maak ik weer mee hoor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

maak ik weer mee hoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 21:34

Ik ging vandaag mijn paardje buiten zetten. Komt er een of andere shetlander van de dijk gevlogen. Dus die rende naar mijn paard. Die was het er niet mee eens dus die trapte die kleine flink. Ik vond het wel zielig.
Dus ik heb de buurman wakker gemaakt of hij niet wist van wie die was. Dat wist ie wel dus hij ging die mens bellen. Wij hadden intussen mijn paardje gevangen en binnen gezet. Maar die kleine kregen wij niet te pakken. Hij rende door de tuin van mijn oom en vanalles. smiddag om 3 uur was ie nog niet weg en de mensen hadden hem nog niet opgehaald.
Toen heeft mijn vader met mijn vriend hem weggejagen. Maar ik weet niet waar ie nu is. Maar ja mensen moeten hun pony maar beter bijhouden.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:06

Het is waar dat eigenaren hun eigen dieren goed in de gaten moeten houden en voor ze moeten blijven zorgen. Wanneer het dier dan ontsnapt zou je er toch op mogen vertrouwen dat omstanders jouw beesie tijdelijk opvangen. Het is even vervelend dat de tuin er waarschijnlijk minder mooi uit ziet, maar veel schade hersteld zich zelf wel weer. Hoewel sommige dieren zich niet gemakkelijk laten vangen zou ik ze zeker niet opjagen. Alleen al om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren, maar ook om de situatie van het niet-kunnen-vangen te voorkomen. Hopelijk komt de shet weer goed terecht!

Liefs

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:47

Ik vind het wel erg gemakkelijk gezegd : Moeten ze hun pony maar bij hun houden! Wat nu als het jouw pony was? En wat nu als het dier zo'n ongeluk veroorzaakt dat er doden of gewonden bij vallen? Jeetje, ben blij dat er niet veel mensen zo denken! Sorry hoor, maar dit vind ik wel erg kortzichtig.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:52

ik vind dit idd wel heel kort door de bocht qua denken, dat het beessie niet makkelijk te vangen is ok maar het wegjagen???

wat als er wat gebeurd? zal je ook wel denken van, niet mijn pakkie aan want het is mijn beessie niet.
ik weet niet of je eigen paarden of ponies hebt maar als het die van jouw was die van mijn tuin een ravage maakte dan had ik er echt alles op alles opgezet om het dier te kunnen pakken en desnoods een dag mee rond te lopen tot je hem kwam ophalen, al kreeg ik nog geen dank voor de gedane diensten en een sorry voor mijn tuin, dat paard-ponietje is me dan het belangrijkste.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:28

Ik vind dit dus echt nergens op slaan .. je gaat dat beest toch niet wegjagen ?! wat als het jouw pony geweest zou zijn die hetzelfde bij een ander deed !

Stoom uit je oren

GIGIBO
Berichten: 55
Geregistreerd: 18-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:17

mijn shet is ook wel eens uitgebroken, gelukkig hebben mijn buuren hem (met veel moeite)gevangen Lachen . ook de shetjes van de andere buurman waren pas op straat, gelukkig ook weer gevangen.moet er niet aan denken dat ze worden weggejaagd . en van paarden mensen verwacht je dit al helemaal niet. Boos! die weten maar al te goed wat er kan gebeuren.
sorry, maar wegjagen kan echt niet.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:32

Dit gaat dus weer helemaal nergens over. Je gaat die pony toch niet weg jagen!!!???? Moet je je eens voorstellen wat een dier dat op de vlucht is allemaal kan veroorzaken aan ongelukken.! Ik vind dit echt heel onverantwoord, stel je voor dat het je eigen pony was geweest!!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:07

Ik hoop dat mijn paard nooit bij mensen zoals jullie terecht komt, als ze er eens vandoor gaat!

Op mijn oude stalling kwam het wel vaker voor dat er een pony kwam "aanlopen" die werd dan altijd de rijbak "ingejaagd" met meerdere mensen en dan op zoek naar van wie hij was. Voor hetzelfde geld is die pony ergens voor een auto gelopen of zo...

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 12:24

zie corectie
Laatst bijgewerkt door Witvenhester op 29-03-04 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 12:46

palinde schreef:
Ik ging vandaag mijn paardje buiten zetten. Komt er een of andere shetlander van de dijk gevlogen. Dus die rende naar mijn paard. Die was het er niet mee eens dus die trapte die kleine flink. Ik vond het wel zielig.
Dus ik heb de buurman wakker gemaakt of hij niet wist van wie die was. Dat wist ie wel dus hij ging die mens bellen. Wij hadden intussen mijn paardje gevangen en binnen gezet. Maar die kleine kregen wij niet te pakken. Hij rende door de tuin van mijn oom en vanalles. smiddag om 3 uur was ie nog niet weg en de mensen hadden hem nog niet opgehaald.
Toen heeft mijn vader met mijn vriend hem proberen te vangen en dat ging niet. Toen rende die over de dijk en hield mijn vader het prikkeldraad omhoog en daar rende die onderdoor . Toen stond ie weer bij zijn vriendjes want die stonden daar ook. gelukkig maar. Vingers aflikken Pling

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:02

palinde"]
[quote="palinde schreef:
Ik ging vandaag mijn paardje buiten zetten. Komt er een of andere shetlander van de dijk gevlogen. Dus die rende naar mijn paard. Die was het er niet mee eens dus die trapte die kleine flink. Ik vond het wel zielig.
Dus ik heb de buurman wakker gemaakt of hij niet wist van wie die was. Dat wist ie wel dus hij ging die mens bellen. Wij hadden intussen mijn paardje gevangen en binnen gezet. Maar die kleine kregen wij niet te pakken. Hij rende door de tuin van mijn oom en vanalles. smiddag om 3 uur was ie nog niet weg en de mensen hadden hem nog niet opgehaald.
Toen heeft mijn vader met mijn vriend hem proberen te vangen en dat ging niet. Toen rende die over de dijk en hield mijn vader het prikkeldraad omhoog en daar rende die onderdoor . Toen stond ie weer bij zijn vriendjes want die stonden daar ook. gelukkig maar. Vingers aflikken Pling
[/quote] HIER IS CORETIE heb ik van me moeder gehoord.dus het klopte niet helemaal.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:08

nogmaals sorry Lachen

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:08

Gelukkig. Haha! Blij dat de shetlander toch weer bij zijn vriendjes terecht is gekomen. Voortaan dus eerst alle info inwinnen om scheve gezichten te voorkomen.

Liefs

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:16

Gelukkig maar dat het het allemaal weer goed gekomen is dan Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:58

Inderdaad

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:49

Dat is inderdaad een heel ander verhaal... Deze versie klinkt véél ponyvriendelijker!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:59

prikkeldraad, dat dat nog voorkomt in de buurt van paarden....

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 17:47

mazzeltje schreef:
prikkeldraad, dat dat nog voorkomt in de buurt van paarden....

ja stom he
dat vind ik ook niet gaaf
Boos! Stoom uit je oren