ANWB snelcursus rijbewijs

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-08 08:29

Nou, de titel zegt het al: heeft er iemand ervaring met de ANWB snelcursus voor het rijbewijs? http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... ng.nl.html

Ik word in Juni 18 en heb m'n examens dan al achter de rug, dus ik heb tijd genoeg! Bovendien moet ik met een reguliere cursus anders na de zomervakantie verder lessen en dat is niet handig i.v.m. mijn studie, dus vandaar dat ik dit misschien wil doen!
Reacties welkom! Haha!


Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:33

Ja, ik heb ervaring (is dan wel 10 jaar geleden, maar idee zal hetzelfde zijn)

Ik vond het erg zwaar. En voor mij bleek het achteraf niet zo geschikt. Ik heb het in Eindhoven gedaan en ben daar toen gezakt. Toen een paar weken nog les in Weert, en daar ben ik geslaagd.

Persoonlijk denk ik dat de korte cursus best te doen is als je al wat ervaring hebt. Als je al eens in een auto gereden hebt en een béétje weet hoe alles werkt.

Ikzelf was zó'n nitwit (nog nooit achter het stuur gezeten, mijn pa begon er niet aan) dat het allemaal wat te snel ging. Ook met de instructrice klikte het niet zo.

De theorie heb ik overigens daar wel in 1x gehaald. Dat was ook zwaar. Paar hele dagen lang theorie… brrr…

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:42

Ik heb ook de 10 daagse cursus bij de ANWB gedaan, heb daarvan de eerste dag in de simulator gereden (vond het een rotding, maar denk dat het wel geholpen heeft). Ik had nog nooit in de auto gereden voordat ik begon, brommer/scooter ook niet. Ik heb 4 uur op een dag gereden, niet ook nog bij iemand anders ingezeten, dat leek me niks. Ik vond het wel erg vermoeiend, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sochtends van 8 tot 12 ging werken, daarna van 13 tot 17 uur lessen en vervolgens weer van 18 tot 20 uur werken, dát kan ik je wel afraden . Na 8 dagen heb ik een tussentijdse toets gedaan, vrijstelling gekregen voor de bijzondere verrichtingen en na 10 dagen afgereden en geslaagd

Ik ben er heel erg positief over, maar het is per persoon wel heel verschillend, je moet wel snel dingen kunnen leren, maar dat weet je van jezelf het beste.

(L)

Berendje

Berichten: 1726
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Veluwe, Gelderland

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:44

Je hebt inderdaad het risico dat je er niet geschrikt voor ben en het is best zwaar je zit dagelijks gemiddeld 3 uur in de auto. Ik zelf geef rijles en wij hebben ook de versnelde cursissen je hoeft dus niet perse naar de anwb ze zijn ook duurder. het cbr is er ook niet zo weg van. Wij willen ze liever ook niet meer geven maar je moet wel omdat de andere rijscholen het ook geven. Je moet toch in een zeer korte tijd het leren wat vaak ook niet altijd lukt.

*-:) Berendje Photography dierenfotografie. Ook op Facebook *-:)
Autorijschool Brenda Voor autorijlessen in de gemeente Renkum, Ede, Arnhem en omgeving. Ook op Facebook

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:50

Ik heb het ook gedaan, nu 3 jaar geleden. Is erg goed bevallen. Eerst anderhalve dag in de simulator waardoor je toch de knopjes ed in de auto beter weet te vinden.
Daarna 6,5 dag in de auto. Eerst samen met iemand ieder uur ruilen. Uurtje zelf rijden, uurtje meekijken, maar na 2 dagen had ik dat wel gezien. Toen hebben we het zo gedraaid dat we beiden gewoon een halve dag achter elkaar lesten. Dit ging prima, leuk om te doen en ik zelf heb het idee dat dit leerzamer is dan 1 keer in de week een uurtje.

edit: ben trouwens in 1 keer geslaagd Knipoog

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-08 08:54

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik ben opzich wel het type dat makkelijk dingen leert en oppikt, maar met autorijden is dat misschien wel een heel ander verhaal..Ik heb tot nu toe al wel met mn vader gereden, maar als ik zo'n cursus ga doen, was ik zeker al wel van plan om dat in ieder geval vaker te doen, zodat ik echt weet hoe alles zo'n beetje werkt..Scheelt je misschien toch een aantal lessen bij de intake! Haha!
En zwaar lijkt het me zeker wel...Maar goed, ik wacht de reacties nog even af Lachen

Sheffie: waarom is het CBR er niet zo weg van? Lachen

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:56

ik vond het meevallen met zwaar Bloos

het cbr is er niet zo weg van omdat je toch dingen verkeerd aangeleerd krijgt, als het daar tenminste over ging Tong uitsteken

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-08 09:02

Hmm, nou ja, als ik het haal heb ik nog de hele zomervakantie om te oefenen Knipoog

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:13

Ik raad het zelf af. Heb ik in mijn omgeving ervaren dat het toch erg zwaar is, en velen gaat het dusdanig vervelen dat je minder oppakt na enkele uren rijden. Ikzelf heb bij een rijschool gewoon een pakket lessen gekocht en die gewoon binnen korte tijd gepland. Ik reed zeg maar 3 a 4 keer per week 2 lessen achter elkaar. ZO blijft het leuk, niet te lang en blijf je alles oppikken. alles bij elkaar had ik binnen 6 weken geloof ik mijn rijbewijs! In 1 keer.. is goedkoper dan ANWB en in mijn ogen een stuk leuker om zo te lessen Lachen Succes met je keuze!

Once an Arabian horse, always an Arabian horse...
Quincy's veulen !!! --> viewtopic.php?f=175&t=794471
OK dan! http://www.europeantrainingcenter.com/ OK dan!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:21

het leek mij ook niks en tuurlijk wil je je rijbewijs snel hebben dat wil bijna iedereen als hij/zij 18 word...
Ik heb hetzelfde gedaan als CtjeLief. een pakket lessen gekocht met examengarantie en die meteen uitgezet in 5 weken tijd leste altijd 2 uur per dag en dan 2 of 3x per week... ging harstikke snel en het lessen bleef leuk (ondanks dat ik het niet kon vinden met mijn instructeur en dan zul je er maar 5 uur op een dag bij in de auto zitten dan was ik zeker weten gezakt !! )

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:23

ik heb het ook gedaan, 6 jaar geleden Lachen ik vond het erg zwaar.
ik heb eerst op een soort baan gereden, in echte auto's maar die konden ze wel van een afstand stil zetten. daarna de lessen. ik had echt iedere avond hoofdpijn.
maar wel in een keer geslaagd.

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-08 09:33

Hoofdpijn Scheve mond Ik ben al zo'n hoofdpijnklant..mmm
Voor degenen die het gedaan hebben: wat hebben jullie betaald en voor hoeveel lessen was dat? Als je dat niet wilt zeggen: geen probleem Lachen

Berendje

Berichten: 1726
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Veluwe, Gelderland

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:34

Waarom het cbr er niet zo weg van is omdat je in een korte tijd het moet leren en dat het zwaar is om zoveel uur in de auto te zitten en daardoor toch dingen minder goed oppakt en in de vakantie periode zijn ze ook wat strenger omdat ze zoiets hebben van die gaat straks natuurlijk op vakantie in de auto naar het buitenland rijden en als het dan een twijfel geval is laten ze je sneller zaken. Maar je ik heb ze ook gehad die gewoon in 1 keer slaagde hoor. Let wel op met het oefenen met je pa dat je geen dingen verkeert aan gaat leren en dat je niet gepakt wordt door de politie. Als je het niet verkeert aan leert schild het je wel een aantal lessen.

*-:) Berendje Photography dierenfotografie. Ook op Facebook *-:)
Autorijschool Brenda Voor autorijlessen in de gemeente Renkum, Ede, Arnhem en omgeving. Ook op Facebook

Berendje

Berichten: 1726
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Veluwe, Gelderland

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:37

Corelli schreef:
Hoofdpijn Scheve mond Ik ben al zo'n hoofdpijnklant..mmm
Voor degenen die het gedaan hebben: wat hebben jullie betaald en voor hoeveel lessen was dat? Als je dat niet wilt zeggen: geen probleem Lachen

Bij ons kost een opleiding van 35 uur met toets en examen 1425 euro. Dat is in arnhem. 40 uur wat het gemidelde is kost 1605. Hier zit dus geen theorie bij.

*-:) Berendje Photography dierenfotografie. Ook op Facebook *-:)
Autorijschool Brenda Voor autorijlessen in de gemeente Renkum, Ede, Arnhem en omgeving. Ook op Facebook

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:40

Ook hier een ervaringsdeskundige, ik heb bijna 4 jaar geleden mijn rijbewijs via de anwb gehaald, ofwel toen ik 24 was.
Toen ik 18 was heb ik op de reguliere manier gelest en 2 maal examen gedaan maar gezakt, ik ben er toen mee gestopt omdat het vooral om faalangst en onzekerheid te maken had.

Een paar jaar later had ik een rijbewijs nodig voor mijn werk en zou een auto tot mijn beschikking krijgen (bedrijfswagen), en was de motivatie groot genoeg om het weer te proberen.

Ik vond het behoorlijk zwaar, omdat ik tussendoor ook nog werkte, ik kon goed met mijn instructeur en mijn medecursist door een deur, geslaagd voor mijn tussentijdse toets en in een keer geslaagd voor mijn rijbewijs.


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:47

Ik heb hem 4 jaar geleden gedaan en vond het echt de meeste fantastische oplossing ever!

Heb het in 14 dagen gedaan (zomder simulator) en ben in 1 keer geslaagd

De eerste 4 dagen heb ik alleen gereden, daarna kreeg ik een mede cursiste. Heb wel die 14 dagen allemaal vrij gehouden van andere afspraken, zodat ik savonds lekker kon uitrusten.

Vond het gewoon fijn dat het dan binnen 14 dagen was afgehandeld, en dat ik niet elke week dingen moest afzeggen of verzetten omdat ik weer rijles had.

Had wel speciale faalangst instructeur
Laatst bijgewerkt door Keet op 24-04-08 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:53

ik heb dan wel niet de anwb cursus gedaan, maar had ook binnen 6 weken mijn theorie en praktijkexamen gedaan. in 1 keer geslaag dus, 32 lessen, en ik was nog geen 1300 euro kwijt! alles bij elkaar..

Once an Arabian horse, always an Arabian horse...
Quincy's veulen !!! --> viewtopic.php?f=175&t=794471
OK dan! http://www.europeantrainingcenter.com/ OK dan!

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:58

Ik heb mijn rijbewijs vorig jaar december bij de ANWB gehaald. Ikzelf heb een aantal jaar geleden al 22 uur in de auto gezeten (wel les, maar bijna niks geleerd en over landweggetjes naar Tiel toe gereden om daar een aantal uur rond te crossen). De losse lessen bevielen mij absoluut niet, omdat ze mij er veel te lang in rond lieten rijden en niks nieuws leerden. Totdat ik vorig jaar ineens mijn rijbewijs nodig had. Intake gedaan bij de ANWB en kon met het A pakket (20,5 uur rijden) het halen mits mijn faalangst niet toesloeg tijdens mijn examen. Ik sla dan namelijk helemaal dicht en dan kan je me vragen naar mn naam maar die weet ik dan ook niet meer Clown

Het beviel mij wel erg goed. Zeker als je zelf al wel kunt rijden is het een goede oefening. Kreeg ook wel goede begeleiding met mn faalangst!Merk wel toen ik mijn E rijbewijs ging halen bij een "gewone" rijschool dat ze er niet zo weg van waren.

On a lovely night, I look at the stars, shining so bright. Bye my friends, we will meet again, someday, somehow!

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:10

Ik heb ook de 14 daagse cursus gedaan. De helft rij je zelf en de andere helft ongeveer rijd je met iemand mee.
Toelating was geen probleem, had speciaal hiervoor mn trekkerrijbewijs gehaald Haha! Alleen zit wel een lange wachttijd op en je kon toen op de 17e al beginnen. Dus optijd aanmelden.
Omgerekend had ik iets van 11 lessen gehad, viel mee dus.
Vond het wel relaxed. Smorgens afrijden en rijbewijs opgehaald (met de auto Bloos) bij gemeentehuis en smiddags auto door de APK Clown

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:19

ik had amper wachttijd Clown heb me eind mei aangemeld en kon eind juni al beginnen, heb op 4 juli afgereden

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-08 13:58

Veel reacties!
Sheffie: we rijden op een grote parkeerplaats in de buurt, dus dat is toegestaan! Inderdaad wel goed aanleren natuurlijk!

Verder klinkt het dus best positief!
Hoorde vandaag dat mn vriend me een 2uursles voor mn verjaardag geeft, dus dan kan ik meteen kijken wat ik van die lesduur vind..Ik denk dat ik na 2 uur al wel goed gaar ben Clown

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:01

Trouwens, je kunt zoveel lessen besparen door vantevoren gewoon zelf wat te rijden in de auto van je vader ofzo.
Als ik zie hoeveel lessen sommigen verder zijn voordat ze zelfstandig kunnen rijden denk ik echt, zonde van je geld. Lips are sealed

Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-08 14:03

Absoluut! Maar dat ga ik ook doen Knipoog Heb na mn examens toch tijd zat Knipoog

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: ANWB snelcursus rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:36

Ik heb het ook gedaan, omdat ik voor september mijn rijbewijs nog wou, voor de studie. En ik was 21 aug jarig Knipoog 10 dagen gedaan. Eerste keer alleen niet geslaagd, maar ik was zo nerveus voor het examen, pff Clown Dus toen nog 5 uurtjes les genomen in de 2 weken erop, verspreid, en toen weer examen gedaan en geslaagd.

Zeker aan te raden, vond het juist relaxt dat je zoveel les hebt, je echt alleen maar daar op concentreert, je leert dan super snel.

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, _joy_c_, Dancer, fleurtjeuh, gillian, Googlebot, Grainey, hagelslag, Hindo2, HopeMyDay, jadeken, lucifertje, Majabeestje, Marion_, Marocje, Mizora, rocky_1995, Sannens, senna21, tengeltje11, Wescha en 56 bezoekers