Echt een zo'n goede rit op een zondag in het voorjaar.
Ik ga er bijna aan twijfelen of ik de dravers weer inruil voor een rijpaard Haha!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:54

Wauw, daar zou ik het strand graag voor inleveren! Klinkt als een fantastisch mooie omgeving!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:21

Super je rit. Klinkt als zeer, zeer eslaagd. Mij benieuwen of Ozep wat van dat gevoel vasthoudt voor je volgende traning. OK dan!
Gaija was daar ook altijd zo lekker te rijden, die hindernisbaan is ook fijn. We boffen maar met zo een baan in de buurt.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:24

Klinkt heerlijk. En wat een luxe dat je een crossbaan ter beschikking hebt. Ik moet het doen met een militair oefenterrein Haha!

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:25

Dat klinkt alsof je daar fantastisch kan rijden!

Bij ons is helemaal niks, enkel beton...

*jaloers*

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:55

Zo te horen hebben Ozep en jij, een megagoede conditie!

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:40

Ik zit gewoon helemaal met je verslag mee te genieten! Wat gááf! Heerlijk ook dat je die uitrij mogelijkheden heb... (mischien moet ik toch maar gaan verhuizen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:10

Lekker dat hij zo super liep, dan weet je direct weer waar je het allemaal voor doet.
Leest het verslag van de cross en weet nu helemaal zeker dat ze het pad ernaast gaat rijden (op het kronkelpaadje met stammetjes na) Haha!
Zelf wilde ik gisteren ook gaan rijden maar kreeg met m'n gipsenpootje het zadel niet goed aangesingeld en er was verder niemand thuis Scheve mond
Nog 1 weekje.....

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:15

Gelukkig maar dat er niemand thuis was Lia
Ik ben erg jaloers op je Sjuim, ik wil ook een crossbaan in de buurt. Denk dat Bill het geweldig zou vinden Haha!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:30

fieuw prachtig verhaal voelt een beetje pennyachtig aan Haha! stiekem toch wel een beetje veel jaloers Schijnheilig

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:29

Sounds Great .. Knipoog *jaloers* Tong uitsteken